|
Forstærke fronterne alene. Hvordan? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tråden er her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&PN=1&title=forstrkere-med-home-theater-input Mvh. Jørgensen Edit: Jeg har haft den liggende i en fane i min browser ganske længe. For nylig fik jeg dog taget mig sammen og købt en Cambridge Azur 851A. Den er jeg glad for. Redigeret af Jørgensen - 21-Juni-2015 kl. 17:36 |
||
![]() |
||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
|
http://www.amazon.com/OSD-Audio-ATM-7-Digital-Selector/dp/B004Y8MH3M
Vil denne her Speaker selector klare opgaven, ift at skifte forstærker på fronten? Jeg har før kigget på en box på amazon.de, hvor man manuelt skal hen og trykke på knappen, for at skifte hvilken forstærker der er koblet til højttalerne(virker til at OSD Audio kan klare mere end bare et par op til 7 åbenbart). Men denne her kan vist gøre det per fjernbetjening. Jeg håber ikke at der en der bare skifter højttalerne alene, men kan skifte imellem hvilken forstærker der er koblet til nogle specifikke højttalere. Feks jeg tilslutter fronterne til boksen, og både min surround og min int. forstærker, og denne boks kan klare med en fjernbetjening, at skifte imellem hvilken forstærker der er i brug med fronterne ikke? De sender ikke oversøisk, men så har jeg et mærke at gå efter til at begynde med. Den tyske boks, jeg ikke lige har link til her, er den mest primitive af slagsen, med manuelt skifte. Denne her virker en anelse mere avanceret. Det er dybest bare så jeg slipper for at flytte rundt på ledningerne hver gang jeg skal skifte forstærker. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Med den boks der, kan du - ved uheld - komme til at slutte forstærkerne til hinanden. Det er ikke godt!
Klaus |
||
![]() |
||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
|
Nej men så jeg jo sikre mig at jeg tilslutter dem korrekt ![]() De sender bare ikke til Danmark, og det virker til at være lidt svært at finde sælgere i Europa til den boks. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Glem de hovski-snovski løsninger, og anskaf en potent surroundreciever med muller istedet. Det blir du mest tilfreds med.
|
||
![]() |
||
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
|
Snobbede løsninger - der kan man bare se
![]() |
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ha ha, jeg har nu altid opfattet det som synonym for lappeløsninger :) |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
|
Jeg har linket tidl. til en boks der kan det du efterlyser til 1/3 af prisen på denne, som så ikke virker!
|
||
![]() |
||
|
[/QUOTE] Jeg har linket tidl. til en boks der kan det du efterlyser til 1/3 af prisen på denne, som så ikke virker! [/QUOTE]Den boks jeg linker til har fået gode anmeldelser. Og det betyder meget. Rigtigt mange andre af de omskiftere/switch eller hvad det hedder er ikke bare netutrale men påvirker lyden og signalet i en negativ retning. Men okay jeg kigger på den boks du linker til. Det kan være at den klarer opgaven, og så er den også langt billigere end den digitale jeg fandt på Amazon. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Dokumentation søges....... Klaus |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Der er vel en Ohmsk modstand som minimum. Det gør dæmpnings faktoren dårligere og ændre frekvensgangen på lydsignalet ud af højtaleren (Ohm's lov).
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
|
Der er vel næppe meget modstand over et fornuftigt kontakt sæt
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |