recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til Atmos/Surround højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til Atmos/Surround højttalere

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker til Atmos/Surround højttalere
    Sendt: 03-September-2022 kl. 10:01
Hejsa

Jeg er på udkig efter en forstærker til at trække enten 4 Atmos højttalere eller 4 Atmoskanaler og 2/4 surrounds.

Så forstærkeren kan være 4, 5, 6, 7 eller 8 kanaler.

Kravene er:

1. Skal fysisk være lille, helst ikke så høj.
2. Skal ikke blive varm (så nok noget Class D)
3. Skal kunne tage bananstik
4. Være på minimum 100 watt pr. kanal i 8Ohm alle kanaler trukket samtidig.
5. Ikke dyrere end 8-10.000
6. Skal kunne tænde på signal eller 12 volt trigger
7. Må være ny eller brugt

Jeg har selv surfet lidt men syntes ikke rigtig jeg lige kan finde det rigtige, så sidder du og kender noget ala det jeg beskriver ovenstående, så smid gerne et link i tråden.




Redigeret af DVDO - 03-September-2022 kl. 10:04
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2022 kl. 10:55
Hvis dit punkt -  5. Ikke dyrere end 8-10.000 - er i GBP Smile LOL - kan denne vist klare dine andre krav:




Mvh. JørgenT
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2022 kl. 11:11
Jeg bruger tre stk Lexicon DD-8 til surrounds og Atmos. 1U høj, 8x125w pr kanal. Alle tre fungerer upåklageligt.

Kan anbefales! Fås tit på eBay til en god pris hvor jeg har købt via ShopUSA.

EDIT: Opfylder ikke bananstikskravet.


Redigeret af Jonas_h - 03-September-2022 kl. 11:13
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2022 kl. 16:25
Tak for input begge 2, men desværre ikke lige det jeg kan bruge, men bestemt interessant.


Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2022 kl. 17:43
Hvad diskvalificerer DD8? Det kan være god information ift andres potentielle bud 
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2022 kl. 17:48
Den har ikke bananstik muligheder

Redigeret af DVDO - 03-September-2022 kl. 20:59
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2022 kl. 21:05
Ok. Går det helt galt med at opfylde alle krav, virker bananstik som en nem ting at fixe. Afmontér på kablet og done.
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2022 kl. 21:26
Ønsker ikke at skifte til Phoenix connector, det er noget fanden har fundet på 😂😂😂

Man kan heller ikke få 4 kvadrat ordentligt ind i dem, uden at skulle tilpasse tykkelsen på kablet ved at skære/trimme trådene i tykkelse på kablerne.

Så selv om det er en mulighed er det ikke en jeg gider.

Skal kunne tage banan, det er ufravigeligt 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 07:38
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 09:14
Takker.

Har godt selv kigget på den, men kender den desværre ikke.

Nogle der ved hvor varm den bliver det er jo en klasse AB forstærker?

Er også lidt bekymret for dens formåen på strøm, 100 watt i 8 Ohm men kun 130 watt in4, kunne tyde på en svag power performance.

Men som sagt kender den ikke, kender du den?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 09:38
Hvad er impedansen på dine højttalere? 

Kender den ikke, udover at den ser ud til at opfylde din kravsliste. Masser af erfaring med Emotiva på f.eks. AVSForum
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 11:14
8 Ohm, har set målinger hvor de dykker til lige omkring 4 Ohm.

Vil da lige læse lidt om den Emotiva, det er specielt om den bliver varm da det er AB der bekymre mest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu