recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker med god lydkvalitet og airplay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker med god lydkvalitet og airplay

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Liselotte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-September-2025
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Liselotte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2025 kl. 17:23
Tak jeg kigger på det :)
Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 timer 22 minutter siden kl. 09:11
En anden god mulighed er en billig brugt Apple Airport Express (efter år 2012) og derefter digitalt eller analogt til forstærker. Det fungerer fint, og den har en udemærket DAC.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 timer 3 minutter siden kl. 10:30
Hvis budgettet er til WiiM, så synes jeg godt nok det ville være synd at nøjes med AirPlay...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 timer 19 minutter siden kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

WiiM er det bedste musikstyringssystem til hjemmet som ikke koster abonnement for selve softwaren (Roon). Hvis du kan lave dit system derhjemme om til WiiM i stedet for AirPlay, som der ikke er noget i vejen med som sådan, så tror jeg du vil blive meget glad
Wiim er vel ikke et "musikstyringssystem"?
Tidligere afspillere fra Wiim havde Airplay som en af mulighederne for at streame, men det er de vist stoppet med, da de ikke kunne blive enige omkring rettighederne...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 timer 13 minutter siden kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Wiim er vel ikke et "musikstyringssystem"?

Hvad er det så? De har da en rigtig go' app, som styrer musik i alle de rum man har deres dimser i. Der findes nu også "Bluetooth-højttalere" med WiiM indeni.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 timer 27 minutter siden kl. 13:06
Som jeg forstår den oprindelige forespørgsel, så er Airplay et krav; og ordene: "bedst mulig" - det fortolker jeg "bedst lyd til pengene". Så vil jeg stadig mene, at en billig Apple Airport Express sammen med en god forstærker-/højtaler-lyd som OP kan lide (f.eks. NAD og B&W). Keep it simple - og livet bliver mange gange lettere når gæster (f.eks. børn som kommer på besøg) umiddelbart kan streame via Airplay uanset streaming-source og at det bare virker - uden at skulle installere noget som helst på iPhone/iPad. Jeg "disser" ikke andre løsninger - de er også gode; det er et spørgsmål om prioriteter.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 timer 7 minutter siden kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af dude dude skrev:

Som jeg forstår den oprindelige forespørgsel, så er Airplay et krav ...

Som diskussionen har udviklet sig virker det mere som om at det bare skal være over netværk og ikke med Bluetooth.

WiiM Pro og WiiM Amp understøtter AirPlay, såfremt det er et klippefast krav.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu