Tak til alle der har bidraget foreløbig, da det imidlertid ser ud til at der er nogle misforståelser om problemet vil jeg prøve at beskrive det lidt anderledes end i det første oplæg.
Jeg streamer film og andet fra min NAS Synology DS207+ via en trådløs router af mærket SAGEM (leveret af TDC) til min medieplayer WD TV Live der igen er koblet op til min fladskærm Samsung Syncmaster P2270HD enten med et HDMI kabel eller et Komponent kabel (5 stik).
Jeg vil, blot for en god ordens skyld tillade mig at skrive at PC’en slet ikke er inde i billedet som nævnt af nogle da NAS og WD TV kører uafhængigt af PC’en.
Der er imidlertid godt nyt, jeg har nu fået ALLE mapper frem i WD TV, desværre får jeg så meldingen ”there is no media in the current folder” i flere af disse, bl.a. mappen "Movie, Music og Video". Anyhow, det er trods alt godt nyt, så jeg må ”kæmpe” videre for at løse problemet – måske kan en genstart af NAS hjælpe?. Desværre er det netop det nævnte 3 mapper jeg er mest interesseret i.
Det der undrer mig er at jeg kan se mappen Video og indhold (3mapper) når jeg åbner for Medie Servers men ikke se mappen Video når jeg åbner Network Shares, kan nogen forklare dette?
Yderligere hjælp vil blive højt værdsat.
Lige et par spørgsmål til:
TELEPLUS:
Jeg har enabled NFS under Fildeling og priviligier men der er jo flere steder dette kan sættes op, bl. Andet i delt mappe, det har jeg ikke gjort før og da har det virket fint.
Kan du hjælpe lidt mere med hvordan og hvor?
THELIO:
Du har fuldstændig ret, jeg har RODET men først efter det gik i udu J
Jeg har opdateret WD TV lige før det gik i moks.
Jeg har slettet network login i menuen på WD TV.
RAUM:
Når du skriver at sharet kan være væk men at jeg burde kunne se det på min PC…hvad mener du med det, kan du uddybe det.
Styresystemet til NAS er DSM 3.1 hvorfra der er adgang til al opsætning.
TAJ59:
Når jeg logger på sker det enten via Netware shares eller medie server, sidstnævnte bruges primært i forbindelse med min Samsung fladskærm i stuen.
Jeg har prøvet at finde ”resæt WDTV” men kan kun finde reset to factory setting.