recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker eller Switch?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærker eller Switch?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ulrikhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker eller Switch?
    Sendt: 14-Februar-2008 kl. 17:50
Jeg har brug for lidt hjælp.
Jeg er ikke helt go til HDMI endnu, men nærmest alle mine apperater understøtter efterhånden, derfor er jeg ikke sikker på om jeg har brug for en forstærker eller måske bare en switch.

Min nuværende opsætning ser ca sådan her ud. Jeg må nogen gange rode med kabler og skifte ud og det er ret irriterende.

De fleste elemeter, JVC HDD, Kiss, Blue-Ray og AppleTV har HDMI så jeg ville kunne smide dem alle til fjernsyn og projector med en Switch der hed 4ind/2ud
Så vil jeg få en lille smule audio bøvl når jeg skal bruge projector og surround, men det skulle kunne funkes.

Alternativet er en forstærker der kan tage det hele og kan outputte til både fjernsyn og forstærker. Hvis ikke der findes forstækere med 2HDMI UD kunne jeg jo bruge component til den ene, men det er jo næsten ærgeligt.

Ønske opsætning skulle være noget i denne stil:

Med Surround tingen mener jeg at hvis ikke man kan køre audio digital ud fra en forstærker over i en anden, eller hvis det bare er en dum ide, så kan jeg bruge højtalere fra det og købe en ny center og subwoofer da de er "integrerede"

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med råd eller noget.

Ulrik

Til top
kæfert Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-December-2006
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 18:22
Man kan godt finde en forstærker, der har 4xHDMI ind og 2 ud, men det er som regel topmodellerne, og så bliver det dyrt, og det vil også være overkill til dine højtalere.
Det billigste du kan gøre er, at købe en switchbox og en HDMI splitter.
Alternativt kan du lede efter en forstærker med 4xHDMI ind (eller mindre og så nøjes med composit) og så kun købe splitteren.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 18:25

Du kan evt lade din JVC gå direkte ind i tv'et HDMI indgang nr 2.

Så behøber du kun 3 indgange i din forstærker.

Til top
ulrikhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 18:36
Hmm, ja og på ca 1/3 af den tid som det tog mig at lave posten fandt jeg ud af at søge ordentlig på google og fandt denne her
http://www.octavainc.com/HDMI%20switch%20splitter_5x2_toslin k.html
som jo egentlig burde klare tricket.
Jeg havde set den switchbox hos AV-connection men jeg ville gerne kunne se projector uden at skulle skifte kabel.
Tusind tak for svarene. Tror jeg venter og bestiller den her når den kommer.
Ulrik
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu