recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstæker til 2.1 højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstæker til 2.1 højtalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mlarsen1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juni-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlarsen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstæker til 2.1 højtalere
    Sendt: 24-Juni-2012 kl. 19:46
Hej

Jeg håber, I kan hjælpe med lidt vejledning i forhold til køb af forstærker til et sæt Monitor Audio Vector 8 satellithøjtalere og en Monitor Audio Vector VW 8 subwoofer 

Det er til fjernesynet i soveværelset, og forstærkeren må derfor meget gerne være kompakt eller så tynd som mulig, ligesom den skal være prisbillig, men ikke så billig, så den bliver et svagt led i forhold til højtalere og subwoofer.

Jeg har tænkt på noget brugt, men kan ikke finde hoved eller hale i de mange muligheder, umiddelbart virker en stereo forstærker med subwoofer udgang som det mest fornuftige i relation til pris og størrelse, men om en surround forstærker er mere optimal, ved jeg ikke?

TV signalet kommer fra en YouSee-boks og fjernsynet et et ældre fladskærms-tv med kun én hdmi indgang.

Jeg håber, der er en venlig sjæl, der vil tage sig tid til at fortælle lidt om mulighederne.

På forhånd tak!

/Martin 

Redigeret af mlarsen1 - 24-Juni-2012 kl. 19:48
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 22:23
Hvorfor ikke nøjes med et sæt rigtig gode PC højttalersæt? F.eks. B&W MM-1.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 00:38
Hvis det skal være meget småt bør du kigge på noget klasse d og klasse t forstærker.

De kan fås i nærmest alle prisklasser, fra billige Tripath fra ebay til mærker som Bel Canto eller Acoustic Reality. Dertil bruger de meget lidt strøm.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 06:15
Oprindeligt skrevet af mlarsen1 mlarsen1 skrev:

Jeg håber, der er en venlig sjæl, der vil tage sig tid til at fortælle lidt om mulighederne.

Marantz NR 1402 kunne være et godt valg.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlarsen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Hvis det skal være meget småt bør du kigge på noget klasse d og klasse t forstærker.

De kan fås i nærmest alle prisklasser, fra billige Tripath fra ebay til mærker som Bel Canto eller Acoustic Reality. Dertil bruger de meget lidt strøm.

Størrelsen tiltaler mig, men er kvaliteten god nok og hvad med subwofferen, kan man få dem med subwoofer udgang?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlarsen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Marantz NR 1402 kunne være et godt valg.

Den ser rigtig fin ud, og det ser ud som om, at den prismæssigt ligger i et passende leje, men kan en stereo forstærker med subwoofer udgang ikke klare det ligeså godt - de må da alt andet lige være billigere?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 17:19

Den ser rigtig fin ud, og det ser ud som om, at den prismæssigt ligger i et passende leje, men kan en stereo forstærker med subwoofer udgang ikke klare det ligeså godt - de må da alt andet lige være billigere?

Jo, men jeg kan ikke lige finde nogen i det prisleje.....

Hvordan vil du styre volumen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 17:28
Der er
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/argon_da2-digital-usb-_forstarker.htm

samt Denon DRA-F107, som pt er forsvundet fra hifiklubbens hjemmeside.

Jeg bruger selv en DRA-F107 og har intet med HFK at gøre.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlarsen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, men jeg kan ikke lige finde nogen i det prisleje.....

Hvordan vil du styre volumen?

Volumen tænkte jeg umiddelbart, at styre gennem YouSee-boksen.

Jeg vil netop gerne have subwoofer udgang, da jeg har hørt, at lyder således også kan justeres for så vidt angår denne.

Hvordan fungerer det, såfremt jeg kobler subwooferen til en højtalerudgang, også får fat i en "boks" der dæmper signalet? Altså ud over at jeg så ikke kan styre volumen i den.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlarsen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af kc1234 kc1234 skrev:

Der er
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/argon_da2-digital-usb-_forstarker.htm

samt Denon DRA-F107, som pt er forsvundet fra hifiklubbens hjemmeside.

Jeg bruger selv en DRA-F107 og har intet med HFK at gøre.

Tak for svar.

De ser begge rigtig interessante ud, kan subwoffer tilsluttes dem begge?
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 23:33
Ja, begge har pre-out til subwoofer.

Bare til oplysning så bruger jeg min DRA-F107 med et par KEF 2005 satellitter som computer højtalere.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu