Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
|
Emne: Forudbetaling contra efterkrav Sendt: 15-November-2008 kl. 12:24 |
Nettet kan være attraktivt med tilbud på tekniske varer - men også andre varetyper.
- Hvis kontokort ikke er muligt
eller man i en given situation ikke ønsker køb via kontokort, er der måske nogle som afholder sig fra køb, hvor forudbetaling er en mærkelig forpligtigelse.
Forudbetaling via konto har der været skræmmende eksempler på!
- Den gamle efterkravsmodel er der nogle butikker som afholder sig fra, hvilket er uforståeligt.
Det må da være bedre med efterkrav,
fremfor forudbetaling via bankoverførsel?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 12:29 |
Det er da vist ikke længere muligt, at få på efterkrav fra post DK.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 12:33 |
Radiomanden skrev:
Det er da vist ikke længere muligt, at få på efterkrav fra post DK. |
Jeg skal ikke afvise at Post Danmark har slettet den ordning.
- Sidst jeg havde behov for efterkrav, var for lidt over et år siden.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 12:35 |
Jeg mener også, at det blev indført ved årsskiftet.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 12:36 |
Men jeg mener helt klart, at butikker på nettet som har attraktive varer af enhver art,
men som ikke har nogen omtale på f.eks. Trustpilot.dk eller andre steder, at det så var i butikkens interesse, hvis det stadig var muligt, at foretage evt. førstegangskøb via efterkrav
- i stedet for den langt usikre forudbetaling via bankoverførsel.
Redigeret af T-teknik - 15-November-2008 kl. 12:44
|
 |
HenrikJ
Junior bruger
Oprettet: 21-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 39
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 12:54 |
Det er kun erhvervskunder der kan sende pr efterkrav. Private kan ikke mere det hos PostDanmark. Efterkrav er også det eneste jeg selv foretrækker idag. Specielt efter at det meste er flyttet til Taulov. Sender jeg et brev til en i samme by skal det lige en tur som det er nu, til Taulov og retur igen Kan så ikke lige få øje på en besparelse ved det. Især når en by måske stadig har et post sortèrings center-
Fornemmer at risikoen for at noget bliver væk i PostDanmark idag er blevet for stor pga posten skal frem og tilbage mere end før de nye regler kom. Har selv oplevet post som jeg ved er blevet sendt til mig aldrig er kommet til mig. Og det endda 3 forsendelser fra samme person hvor der tidligere aldrig var problemer.
|
Henrik J
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 13:00 |
Sagt på en anden måde:
Mest troværdig butiksbesøg på nettet,
er den med omtale på nettet.
- Omtale kan så diskuteres om det kan afholde folk fra køb, hvis det er for negativt.
- Men hvis den valgte butik fortæller de har mange års erfaring, så mener jeg, det jo ikke er nok bare at foretage en bankoverførsel.
Netop ikke, hvis der IKKE er nok omtale.
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 16-November-2008 kl. 09:36 |
Der burde nok være noget lovgivning så forudbetaling via bankoverførsel, ikke er en del af nethandel.
|
 |