recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til b&w 603 s3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærker til b&w 603 s3

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
veng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker til b&w 603 s3
    Sendt: 20-Februar-2011 kl. 16:42
Hej,

Jeg søger en forstærker til et par b&w 604 s3 høtalere. Har søgt lidt rundt og generelt synes folk godt om NAD eller anden kraftig forstærker til dem.

Jeg kunne bare godt tænke mig en forstærker som også har nogle digitale(optiske) input som jeg skal bruge fra min ps3 samt tv. Ipod/iphone tilslutning er også medium højt prioriteret da kæresten bruger det hele tiden :P

Jeg har set lidt rundt og fundet.
Pioneer vsx-920
Denon AVR-1911

Har også været over i Harman Kardon HK 980, da deres surround recievere er lidt dyre :P, men her er ingen optisk ingang eller noget sjov :D
Kan i hjælp med at anbefale hvad jeg bør gå efter. Er der fx nok "power" i pioneer/Denon ?

film/musik bruges 50/50 og jeg bruger slet ikke cder mere, alt er på computer/iphone.

Pris max 4000!!!, helst lidt under. Har intet imod brugt har selv set en del rundt kan bare ikke finde noget som virker godt og ikke er 1960'er grimt.
Vil helst have noget der er sort/sortish, da det eller vil se dumt ud i mit tv-møbel ting.

Håber i gider hjælpe lidt, da mine højtalere bare står og bliver kolde! :P
Til top
veng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 17:08
Hov, det er b&w 604 s3
Til top
veng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 18:00
Hvad med en
HK 3490???
Den må da have nok power til at drive mine højtalere ?
Dertil kan jeg evt. købe en ipoddock, og den har da en optisk indgang fra min ps3 som er rart samtidigt ser den da meget flot ud, koster ikke for meget.

 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:15
Der er INTET til 4000 der kan drive 604!! Så må du kigge efter brugt og det skal være en model hvor nyprisen er ca 10.000kr og med en fornuftig vægt på ca 15 kg.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Der er INTET til 4000 der kan drive 604!! Så må du kigge efter brugt og det skal være en model hvor nyprisen er ca 10.000kr og med en fornuftig vægt på ca 15 kg.


Det lyder som en meget firkantet betragtning. Hvad kommer den af?

tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 20-Februar-2011 kl. 19:22
Til top
veng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:32
En, Harman Kardon HK har 2x120W (13kg), er det virkeligt ikke nok? Jeg skal ikke spille dem helt vildt højt da jeg bor i lejlighed.

/veng
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:36
Hvis det SKAL være en Denon vil jeg mene du skal du mindst op i en AVR 2311 og helst en AVR 3311 da B&W 604 er tunge at trække. Du vil ikke kunne udnytte højttalerens fulde potientale med mindre recievere end de to nævnte.
 
Har iøvrigt selv et par B&W 604 S2 som bliver trukket helt fint fra en SONY STR-DA3500ES Wink
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:58
belært af bekendtes bitre erfaringer er der ingen af denons almindelige modeller der har "nosser" nok.
 
En stor harman har måske, prøv at låne en med hjem. alternativt skal du have en halvbillig reciever med fuld pre out, og så en ekstern effektblok, men 4000 er fuldstændigt urealistisk budget.
Crown - there is no substitute.
Til top
veng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 20:12
Ok, jeg må ud for at låne sådan en harman og se om det lyder godt =). Man burde vel også få mere power/kr når kun stereo og ikke surround.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvis det SKAL være en Denon vil jeg mene du skal du mindst op i en AVR 2311 og helst en AVR 3311 da B&W 604 er tunge at trække. Du vil ikke kunne udnytte højttalerens fulde potientale med mindre recievere end de to nævnte.
 
Har iøvrigt selv et par B&W 604 S2 som bliver trukket helt fint fra en SONY STR-DA3500ES Wink
hvis man skal have max ud af 604, så kan kan end ikke Denons største receivere trække dem ordentligt. Havde tidligere 604 med en Denon 4306, det var da ok, men det hjalp med med en effektblok.Mit bedste bud på en prisbillig forstærker der kan trække dem er et bygselv kit:
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Der er INTET til 4000 der kan drive 604!! Så må du kigge efter brugt og det skal være en model hvor nyprisen er ca 10.000kr og med en fornuftig vægt på ca 15 kg.


Det lyder som en meget firkantet betragtning. Hvad kommer den af?

tvkartoffel
erfaring, erfaring og erfaring.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 23:09
men nu må trådstarter beslutte om han vil have stereo eller surround!?!? surround koster ca 3 gange så meget for ca samme lyd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu