recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker m. preouts til 4K tv+1080p project
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker m. preouts til 4K tv+1080p project

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
namrepus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér namrepus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker m. preouts til 4K tv+1080p project
    Sendt: 03-Februar-2017 kl. 15:31
Jeg skal finde en forstærker for en kammerat og der er nogle ønsker der skal gå op i en højere enhed. Desuden er der mange ting jeg er i tvivl om!

Han har:
65KU6405
BenQ W1070
og 
2x Beolab 8000 højtalere  + nogle passive bag og center højttalere.

Ønsker er:
  • Musik streaming både via. Bluetooth eller spotify/lign.
  • Forstærkeren skal have pre-outs så beolab'sne kan bruges (så vidt jeg er orienteret??)
  • At kunne køre lyd gennem forstærkeren, og have billede signal til både går til TV og projektor, uden at bytte rundt på kabler. (Bærbar via hdmi, Playstation, Chromecast, Xbox)
Hvordan kommer man letteste i mål med ovenstående problem med billede på 2 "skærme"?? Og hvordan fungerer det når den ene er 4K og den anden er 1080p??

Jeg har set man kan få receivere med HDMI out (arc) og HDMI out (sub), vil sådan en receiver løse problemet? og hvordan vil den håndtere blandet billede format?

Alternativt, kan man bruge en HDMI splitter på en receiver med kun en HDMI out (arc)?? Og hvordan vil denne påvirke den blandede billed-opløsningen??

TV og project kommer ikke til at være tændt samtidig, og jeg er klar over man ikke vil kunne sende TV'ets billede over i projektoren (som i at låne TVets "kanal modtagelse). Eller er jeg gal på denne??

Vi har også overvejet at kigge på noget brugt! Men er der noget man skal være særlig opmærksom på her? Tænker ifht 4K standarder? HDCP 2.2 eller hvad der kan spille ind. Samt om streaming tjenester bliver "opdateret" ud af receiveren??
Til top
namrepus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér namrepus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 15:49
Nogen der ved om det er muligt at anvende "Zone 2" pre-outs og assigne dem som Front højttalere i et surround system?? F.eks. med en forstærker som denne:

https://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=STRDN1070&template_id=1&region_id=1&tab=manuals#/manualsTab
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu