|
Forstærker til Atmos/Surround højttalere |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bnjw ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sådan et par her kunne måske gøre det
Dog kun 2 kanaler per kasse, men fylder ikke meget.
|
|
![]() |
|
DVDO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2012 Status: Offline Point: 645 |
Dem har jeg også kigget på, kunne bestemt være en mulighed.
Dog er der bekymring omkring den variable gain, da man jo ikke røre/skruer på denne normalt, vil den ifølge nettet blive et svagt punkt for eventuel dårlig forbindelse over tid, løsningen ifølge nettet er at skrue på gain potmetret 1-2 gange hver anden måned, og det gider jeg simpelthen ikke.
Redigeret af DVDO - 05-September-2022 kl. 10:01 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
Falder den ikke på 2x100W?
Klaus
|
|
![]() |
|
DVDO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2012 Status: Offline Point: 645 |
Ifølge XTZ skulle den yde 2 x 150 W (1 % THD, 8 Ω)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
Prøv at kigge på, hvilken forvrængning andre forstærkere opgives ved…..
Klaus
|
|
![]() |
|
Vi kan også tage den på de kun 100 watt 0,005% THD+N (1 kHz, <100 W, 8 Ω)
Redigeret af DVDO - 05-September-2022 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
Morten HL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
Hvad er det for nogle Atmos højtalere du har? Hvis Cross Over f.eks. er sat til 120 hz er det så nødvendigt med så meget power til dem. Jeg synes umiddelbart at 100 Watt i 8 ohm lyder af meget til dem?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Ja desværre.
Har dog for en del år siden haft netop den model, og det var faktisk en fin effektforstærker.
|
|
![]() |
|
Der er også en brugt af den her model på DBA
Men kender den ikke, nogle der kender den model?
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Den spiller godt, med godt et attack, men i min optik til den lyse og lidt kølig side. “På Hi-fi Lytning” Jeg har aldrig været fan af class D, men i forbindelse med noget hi-fi træf blev class d overvejet igen netop med b.la. Med den 30.7 m.fl. Samt havde en Primare 34.2 35.2 - Nad - Rotel m.fl med hjem, jeg endte med et par stykker af Primare A60 som dog er i en anden liga bl.a. fuld og ægte balanceret. Du løber ikke tør for power med den 30.7 den har masser af kræfter. Et alternativ kunne også være Rotel RMB 1575, den har også nogle år på bagen og burde være til at finde til en fornuftig pris. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Potter
Bliver 30.7 varm, når man bruger den i længere tid, ved du det?
Redigeret af DVDO - 05-September-2022 kl. 20:53 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |