|
Forstærker med 2 x HDMI indgange |
Besvar |
Forfatter | |
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-April-2012 kl. 14:47 |
Hej,
Det er efterhånden ved at være længe siden at jeg har kigget efter forstærker, men jeg mener at jeg er ved at have dannet mig et nyt behov. I dag har jeg en forstærker uden hdmi in/out, hvilket resulterer i at jeg skal trække kabler ud til samtlige af mine bokse fra både tv og projektor. Jeg læste at de fleste forstærkere i dag er fødte med hdmi ind og udgange, således at jeg blot skal trække alle mine kabler fra diverse boksene (wii, playstation o.s.v) og til min forstærker. Det jeg mangler i en ny forstærker: - Den skal have 2 hdmi indgange (1 til TV og en anden til Projektor) - Den skal have mindst 3 (og gerne flere) HDMI udgange - Den skal trække et par Cerwin Vega 12" front højttalere Den skal desuden være billig, og jeg har ikke brug for 100 forskellige teknologier bag den, da jeg kører ganske almindelig 5.1 surround sound. Hvad er billig? Jeg gav 3500 for min sidste forstærker - og har været fint tilfreds med den. Det var desuden en Yamaha forstærker, hvor jeg synes det var svært at få lyd til baghøjttalerne uden at skrue dem op via forstærkerens software. Jeg leder efter value-for-the-money. Mit alternativ er selvfølgelig at have 2 forstærkere, 1 til TV og en anden til Projektor, men det afhænger lidt af budgettet. Hvilken forstærker leder jeg efter? (hehe det er jo næsten en gække leg!). Michael |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror folkene i surround afdelingen vil kunne svare dig på det.
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg går næsten ud fra du mener 2 HDMI UDgange :)
Nå, men nu når du har Yamaha i forvejen og vil jeg anbefale en RX-V771. Det er den mindste model der har to HDMI ud. Det er også den eneste jeg kender til, som kan klare analog til HDMI konvertering, hvilket du har brug for når du har Wii. Der findes nok andre, men de fleste andre populære i den prisklasse har vist ikke. Jeg har den selv og er yderst glad for den. Jeg kom fra en Yamaha RX-V650 før den og er rigtig glad for opgraderingen. Elmutanten har den til 4k i den nye avis i øvrigt. Ellers koster den 4400 normalt. |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hov - denne tråd burde have været i surround thread. Beklager, flyt den gerne :-)
Tak for input Nagash, jeg vil tage et kig på den. Håber de har fået fixet det med "lav" lyd fra baghøjttalerne, kender flere med samme problemer. Det kan selvfølgelig fixes ved at man skruer op for dem, men den skal faktisk helt i max - før den giver en "normal" lyd fra de bageste højttallere. Jeg kom fra en RX-V640, så burde give samme fornemmelse for opgradering som du selv havde. |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu var der målemikrofon med til både min 650 og min 771, og deres autokalibrering burde jo give det optimale lydniveau i bagkanalerne, men jeg oplevede på begge, at jeg manuelt skulle ind at skrue op for bagkanalerne. Dog kun +4db og ikke max som du oplever. Men det er vist ikke kun Yamaha Dem jeg kender som kører med surround skal gøre det samme. Og de har hhv NAD, Denon og Pioneer, så tror bare det er ret generelt. Men synes nu ikke det er en stor gene. Det er jo noget man kun indstiller den ene gang, så er det på plads fremover.
Og ja, hvis du kommer fra en 640, så burde du opleve samme opgradering, om ikke mere endda. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |