|
Forsærker/reciever med wake on opt |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Kenne
Bruger Oprettet: 08-Maj-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 93 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Maj-2012 kl. 21:12 |
|
Nu syntes jeg at jeg har søgt nettet tyndt.
Vi kender forstærkere/recievere med wake-on Lan. Men findes samme feature med wake-on på f.eks. den optiske indgang? Jeg skal snart have en ny forstærker, og jeg kunne godt tænke mig at min Sonos:connect kunne "vække" forstærkeren på en eller anden måde, kan i komme på nogen ideer/løsninger? Eller specifikke produkter der har sådan en løsning i den ene eller anden form? På forhånd tak.
Redigeret af Kenne - 08-Maj-2012 kl. 21:12 |
||
HH2
Bruger Oprettet: 24-December-2009 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde selv samme problem til min Squezze boks Jeg har løst på følgende måde http://el-hansen.dk/duet.htm ved ikke om det er noget du kan bruge Henrik
|
||
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/ |
||
Kenne
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej, tak for dit svar. Det er da en mulighed, men jeg kunne godt tænke mig noget der virker "out of the box" da forstærkeren står fremme til frit skue :-)
|
||
Brasch
Guld medlem Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
12V trigger kabel er ret standard på i hvert fald effektforstærkere - jeg er dog ikke klar over om squeezebox/sonos har det.
det er godt nok ikke optisk, men de fleste aktive subwoofers i dag har da en eller anden form for autostandby, når der ikke er noget signal. Redigeret af Brasch - 08-Maj-2012 kl. 23:02 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilken type forstærker havde du tænkt dig? En ren effektforstærker, eller en surroundforstærker med masser af "lir"? Klaus |
||
Kenne
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ingen lir, skal bare bruge en stereo forstærker, gerne med sub udgang. Om det så er en reciever eller en ren forstærker er ikke så vigtigt. Den skal stort set kun bruges til Sonos
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du vil gerne kunne vække den ud af standby med Sonos, eller skal det bare være at den får 230 volt, når Sonos tænder? Klaus |
||
Kenne
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ud af standby ville virke fint.
|
||
pinkytk
Bruger Oprettet: 21-Maj-2007 Status: Offline Point: 101 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan evt. bruge en el spareskinne, som tænder når du tænder for din sonos.
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er så den besværlige løsning........ For det kræver enten et tryk på en knap, eller en "ting" der kan sende ir koder. Lintronic konverter kan klare det for dig, meeeeeean det er nok lige lovlig dyr en løsning, blot for at tænde en forstærker. Elspareskinnen kan være et valg, men om den virker er et sprøgsmål om, hvor stort/småt strømforbruget i din Sonos er. Klaus |
||
Kenne
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ævl og bøvl, jeg må nok bare affinde mig med at skulle trykke på en ekstra knap når jeg skal tænde for anlægget, men tak for indsatsen. :-)
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kommer ikke til at virke, for en Sonos er altid tændt. Desuden tvinger det ikke forstærkeren over på den rigtige indgang, hvis den har været brugt på en anden kilde inden den blev slukket. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |