recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fortune Magazine: Sony Blu-ray er et flop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFortune Magazine: Sony Blu-ray er et flop

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 06:40

Ja, det er det også. Der står ingen steder at blu-ray er et flop. Det handler ikke om teknologier, men om navngivne produkter.

Apple er ikke et flop, men Macbook Air flopper (ifølge FT).

Blu-ray er ikke et flop, men Sonys blu-ray afspillere flopper (ifølge FT)

osv.

/Lars

Du er nødt til at uddybe din påstand. Dit eksempel med apple er glimrende. Det er korrekt at det ikke er apple men Macbook Air hvilket tydeligt fremgår på "søgelinien". Hvis du så bruger samme fremgangsmåde på Blu-ray så skulle der faktisk stå Sony Blu-ray. Det står der ikke. Der står kun Blu-ray og går derfor på teknologien og ikke mærket.

Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 08:24
Selvom at artiklen som tager udgang i blu-ray afspillere, så kan de åbenbart ikke lade være med at kritisere selve formatet. Lidt historie:

Da jeg købte min første DVD-afspiller (JVC) i 2000, kostede den 2500kr. og var halvdårlig (langsomme menuer, mange gange ventede man på rotationer). Jeg købte nogle få halvkedelige DVD og vennerne grinte imens de købte billige VHS-bånd. I det mindste har jeg ikke skulle smide hele reoler af disse ud.

Min første blu-ray-afspiller (PS3) i 2007 kostede 3200kr. og er udemærket. For en gang skyld er jeg ikke til grin, da jeg nu udnytter mit LCD-tvs potentiale. Udover det kan jeg stadigvæk købe billige DVDer (som jeg dog ikke har så meget lyst til længere).

Der vil sikkert være en ny teknologi undervejs om et par år (red-ray?), men i det mindste har jeg nydt bedre kvalitet, selvom jeg skal betale mere..

Redigeret af broeman - 10-November-2008 kl. 08:26
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Du er nødt til at uddybe din påstand. Dit eksempel med apple er glimrende. Det er korrekt at det ikke er apple men Macbook Air hvilket tydeligt fremgår på "søgelinien". Hvis du så bruger samme fremgangsmåde på Blu-ray så skulle der faktisk stå Sony Blu-ray. Det står der ikke. Der står kun Blu-ray og går derfor på teknologien og ikke mærket.

Der står "Sony Blu-ray DVD player" både som overskrift og i vinduets topbjælke. Det er et produkt.

Jeg ved ikke, hvilken søgelinie, du taler om.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 21:28

[QUOTE=broeman]

Der vil sikkert være en ny teknologi undervejs om et par år (red-ray?),

QUOTE]

DVD formatet er faktisk =  red ray

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 06:54

Allan Olsen:

Der står "Sony Blu-ray DVD player" både som overskrift og i vinduets topbjælke. Det er et produkt.

Jeg ved ikke, hvilken søgelinie, du taler om.

Se nedenviste. Men det fremgår også af selve teksten. Sony blive kun brugt som eksempel fordi de oprindeligt stod bag Blu-ray ligesom Toshiba bliver nævnt som HD-DVD eksempel.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 07:50

Nu skal man jo nok kigge lidt på hvilket medier der skriver artiklen: Fortune. Dvs. artiklen er skrevet ud fra om det er et produkt man kan tjene penge på.

Hvad er de skriver i artiklen. Godt nok har Sony vundet krigen om formatet (Blu-Ray er jo Sonys opfindelse), men der er ikke noget salg i Bly-Ray. Da krigen rasede ville folk ikke købe, fordi man ikke vidste hvilket format der ville vinde og nu vil folk lige se tiden an, inden de køber.

Jeg kan ud fra min egen erfaringen godt forstå skribenten i hans udtagelser: Jeg har lige fået nu TV og ville have en Bly-Ray. Jeg var forbi Bilka, de havde ingen afspiller. Så var jeg forbi 3 elgiganter. De havde alle en masse DVD afspiller. de 2 af butikkerne havde ingen BlyRay afspiller. Den sidste havde lige 2 gamle Samsung modeller og en Phillips. Så der er virkelig et udvalg der vil noget.

I går var jeg i 2 Bilka i anden sammenhæng. Den ene havde 2-3 film på Bly-Ray. Den anden havde måske 25 forskellige film på Bly-Ray.

Så alt i alt er det virkelig noget der rykker?? Nej.

Så artiklen er skrevet ud fra at Bly-Ray som medie er noget der flopper rent økonomisk.

Per

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 20:19

Se nedenviste.

OK. Det er den søgelinie, du mener. Her skal teksten gerne være så kort, at den passer under den lillebitte thumbnail. En uhensigtsmæssig forkortelse er ikke meget at hænge sin hat på.

Men det fremgår også af selve teksten.

Det kan jeg ikke få øje på, medmindre jeg anstrenger mig rigtig meget for at misforstå tekstens budskab.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 06:14

OK. Det er den søgelinie, du mener. Her skal teksten gerne være så kort, at den passer under den lillebitte thumbnail. En uhensigtsmæssig forkortelse er ikke meget at hænge sin hat på.

Der kan godt stå sony Blu-Ray.

Det kan jeg ikke få øje på, medmindre jeg anstrenger mig rigtig meget for at misforstå tekstens budskab.

Hvordan var det nu fanden læste biblen.

Redigeret af Stenholt - 13-November-2008 kl. 06:16
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 09:17
Hvis man seriøst læser det afsnit af artiklen som en kritik af Blu-ray som format, og ikke Sonys Blu-ray-afspillere, så har man med vilje læst noget, der ikke står der. Artiklens mening er temmelig nem at fatte, og hvis man læser noget andet i den, så er det netop at man læser artiklen, som fanden læser biblen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 09:34

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis man seriøst læser det afsnit af artiklen som en kritik af Blu-ray som format, og ikke Sonys Blu-ray-afspillere, så har man med vilje læst noget, der ikke står der. Artiklens mening er temmelig nem at fatte, og hvis man læser noget andet i den, så er det netop at man læser artiklen, som fanden læser biblen.

Prøliåhørher... Det er slet ikke så svært: Artiklen betragter (fejlagtigt) Blu-Ray som et Sony format, så når de kritiserer Sony specifikt, er det for at kritisere formatet som helhed. Artiklen er bare skrevet af nogle overfladiske ignoranter, og derfor bør vi ikke løfte så meget som et øjenbryn over den slags "journalistik". Jeg forstår ikke hvorfor den slags sensations-skrammel skal hives frem i debatten gang på gang. Og jeg forstår slet ikke hvorfor de artikler der skriver at blu-ray er en succes, stort set slet ikke får nogen opmærksomhed. Eller, det forstår jeg godt, jeg prøver bare at sige at den mest spændende historie ikke altid er den rigtige.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

DVD formatet er faktisk =  red ray

All jokes aside, så findes der faktisk et format i den professionelle branche ved navn Red Ray...

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Prøliåhørher... (...)

Jamen, det skal da nok passe, at forklaringen i grunden er så enkel. Jeg forstår selvfølgelig heller ikke, at man altid skal hive disse Blu-ray-dommedagsartikler frem, for det er ærligt talt begyndt at blive lidt trættende. Blu-ray ér etableret som format, og at det på sigt (det kommer dog til at tage meget længere tid, end nogle lader til at forestille sig, bare fordi de allerede har en 20/20 forbindelse) måske erstattes af downloads, gør det altså ikke til nogen som helst form for fiasko. Overhovedet. Dvd er et kæmpe marked, og at visse blå udgivelser nu udgør 10-15% af hjemmeudgavesalget, er sgu da egentlig rimeligt godt klaret.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu