|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mikkelsen1980 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-September-2007 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 384 |
![]() Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 16:35 |
Hejsa,
Min forstærker er brændt af :( Der er tale om kortslutning, så forsikringen dækker umiddelbart.
Problemet er, at de kun vil betale for reperation, men konen vil ikke have en ting der går ild i, uden videre, sat til igen :(
Men når jeg læser forsikringsbetingelserne, så fremgår det af
23.15, at man altid har ret til enten en ny vare eller kontanterstatning
efter afskrivningstabellen, såfremt genstanden optræder i denne
afskrivningsliste - hvilket forsikringen afviser.
Nogen bud på, om forsikringselskabet har ret - eller om jeg har ret til kontanterstatning i følge tabellen?
Forstærkeren vil jo ikke have samme værdi - kan f.eks. ikke sælge den, da der er brændmærker i printpladen.
Nogle bud?
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
Du skal nok lige læse:
23 H VORLEDES BEREGNES ERSTATNINGEN?23.10 Erstatningen skal så vidt muligt stille sikrede i samme økonomiske situation som umiddelbart før skaden fandt sted. Selskabet kan vælge mellem følgende måder at erstatte tabet: Dvs. selskabet kan vælge hvad der er bedst/billigst for dem. Det giver jo også lidt menning, at hvis det koster 500 kr at rep. din forstærker, så gør de det fremfor at udbetale 5000 i erstatning. |
|
![]() |
|
mikkelsen1980 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-September-2007 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 384 |
![]() |
Så er følgende da en meget mærkelig formulering:
Vedrørende de genstande, for hvilke der er fastsat særlige afskrivningsregler, kan sikrede altid, medmindre selskabet fremskaffer eller leverer nye genstande, jf. punkt 23.13, forlange kontanterstatning i overensstemmelse med følgende regler, såfremt genstandene i øvrigt var ubeskadigede. Jeg stilles vel ringere nu, hvor jeg har en forstærker der stadig er sort indvendig. |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
Jeg tror nu roligt at du kan regne med at den bliver repareret og rengjort, så du får en identisk forstærker tilbage.
|
|
![]() |
|
![]() |
Radiomanden sagde, at den ikke ville blive pæn inden i igen, men at han kunne få den til at virke.
|
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
hvordan er den brændt af?
Hvis det er en fejl 44 (det er dig der har gjort noget dumt) så vil jeg hoppe og danse af glæde, du har selv brændt den af, men får den reppet alligevel. Hvis den spontant er brændt af, af sig selv, så skal du have fat i forhandleren asap, for så står du med et brandfarligt og defekt produkt.
|
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
![]() |
Den er blot brændt af helt af sig selv, midt i en film. Også derfor konen ikke rigtig ønsker, at den bliver sat til igen.
Forhandleren er lukket. |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
det lyder ikke godt. det lyder faktisk rigtigt skidt. prøv at kontakte importøren så. De skal vide at de muligvis har defekte produkter i omløb.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Har skrevet til den tidligere distributør, han tilbød mig bare at købe en anden forstærker. Ved ikke hvem den nye Rotel importør er.
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Jeg synes generelt, det er nogle mærkelige formuleringer. Når man læser afsnit 23, får man en fornemmelse af, at nogle af bestemmelserne - herunder også 23.15 - kun er tiltænkt de tilfælde, hvor genstanden er bortkommet eller totalskadet. Men den forudsætning står ikke at læse nogen steder, så jeg forstår da godt, at du også vil forsøge at få 23.15 til at gælde i din situation. I den forbindelse er det værd at bemærke, at uklare betingelser i en aftale, som den ene part ikke har indflydelse på ordlyden af, skal tolkes til denne parts fordel. Det kommer af et EU-direktiv (som jeg går ud fra er implementeret i Aftaleloven, men jeg har ikke tjekket det). Vil reparatøren i øvrigt garantere, at han har fjernet årsagen til kortslutningen, så den ikke kan opstå igen? Ellers kan du måske spille på, at den reparation, du har fået tilbudt, ikke er forsvarlig (især ikke for det forsikringsselskab, hvor du har husets brandforsikring...). Jeg er dog ikke klar over, om forsikringen dækker kortslutning som følge af konstruktionsfejl, og derfor skal man måske være lidt varsom med at komme med krav, der antyder en konstruktionsfejl. Redigeret af Allan Olesen - 05-Oktober-2010 kl. 21:31 |
|
![]() |
|
![]() |
Rotel importøren er SAS Audio. www.SAS-audio.dk
det er ikke så meget din forstærker, jeg tænker mere på dem der har samme model som kan risikerer det samme
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Forsikringen siger blot, at det ikke skal læses på den måde. Men man jo læse det på den måde, som det nu står. Ellers må de sgu erstatte min tv bænk også, den er nemlig sveden inden i - i første omgang var det ikke noget jeg anmeldte, men ellers må man jo have hårdt mod hårdt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |