|
Forstærker til en "PC" ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
thebaldur ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-September-2010 Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 14:35 |
Hej,
Jeg har et par passive ScanDyna minipod højttalere og overvejer hvad det kræver for aat få dem til at spille sammen med min stationære computer. Er der nogen der har erfaring i at koble passive højttalere sammmen med en stationær. Kan man bruge en USB dac... (er lidt i tvivl) ... ? Eller kan man få en "forstærker" til eksempelvis et PCI Express slot til computeren ... gerne til ret fornuftige penge (<1000 kr) |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad med sådan en: http://danstv.dk/shop/dynavox-miniforstaerker-3549p.html Der er også noget endnu mindre: http://www.miniinthebox.com/da/mini-mp3-usb-sd-digital-afspiller-forstaerker-med-fjernbetjening_p524680.html Eller sådan en: https://www.conradelektronik.dk/BASETECH-AP-2100-MINI-FORSTÆRKER.htm?websale8=conrad-dk&pi=372204&tduid=fe3ca849a4fa0c8943f6b363c45df0b8 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Jeg havde nok valgt noget med digital indgang.
Til coax eller optisk: Scansonic minimate Eller til USB tilslutning: Argon da2 v2 Og så finde dem brugte for og få prisen lidt ned. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej Radiomanden. Har du set nogle af dem, du linker til? Det er alle hvad jeg vil kalde evighedsmaskiner. De kan spille med ca 10 gange større effekt end den strøm man putter ind i dem. Eller også er den opgivne effekt, opgivet ca 10 - 20 gange for højt. Jeg vil på det kraftigste opfordre Trådstarter til at holde sig langt væk fra dem. De er løgn og bedrag. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Der er masser af lidt ældre surround/stereo forstærkere som er udskiftet pga. manglende lydformat/netadgang osv. Og så bare tilslutte forstærker AUX indgang til PC lydkort Line udgang. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
thebaldur ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-September-2010 Status: Offline Point: 10 |
Super tak for svar.
Min krav er nok: - skal ikke fylde så meget. Gerne noget i stil med størrelsen på "Scansonic A200 MiniMate MKII" eller noget i den dur. - pris omkring de 1000 kr. Gerne brugt Hvordan tilkobler man en "Scansonic A200 MiniMate MKII" til en PC. Er det så fra USB på PC til USB-indgang på forstærkeren? Hvis nu jeg skal lede efter en gammel stereoforstærker eller blot en USB dac... hvilke specifikationer skal jeg så kigge efter hvis jeg skal finde noget der passer til sådan et sæt scandyna minipod. De har disse specs: Kategori : Kompakthøjttaler Diskant : 1” Bas/mellemtone : 5” Kevlar Frekvensgang (-3dB) : 55-22.000 Hz Impedans : 4 ohm Følsomhed : 91 dB Bi-wire : Nej
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Scansonic A200 MiniMate MKII har jo både Toslink, Coax og Analog, så der er noget at vælge i mellem, så det kommer an på hvilke muligheder der er i lydkortet udover Analog. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19565 |
Line out på din pc og over til denne:
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-andet/id-1027865300/ Klaus |
|
![]() |
|
sirgadget ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 137 |
Jeg har en ROTEL RMB-1565 5x200W Class D effektforstærker til salg, nypris ca. 10k, men sælger den for små penge da jeg er ved at afhænde alle mine ejendele.
Den kræver selvfølgelig en DAC med et reguleret output for at virke, eller en pre-processor. Elelrs er der denne http://www.teac.com/product/ai-101da/, den har fået ganske fine anmeldelser. Den findes også i et kit hvor der følger højttalere med der er dimensioneret dertil. |
|
Mikkel Petersen.
Mit setup |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Hvad farve har den Rotel, sølv eller sort? 10000 har jeg alligevel aldrig set dem til ![]() |
|
![]() |
|
sirgadget ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 137 |
Jeg skrev ca. 10k, da jeg ikek kunne huske det præcis tal. Mener at av-connection solgte dem for godt 9 sidst jeg kiggede.
Anyway så er den sort, har haft kørt den sammen med PowerLink outputtet fra mmit BeoVision i stuen, så har desværre ikke en matchende processor :-) |
|
Mikkel Petersen.
Mit setup |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19565 |
Kan du definere "små penge" lidt nærmere? Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |