recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til Atmos/Surround højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til Atmos/Surround højttalere

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 10:38
Skal kulle trække 100W på 4 kanaler på en gang?
Hvad i alverden for noget ATMOS indhold ser du hvor dette er nødvendigt?

Kunne være interessant at høre hvad forstærker/receiver du har haft indtil nu. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 10:58
Jeg har en 4 x 50 watt forstærker til mine Atmos i dag, og den lever ikke helt op til det.

Måske forstærkeren ikke er stærk nok, eller god nok men den er klart det svageste led, og derfor leder jeg efter en upgrade og vil denne gang ikke risikere at den bliver for svag/dårlig tænker også på fremtidige udskiftninger/upgrades, så kan lige så godt tage en ordentlig en fra start, så jeg ikke står i en lignede situation ved næste upgrade/udskiftning/format ændring.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af DVDO DVDO skrev:

Potter 

Bliver 30.7 varm, når man bruger den i længere tid, ved du det?
Jeg prøvet den af i 5 kanals drift, den bliver ikke varm, håndlun måske.

Mine Primare A60ere bliver også kun håndlune ved længere brug, de står inden i en reol oven på hinanden. Det gør min 3060 også men den har masser af luft omkring sig, og bliver altså markant varmer, også selv om den kun driver Atmos kanalerne


Redigeret af Potter - 06-September-2022 kl. 11:35
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 12:25
Der findes Rotel forstækere med 6 og 12 kanaler. Husker ikke om de har bananstik
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Skal kulle trække 100W på 4 kanaler på en gang?
Hvad i alverden for noget ATMOS indhold ser du hvor dette er nødvendigt?

Kunne være interessant at høre hvad forstærker/receiver du har haft indtil nu. 
Hvis din Atmoshøjttaler er 2m væk og du ønsker at dit system er i stand til at gengive ved referenceniveau, så kræver det 80w pr. højttaler hvis højttaleren har en følsomhed på 92db - og det er hvis du kører forstærkeren lige til grænsen. Hvis du ønsker at den arbejder lidt under dens maks, vil det være 160w pr. højttaler.

Så kan man altid snakke frem og tilbage om hvorvidt man spiller ved referenceniveau, om der er så meget indhold i Atmos-højttalerne osv osv, men hvorfor ikke dimensionere sit system så det opfylder de strenge krav? Det er da langt federe at være dækket ind og arbejde under max end at være underdimensioneret og skære dynamik fra når der er behov for det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu