recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til Beyerdynamic DT 1990 Pro 250 ohm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til Beyerdynamic DT 1990 Pro 250 ohm?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker til Beyerdynamic DT 1990 Pro 250 ohm?
    Sendt: 03-Juli-2021 kl. 06:25
Jeg har kig på et par:

Beyerdynamic DT 1990 Pro 250 ohm hovedtelefoner:



Og har læst at det kan være en god ide med en forstæker til dem, I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

  1. Vil min laptop (IBM Thinkpad 43P) være en tilstrækkelig "forstærker" til de hovedtelefoner sammelignet med fx min iPhone? Bemærk jeg hører meget sjældent høj musik i mine eksisterende hovedtelefoner.
  2. Hvilken forstærker vil være et godt match hvis der er noget at hente ved at købe den?
  3. Hvordan forbinder jeg forstæker med min nuværende Dragonfly Red Audioquest USB DAC og lydkilde  - fx spotify fra min laptop? Antager ikke at man Dragonfly fungerer som en amp?



Redigeret af osimum - 03-Juli-2021 kl. 06:51
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2021 kl. 12:29
Først, et par superfede hovedtelefoner du har kig på. Beyerdynamic laver godt og solidt grej.

Da de er på 250ohm, så skal du helt sikkert have en forstærker på. Din laptop vil ikke kunne "få liv" i dem, de vil aldrig rigtigt komme til live rent lydmæssigt.

Men du har jo en Dragonfly Red, den bør fint kunne få pustet liv i dem. Den lyder oveni købet også godt, så igen grund til yderligere køb Smile

Skulle du synes at der skal en hovedtelefon forstæker på, så bruger du blot din Dragonfly Red som DAC med et mini jack => rca kabel over i hovedtelefonforstærkeren. Tvivler nu på, at det bliver nødvendigt.
Til top
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2021 kl. 13:30
Mange tak for info! Var faktisk ikke klar over at DragonFly også var en forstærker troede den udelukkende var en DAC.

Har dog læst nogle steder at man kan bruge den som pre-amp men det kan jeg jo rode med senere.
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2021 kl. 21:25
Din DF Red er en udemærket dac, så skulle den mangle lidt power til dine nye hovedtelefoner, så kan en Ifi Zen Can f. eks. tilkøbes, så sprænger du ikke banken. 

Men pas på, det er bliver dyrt, for mere vil have mere. Har selv været der ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu