recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forum.recordere.dk - Opdatering eller konvertering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forum.recordere.dk - Opdatering eller konvertering

Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Personligt ligger jeg ikke rigtig mærke til den nye reklame mellem 1. og 2. indlæg. Det var først efter at have læst denne tråd jeg blev opmærksom på den. Så kan ikke rigtig se det store problem med den er der.

Noget helt andet, andre der har problemer med auto-login efter forummet er blevet opdateret?

Hej.

Prøv lige og slet din recordere.dk cookie. Det kan være det. Når det er gjort burde der ikke være problemer.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 08:55
Ang. login, så skyldes det at du lige glemmer at godkende forumreglerne ugen. Der skal lige flyttes en markering fra nej til ja.

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis i vælger XenForo så håber jeg godt nok at der er mulighed for, at breddetilpasse? Som det er nu, hvis jeg går ind på XenForo eget forum, så fylder de enkelt fora og indlæg heeeeele bredden på min 24" skærm. Side irriterende at se/læse på.

M.v.h.

Hej. Det kommer til at tage noget tid. Jeg vil først sætte mig ind i det, og så skal der skrives en exporter / importer fra WebWiz. Den findes ikke nu, og da jeg skal finde ud af hvordan jeg flytter kodeord osv. så er det ikke noget man lige gør.

Kan det svare sig så, Jens? Det er noget af en omgang at skulle eksportere til et andet system.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 11:04

Personligt ligger jeg ikke rigtig mærke til den nye reklame mellem 1. og 2. indlæg. Det var først efter at have læst denne tråd jeg blev opmærksom på den. Så kan ikke rigtig se det store problem med den er der.

Noget helt andet, andre der har problemer med auto-login efter forummet er blevet opdateret?

Hej.

Prøv lige og slet din recordere.dk cookie. Det kan være det. Når det er gjort burde der ikke være problemer.

Det løste problemet, takker.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 11:06

Uanset hvilken ændring i vælger Jens, så vil det koste brugere!

M.v.h.

Vi har jo valgt løsningen, så er det op til brugerne.

Vi driver forum som et af benene i recordere.dk. Og i skarp konkurrence med sociale medier. Og når forretningen ikke hænger sammen mere, så lukker vi forumet. 

Og sådan fungerer fora. Fora er drevet af brugere til brugere, men platformen er drevet af os. og vi betaler regningen hver måned. 

Det giver en lidt anstrengt forståelse af problemet.
Reklamepladsen er for at gøre det mere "attraktiv" for sponsorer formoder jeg.
Resultatet er færre brugere, hvorved attraktiviteten falder igen, og måske endda længere ned end inden dette stunt. 
Det lyder lidt som en loose/loose situation, og reelt bare et spørgsmål om tid, så lukker forumet uanset hvad.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 11:09

Ang. login, så skyldes det at du lige glemmer at godkende forumreglerne ugen. Der skal lige flyttes en markering fra nej til ja.

M.v.h.

Den har jeg lige været på siden i går Embarrassed Det var først da Lars skrev det til mig i dag, at jeg blev opmærksom på den.. Jeg så den ganske enkelt ikke. Det er nu heller ikke helt nemt, at man skal godkende forumregler, på et forrum man har været på i de sidste 9 år.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 11:13

Enten læser du ikke indlæg 1, 2 og 3. Eller så er du efterhånden blevet så vant til at se reklamer imellem indlæg på andre forums (Recordere er bestemt ikke de første med dette).

Jeg så det med det samme, og jeg reagerede negativt på det, ligesom andre steder jeg oplever det.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det giver en lidt anstrengt forståelse af problemet.
Reklamepladsen er for at gøre det mere "attraktiv" for sponsorer formoder jeg.
Resultatet er færre brugere, hvorved attraktiviteten falder igen, og måske endda længere ned end inden dette stunt. 
Det lyder lidt som en loose/loose situation, og reelt bare et spørgsmål om tid, så lukker forumet uanset hvad.

Sådan ser jeg det ikke. Jeg ser at vi har svaret åbent og ærligt om hvad der sker når vi enten mister brugere ved fysisk afgang eller ved man bruger reklameblokering.

Vi har ingen intentioner om at lukket forum. Så ville vi ikke bruge tid på først at opdatere det, og nu at finde en ny platform hvis nødvendigt.

Men hvis vi kommer under en kritisk masse, så er det da klart at vi som forretningen "recordere.dk" er nødt til at se på om vi smider gode penge efter dårlige penge. Vi har som vi skrev for længe siden ingen organisationer der kaster penge efter os, så når vi betaler x tusinde kroner for en server om måneden, så skal pengene jo tjenes hjem.

Og ja, vi kunne bare gå open source, og på et 9 kroners hotel, men det er ikke det site vi ønsker at drive. Vi ønsker at have en platform som gør at vi er et attraktivt sted at være.

Vi ville naturligvis være mest attraktiv uden reklamer, men den diskussion har vi haft. Hverken Lars eller jeg er filantroper, og kaster ikke vores egne penge ind i det :-), så pengene som recordere.dk bruger, skal recordere.dk tjene.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 11:57
Prøver lige igen.
Efter opdateringen er den røde tekst blevet blå er det meningen?
Det er kun når jeg bruger mobil på pc er teksten stadig rød.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Enten læser du ikke indlæg 1, 2 og 3. Eller så er du efterhånden blevet så vant til at se reklamer imellem indlæg på andre forums (Recordere er bestemt ikke de første med dette).

Jeg så det med det samme, og jeg reagerede negativt på det, ligesom andre steder jeg oplever det.

Jeg læser indlæg 1, 2 og 3. Samt er ikke jeg synderlig vant til der fra andre forummer, da jeg bruger en app til at fjerne reklamer på alle andre foraer end Recordere (og Flatpanels). 

Så, som jeg skrev tidligere, lagde jeg simpelthen ikke mærke til den og jeg syntes det er noget pjat at gøre sådan en lille reklameblok til et problem. 
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Efter opdateringen er den røde tekst blevet blå er det meningen?
Det er kun når jeg bruger mobil på pc er teksten stadig rød.

Teksten (links) er røde her. Så, ja, det er meningen at det skal ligne det gamle Smile

Måske det er noget gammelt der er cachet.

Prøv at trykke CTRl-F5 i browseren, alternativt tømme browserens cache.

/Lars

Redigeret af Lars - 09-Marts-2016 kl. 12:20
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 12:19

Sådan ser jeg det ikke. Jeg ser at vi har svaret åbent og ærligt om hvad der sker når vi enten mister brugere ved fysisk afgang eller ved man bruger reklameblokering.

Vi har ingen intentioner om at lukket forum. Så ville vi ikke bruge tid på først at opdatere det, og nu at finde en ny platform hvis nødvendigt.

Men hvis vi kommer under en kritisk masse, så er det da klart at vi som forretningen "recordere.dk" er nødt til at se på om vi smider gode penge efter dårlige penge. Vi har som vi skrev for længe siden ingen organisationer der kaster penge efter os, så når vi betaler x tusinde kroner for en server om måneden, så skal pengene jo tjenes hjem.

Og ja, vi kunne bare gå open source, og på et 9 kroners hotel, men det er ikke det site vi ønsker at drive. Vi ønsker at have en platform som gør at vi er et attraktivt sted at være.

Vi ville naturligvis være mest attraktiv uden reklamer, men den diskussion har vi haft. Hverken Lars eller jeg er filantroper, og kaster ikke vores egne penge ind i det :-), så pengene som recordere.dk bruger, skal recordere.dk tjene.

Jamen, jeg er ikke uenig i, at det er et problem, der på een eller anden måde skal løses. (Den økonomiske situation).
Men hvis løsningen med at smide reklamer ind mellem indlæggene, koster brugere. Så vil det have indflydelse på, hvor attraktiv sponsorer finder forumet. 

Så længe der ikke findes et reelt alternativ til Recordere.dk, så skal i nok klare frisag en tid endnu. Men jeg kan godt mistænke at det tager mere og mere af aktiviteten fra forumet, som i forvejen er dalet i de seneste år, af hvad jeg såen lige umiddelbart kan fornemme på antallet af indlæg.
Da reklamer bare ikke er populære, hverken her eller andre steder, så er tiltaget jo nærmest at tolke som at smide benzin på et allerede brændende bål. 

Jeg håber jeg tager fejl, men jeg kan virkelig frygte at jeg ikke gør.

Hvordan fordeler i forøvrigt indtægter og udgifter mellem CMS delen og forumet?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 9101112>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu