recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsvundne mapper i WDTV på TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForsvundne mapper i WDTV på TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 18:18
Er det WD TV default firmware eller WDLXTV?
Jeg skal enable NFS på min NAS for at se delte mapper på min WD TV.

Og lidt google hjælp Smile
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=41&t=13828

P.S. Er QNAP bruger men NAS er vel en NAS Smile

Redigeret af teleplus - 11-November-2011 kl. 18:26
Til top
icepirat Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-November-2011
Sted: Hvidovre
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 20:08

Tak til Raum, Basco og Teleplus for svar:

Raum, du skriver at det det er SHARES jeg ikke kan se og det er jo lige præcis pointen, spørgsmålet er som det fremgå hvordan jeg får fikset dette problem.
Du skriver endvidere at det burde være muligt via mapperne på PC'en at lave SHARE derfra, det vil jeg så prøve men det har ikke tidligere været nødvendigt.

Basco, som Raum skriver så er data ikke væk så der er nok ikke noget at hente hos Synology, men tak for tipset.

Teleplus, jeg bruger WD TV default og NFS er enabled.
Tak for linket som jeg vil prøve.
icepirat
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 21:05
Er du sikker på at du ikke har fået rodet lidt med brugerne i nas software.
Det kan være at wd tv ikke har lov til at se mapperne.

Du skulle vel ikke tilfældigvis have opdateret firmware på din nas, lige inden du fik problemet?
Eller opdateret wd tv, for så er det en god ide at kigge på clear network login i menu på wd tv
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 21:41
Som Theilo skriver - det kan være bruger-rettigheder, det kan være gruppe-rettigheder, det kan være sharet i sig selv der er væk (det burde kunne ses via din PC)

Da jeg ikke kender styresystemet/softwaren du bruger til at styre din NAS kan jeg ikke vejlede dig. Jeg kender kun til almindelige netværkssystemer som novell, WIN, linux osv.....

.
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 11:31
[QUOTE=Theilo] Hmm den ledte jeg også lige efter

Jeg har også usb harddisk på min wd tv og det er nok den system mappe jeg plejer at slette.

Nu er det ikke fordi du logger på, på en anden måde end normalt?
Her tænker jeg på network share/ medie server.

Prøv at resætte din WD TV, men kun den meny hvor der står resæt WD TV og ikke hvor der står
resæt til fabrik indstillingerWink
jeg kunne selv ikke se nogle mapper, men efter jeg resatte boksen, så kunne jeg se mapperne igen.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 20:52

Tak til alle der har bidraget foreløbig, da det imidlertid ser ud til at der er nogle misforståelser om problemet vil jeg prøve at beskrive det lidt anderledes end i det første oplæg.

Jeg streamer film og andet fra min NAS Synology DS207+ via en trådløs router af mærket SAGEM (leveret af TDC) til min medieplayer WD TV Live der igen er koblet op til min fladskærm Samsung Syncmaster P2270HD enten med et HDMI kabel eller et Komponent kabel (5 stik).

Jeg vil, blot for en god ordens skyld tillade mig at skrive at PC’en slet ikke er inde i billedet som nævnt af nogle da NAS og WD TV kører uafhængigt af PC’en.

Der er imidlertid godt nyt, jeg har nu fået ALLE mapper frem i WD TV, desværre får jeg så meldingen ”there is no media in the current folder” i flere af disse, bl.a. mappen "Movie, Music og Video". Anyhow, det er trods alt godt nyt, så jeg må ”kæmpe” videre for at løse problemet – måske kan en genstart af NAS hjælpe?. Desværre er det netop det nævnte 3 mapper jeg er mest interesseret i.

Det der undrer mig er at jeg kan se mappen Video og indhold (3mapper) når jeg åbner for Medie Servers men ikke se mappen Video når jeg åbner Network Shares, kan nogen forklare dette?

Yderligere hjælp vil blive højt værdsat.

Lige et par spørgsmål til:

TELEPLUS:

Jeg har enabled NFS under Fildeling og priviligier men der er jo flere steder dette kan sættes op, bl. Andet i delt mappe, det har jeg ikke gjort før og da har det virket fint.

Kan du hjælpe lidt mere med hvordan og hvor?

THELIO:

Du har fuldstændig ret, jeg har RODET men først efter det gik i udu J

Jeg har opdateret WD TV lige før det gik i moks.

Jeg har slettet network login i menuen på WD TV.

RAUM:

Når du skriver at sharet kan være væk men at jeg burde kunne se det på min PC…hvad mener du med det, kan du uddybe det.

Styresystemet til NAS er DSM 3.1 hvorfra der er adgang til al opsætning.

TAJ59:

Når jeg logger på sker det enten via Netware shares eller medie server, sidstnævnte bruges primært i forbindelse med min Samsung fladskærm i stuen.

Jeg har prøvet at finde ”resæt WDTV” men kan kun finde reset to factory setting.

icepirat
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 22:41
Til alle der har bidraget med svar og forskellige løsninger.
Problemet er løst og set i bakspejlet var det ret banalt selvom jeg aldrig tidligere har tilgået WDTV & NAS på denne måde.
Løsningen var:
Auto login to network share: OF
Derefter bliver man bedt om at Signe in: Account ADMIN og PW xxxxxxxxxx
Disse er de samme som jeg bruger for at logge på Synology DS207+

Tak for hjælpen 
icepirat
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 23:11
Ok godt du fandt ud at det, men tror nu godt du kan bruge auto login on efter du har fået det til at køre
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 23:45
Thelio,
Du har måske ret men set i lyset af de efterhånden mange timer og søvnløse nætter så tør jeg næsten ikke, tænk nu hvis det holder op med at virke :-)
Nåe men spøg tilside, det kan da være jeg prøver nu jeg ved hvad der gik galt.
Tilbage står så spørgsmålet:
Hvorfor kunne jeg hele tiden se den delte mappe samt medie server uden dette logon???
Og endnu engang tak for hjælpen, hvad skulle man dog gøre uden alle disse mennesker som f.eks dig der altid er parat til at hjælpe.
Sov godt
icepirat
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af icepirat icepirat skrev:

TAJ59:

Når jeg logger på sker det enten via Netware shares eller medie server, sidstnævnte bruges primært i forbindelse med min Samsung fladskærm i stuen.

Jeg har prøvet at finde ”resæt WDTV” men kan kun finde reset to factory setting.

-
min fejl skrev det forkert, prøv således
gå ind i Setup og så System vælg så Device Restart
sådan kom mine mapper igen, og når jeg lægger mine film over fra en extern harddisk, så skal jeg synkronicer mine filer fra harddisk til intern harddisk på WD TV, og så kopierer den filmene til WD TV
som jeg så flytter til det sted, på  intern harddisk på WD TV hvor jeg vil have dem, det kan tage lidt tid at gøre, men det er besværet værd.

nå så lige at du fandt din fejl
Løsningen var:
Auto login to network share: OF
kunne være man skulle finde sin sengWink

Redigeret af taj59 - 13-November-2011 kl. 02:14
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu