recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker slukker ved høj volume!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærker slukker ved høj volume!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NDAC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Marts-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker slukker ved høj volume!
    Sendt: 25-April-2009 kl. 13:38
Hejsa.

Jeg har en Pioneer A-449 som mine Cerwin Vega VE-8 er koblet til. Det hele er så forbundet til min computer.

Min forstærkers volume control går fra 0-10, hvis jeg skruer højere op end 1,5 så slår min forstærker fra :s.

Der er en knap der hedder "Direct" hvis jeg trykker på den så bliver min bass ekstra høj (kan så have noget at gøre med at så bliver Subsonic og Loudness slået til, kan ikke slå det til når Direct er på), og jeg kan skrue lige så højt op jeg vil - MEN den ene højtaler slår helt fra.

Nogen der har en mulig løsning på det?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 16:57

Den slår fra for at beskytte sig selv mod overbelastning/kortslutning, så gå systemet efter.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 20:49
Tjek om der evt. skulle være en lille hortslutning i højttalerkablerne. Et par tråde der er kommet forkert kan gøre tricket
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 20:51

Det er jo i bund og grund hvad jeg skrev.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja. Men radiomand. Det er ikke alle som har en retfærdige know-how. Derfor spørger de her. Det er jo som at spørge hvordan man bygger et hus, og så sige du kan bruge mursten, og så lukke spørgsmålet der.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja undskyld til Radiomanden for at kopiere dit koncept, men jeg mener måske der skal lidt flere detaljer med hvis det skal løse nogle problemer

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 00:38
Det er det sædvanlige kvarte svar på 1/10 af spørgsmålet fra ham.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af NDAC NDAC skrev:

Hejsa.

Jeg har en Pioneer A-449 som mine Cerwin Vega VE-8 er koblet til. Det hele er så forbundet til min computer.

Min forstærkers volume control går fra 0-10, hvis jeg skruer højere op end 1,5 så slår min forstærker fra :s.

Der er en knap der hedder "Direct" hvis jeg trykker på den så bliver min bass ekstra høj (kan så have noget at gøre med at så bliver Subsonic og Loudness slået til, kan ikke slå det til når Direct er på), og jeg kan skrue lige så højt op jeg vil - MEN den ene højtaler slår helt fra.

Nogen der har en mulig løsning på det?

Kan det tænkes, at dit udgangs signal fra din computer kan være for højt? har du evt. check'et din forstærker med andre signal kilder end din computer, f.eks. en cd el. dvd afspiller?

Til top
NDAC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Marts-2009
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Kan det tænkes, at dit udgangs signal fra din computer kan være for højt? har du evt. check'et din forstærker med andre signal kilder end din computer, f.eks. en cd el. dvd afspiller?

Hmm det tror jeg ikke, har kørt med det setup i mange måneder, men har dog oplevet nogen gange den ene højtaler kun spiller MEGET lavt, så burde måske lige tjekke kablerne til højtalerne. :)
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 18:42

eller en anden kilde som der osse bliver skrevet      en cd-afspiller  

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 19:13
du kan evt. forsøge med en anden forstærker, eller tage din forstærker med over til en bekendt for at se om det er den. på den måde (sammen med kilde skiftet) burde du kunne finde frem til hvor i systemet fejlen er. det er usandsynligt, men ikke umuligt at der kan være to fejl, eks. i både forstærker og højttaler der forårsager probemet.
Crown - there is no substitute.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 23:12
Prøv nu lige at tjekke om der måtte være en lille kortslutning i højttalerkablerne
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu