recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker med mere power
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker med mere power

Besvar Besvar Side  <1 678910 22>
Forfatter
Besked
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 11:55
Hvis du ikke kan lide den, så kan du sælge den for samme pris du selv gav for den, det har jeg selv gjort flere gange med forskelligt udstyr.

Så længe man sælger til samme pris som man selv gav, så kan jeg ikke forestille mig at der skulle være sure miner over det.

Lad mig sige det på en anden måde: Hvis jeg selv havde brug for en forstærker, og du ikke havde kig på den, så havde jeg selv købt den med det samme. (Også lidt fordi jeg er tæt på Nyborg pt.)

Redigeret af HenrikStevn - 23-December-2015 kl. 11:56
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Det jo ikke bare noget jeg lige kan prøve, det noget jeg bliver nød til at købe for at kunne prøve

Nu er det jo op til sælger, om han vil af med sit udstyr. Men hvis jeg har læst rigtigt, bor i på samme ø, og det gør det lidt lettere for dig. Dine højttalere er jo ikke voldsomt store, pak dem ned og medbring dem til sælger. Tag indspilningerne med, der volder problemer, og test grundigt på hans bopæl.
Sæt sælger ind i din problematik, og fortæl dine planer, hvis han vil sælge, ser han sikkert ikke et problem i denne test.
Han kan måske også overtales til, at komme til dig med forstærkeren. Der kan vel gives et tilskud til benzin.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 12:08
Har godt nok vanskeligt ved at få øje på gevinsten ved at skifte en Marantz PM6005 til NAD 325Bee. De er praktisk taget identiske.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Har godt nok vanskeligt ved at få øje på gevinsten ved at skifte en Marantz PM6005 til NAD 325Bee. De er praktisk taget identiske.
+1
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 12:14
Skal ikke pakke min højtaler sammen, skal selv transportere dem til bussen/toget med mere og det er det ikke værd,desuden synes jeg da højtaler på størrelse med dali zensor 3,monitor audio BX2 er for nogen reolhøjtaler ret store.

Skal desuden vente til næsten månede da jeg lige har betalt nogen regninger (nægter at sælge min forstærker før jeg har købt en ny, for at undgå at mangle en forstærker her i ferietiden)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 13:48
Kast dig dog på den ONKYO A-809 du linkede til! Der får du masser af power og kontrol.

M.v.h.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Kast dig dog på den ONKYO A-809 du linkede til! Der får du masser af power og kontrol.

M.v.h.

Har skrevet til sælger om billeder men ikke fået noget svar og aner derfor ikke hvordan standen er, må gå ud fra pga den er fra september og at sælger ikke har skrevet tilbage at den er solgt.

Har bare en mærkelig tonekontrol (som jeg dog aldrig bruger) 

The tone controls of the A-809 boost bass and treble in an unusual manner. Turning the volume control knob past its center position decreases the amount of bass and treble boost progressively, until at maximum volume there is no tone boost. The volume setting has no influence on bass and treble reduction.

Ved ikke lige hvordan det skal forstås, er det bas,diskanten kontollen der dæmper lyden når den kommer over kl 12 eller er det forstærkeren der over kl 12 dæmper bassen diskanten elller?

Synes også 1200kr måske endda uden fragt er meget for en mindst 20 år gammel forstærker der kun kostede ca 3700-4000kr

Redigeret af gasolin - 23-December-2015 kl. 14:11
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 14:09
Det er det sidste. Bas- og diskantreguleringen aftager gradvist, når Volume knappen passerer "kl. 12". Det er en rigtig god idé, da det hjælper med at beskytte dine højttalere, mod overbelastning/forvrængning.
Mærkeligt at testeren påtaler det og finder der underligt, da det alle dage har været sådan med "loudness" på forstærkere.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 14:13
Der er en til hér:
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-onky/id-1020780432/

Men det bør kunne fåes for 1000,- som du selv er inde på.

M.v.h.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 14:17
Har jeg lige set men mindst 20 år er meget for en alm forstærker, mine rotel rb980 effektforstærker kunne på ingen måder holde 20 år
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 14:27
20 år behøver ikke være meget, min Technics er over 35 år og spiller perfekt.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 14:28
En ordentlig forstærker, konstrueret med gode komponenter, klarer uden problemer 20+ år! Jeg har selv lige købt en ONKYO effektforstærker, som er 20+ år gammel.

En Rotel bør også klare 20 år uden problemer.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678910 22>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu