|
Forstærker - lyd næsten forsvundet |
Besvar |
Forfatter | |
jesper1721
Bruger Oprettet: 12-November-2004 Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-November-2016 kl. 12:09 |
Jeg har fundet min gamle Kenwood forstærker fra de tidlige 90ere frem, den har stået
og samlet støv de sidste 10 år. Igår pressede jeg den med høj i en del timer, og pludselig forsvandt det meste af lyden. Det virker som om bassen ikke spille i højttalerne og der kun kommer en meget flad lyd fra hornene. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være, så jeg kan vurdere om det kan betale sig at få den lavet? |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det ikke dine højtaler der er problemet?
|
|
jesper1721
Bruger Oprettet: 12-November-2004 Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan ikke udelukke det er højttalerne. Tænkte bare at det ikke var sandsynligt at de begge stod af præcis samtidig og på præcis samme måde.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
På mange forstærkere fra dengang sidder der micro switcher lige før højttaler udgangene for at undgå blob i højttalerne når forstærkeren tændes. Det kan være dårlig forbindelse i de micro switcher.
Redigeret af Kampus - 13-November-2016 kl. 16:23 |
|
torbenan
Bruger Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Oplevede det samme på mit anlæg for nylig. Det var et defekt rør.
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nok ikke relevant på en Kenwood fra 90'erne... M.v.h. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |