recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker med "Wake Up"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærker med "Wake Up"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten AA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker med "Wake Up"
    Sendt: 28-Januar-2009 kl. 21:26

Hej.

Jeg har købt en squeezebox duet, som jeg skal leje lidt med mens jeg skal bygge hus.

Hvad er den bedste må at få en forstærker til at tænde og slukke sammen med lydstreamet fra squeezeboxen?

Har læst om en masse forstærkere der har autostart når der sendes lydsignal, men ingen fra danske forhandlere, eller har squeezeboxen andre muligheder.

Jeg har læst på logitechs forum og der snakkes der om en X10??

Mvh Morten

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 21:33

Oprindeligt skrevet af Morten AA Morten AA skrev:

Hvad er den bedste må at få en forstærker til at tænde og slukke sammen med lydstreamet fra squeezeboxen?
Har læst om en masse forstærkere der har autostart når der sendes lydsignal, men ingen fra danske forhandlere, eller har squeezeboxen andre muligheder.

Tiny amp er en digital forstærker med 2x30 i 4 ohm. Den har strømudgang til squeezeboksrecieveren og tænder og slukker + bliver lydstyrkereguleret fra duetcontrolleren. (Spiller rigtig godt. Forstærker og reciever fylder tilsammen som 2 æsker husholdningtændstikker. Har den selv )
http://www.streamtech.dk/digitale-forstaerkere-61/sumoh-tiny amp-s30-169.html

MVH
HPDahl
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 21:54

Hej hpdahl

Ok, den ser sød ud, og fornuftig pris, men er den kraftig nok til at drive nogle fornuftige højtalere?

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 22:10

Oprindeligt skrevet af Morten AA Morten AA skrev:

Ok, den ser sød ud, og fornuftig pris, men er den kraftig nok til at drive nogle fornuftige højtalere?

Hvad er fornuftige højttalere
Jeg bruger min i et rum på ca 15 m2 sammen med et par mindre missionhøjttalere. Det spiller meget fint og rent. Den kan selvfølgelig ikke komme op på diskoteksniveau, men rigeligt til lytning.
 Nu afhænger lyd jo ikke kun af forstærkeren men også af højttaleren og bl.a. højttalerens driftseffekt. Så hvis det gælder om at spille højt, skal du selvfølgelig have nogle der er letdrevne.

Redigeret af hpdahl - 28-Januar-2009 kl. 22:17
MVH
HPDahl
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 07:16

Okay, det lyder helt fint, mine højtalere bliver nogle 6,5" 2 vejs til loftindbygning, så de burde være til at drive.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Tiny amp er en digital forstærker med 2x30 i 4 ohm. Den har strømudgang til squeezeboksrecieveren

Øhm , strømudtaget virker IKKE sammen med en Duet reciever.

Fra Streamtech's- hjemmeside:
"TinyAmp S30 har et 5V/2A-udtag til strømforsyning af Squeezeboxen (passer dog ikke til Receiver, som dog blot forsynes fra egen strømforsyning)"

/Letten
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Tiny amp er en digital forstærker med 2x30 i 4 ohm. Den har strømudgang til squeezeboksrecieveren

Øhm , strømudtaget virker IKKE sammen med en Duet reciever.

Fra Streamtech's- hjemmeside:
"TinyAmp S30 har et 5V/2A-udtag til strømforsyning af Squeezeboxen (passer dog ikke til Receiver, som dog blot forsynes fra egen strømforsyning)"

/Letten

JO! Det må være en fejloplysning. (Måske ikke opdateret oplysning) Eller måske, kan recieveren godt køre med de 5 volt alligevel.
Jeg har selv købt et bundle med reciever og forstærker hos streamtech, og tager strømmen fra forstærkeren. Det virker fortrinligt. Skal ikke kunne sige, om der fremstilles 2 udgaver,
Du kan finde bundle her. ellers skal du nok angive til Streamtech, at den skal anvendes med en reciever i stedet for en classic, så må de jo kunne svare. Som sagt bruger jeg strømmen fra forstærkeren og har ikke oplevet problemer i den måned, jeg har brugt den.
http://www.streamtech.dk/bundles-pakkeloesninger-49/bundles- kun-til-lyd-56/1-stk-squeezebox-receiver-og-1-stk-sumoh-tiny amp-261.html

Redigeret af hpdahl - 29-Januar-2009 kl. 09:43
MVH
HPDahl
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu