recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærke fronterne alene. Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærke fronterne alene. Hvordan?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2015 kl. 17:33
Tråden er her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&PN=1&title=forstrkere-med-home-theater-input

Mvh. Jørgensen

Edit: Jeg har haft den liggende i en fane i min browser ganske længe. For nylig fik jeg dog taget mig sammen og købt en Cambridge Azur 851A. Den er jeg glad for.

Redigeret af Jørgensen - 21-Juni-2015 kl. 17:36
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 05:26
http://www.amazon.com/OSD-Audio-ATM-7-Digital-Selector/dp/B004Y8MH3M
Vil denne her Speaker selector klare opgaven, ift at skifte forstærker på fronten? Jeg har før kigget på en box på amazon.de, hvor man manuelt skal hen og trykke på knappen, for at skifte hvilken forstærker der er koblet til højttalerne(virker til at OSD Audio kan klare mere end bare et par op til 7 åbenbart). Men denne her kan vist gøre det per fjernbetjening. Jeg håber ikke at der en der bare skifter højttalerne alene, men kan skifte imellem hvilken forstærker der er koblet til nogle specifikke højttalere. Feks jeg tilslutter fronterne til boksen, og både min surround og min int. forstærker, og denne boks kan klare med en fjernbetjening, at skifte imellem hvilken forstærker der er i brug med fronterne ikke?

De sender ikke oversøisk, men så har jeg et mærke at gå efter til at begynde med. Den tyske boks, jeg ikke lige har link til her, er den mest primitive af slagsen, med manuelt skifte. Denne her virker en anelse mere avanceret.

Det er dybest bare så jeg slipper for at flytte rundt på ledningerne hver gang jeg skal skifte forstærker.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 05:53
Med den boks der, kan du - ved uheld - komme til at slutte forstærkerne til hinanden. Det er ikke godt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 06:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Med den boks der, kan du - ved uheld - komme til at slutte forstærkerne til hinanden. Det er ikke godt!

Klaus

Nej men så jeg jo sikre mig at jeg tilslutter dem korrekt Clap
De sender bare ikke til Danmark, og det virker til at være lidt svært at finde sælgere i Europa til den boks.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 09:16
Glem de hovski-snovski løsninger, og anskaf en potent surroundreciever med muller istedet. Det blir du mest tilfreds med.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Glem de hovski-snovski løsninger...

Snobbede løsninger - der kan man bare se LOL Hovskisnovski - Den danske Ordbog
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Glem de hovski-snovski løsninger...

Snobbede løsninger - der kan man bare se LOL Hovskisnovski - Den danske Ordbog

Ha ha, jeg har nu altid opfattet det som synonym for lappeløsninger :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

http://www.amazon.com/OSD-Audio-ATM-7-Digital-Selector/dp/B004Y8MH3M
Vil denne her Speaker selector klare opgaven, ift at skifte forstærker på fronten? Jeg har før kigget på en box på amazon.de, hvor man manuelt skal hen og trykke på knappen, for at skifte hvilken forstærker der er koblet til højttalerne(virker til at OSD Audio kan klare mere end bare et par op til 7 åbenbart). Men denne her kan vist gøre det per fjernbetjening. Jeg håber ikke at der en der bare skifter højttalerne alene, men kan skifte imellem hvilken forstærker der er koblet til nogle specifikke højttalere. Feks jeg tilslutter fronterne til boksen, og både min surround og min int. forstærker, og denne boks kan klare med en fjernbetjening, at skifte imellem hvilken forstærker der er i brug med fronterne ikke?

De sender ikke oversøisk, men så har jeg et mærke at gå efter til at begynde med. Den tyske boks, jeg ikke lige har link til her, er den mest primitive af slagsen, med manuelt skifte. Denne her virker en anelse mere avanceret.

Det er dybest bare så jeg slipper for at flytte rundt på ledningerne hver gang jeg skal skifte forstærker.

Jeg har linket tidl. til en boks der kan det du efterlyser til 1/3 af prisen på denne, som så ikke virker!
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 09:10

[/QUOTE]

Jeg har linket tidl. til en boks der kan det du efterlyser til 1/3 af prisen på denne, som så ikke virker!
[/QUOTE]

Den boks jeg linker til har fået gode anmeldelser. Og det betyder meget. Rigtigt mange andre af de omskiftere/switch eller hvad det hedder er ikke bare netutrale men påvirker lyden og signalet i en negativ retning. Men okay jeg kigger på den boks du linker til. Det kan være at den klarer opgaven, og så er den også langt billigere end den digitale jeg fandt på Amazon.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 13:00

Rigtigt mange andre af de omskiftere/switch eller hvad det hedder er ikke bare netutrale men påvirker lyden og signalet i en negativ retning.

Dokumentation søges.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Rigtigt mange andre af de omskiftere/switch eller hvad det hedder er ikke bare netutrale men påvirker lyden og signalet i en negativ retning.

Dokumentation søges.......

Klaus
Der er vel en Ohmsk modstand som minimum. Det gør dæmpnings faktoren dårligere og ændre frekvensgangen på lydsignalet ud af højtaleren (Ohm's lov).
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 19:50
Der er vel næppe meget modstand over et fornuftigt kontakt sæt
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu