recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forum.recordere.dk - Opdatering eller konvertering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forum.recordere.dk - Opdatering eller konvertering

Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 12:21
Har lige prøvet med firefox og der er teksten også blå!!
Har også prøvet med en anden mobil og det er det samme.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Så, som jeg skrev tidligere, lagde jeg simpelthen ikke mærke til den og jeg syntes det er noget pjat at gøre sådan en lille reklameblok til et problem. 

Jeg tror der er forskel på, hvilken reklame det er. Jeg har lige set en reklame fra Lalandia som er et helt billede i stærke farver. Det skuer øjet lige med det samme.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvordan fordeler i forøvrigt indtægter og udgifter mellem CMS delen og forumet?

Uden jeg vil hænges op på 100% præcision, er det omkring 85/15, hvor de 15 er på forum.

CMS er meget lettere at sælge til Smile

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvordan fordeler i forøvrigt indtægter og udgifter mellem CMS delen og forumet?

Uden jeg vil hænges op på 100% præcision, er det omkring 85/15, hvor de 15 er på forum.

CMS er meget lettere at sælge til Smile

Det er logisk nok, da det er betydelig nemmere at bygge et CMS med reklamer placeret strategiske steder, hvor de gavner men ikke direkte generer. Og så er den del af Recordere.dk jo langt mere interessant, medmindre man sidder og brænder med et problem eller løsning på samme. At tilmelde sig og deltage i et forum er oftest ud fra et decideret mål. Mens det at læse en forside/artikler/nyheder er simpel information.

Ved en fordeling på 85/15, kan det så overhovedet svare sig at nedlægge forumet, fremfor måske at forsøge trække mere ud af CMS delen, (flere tiltag på nyheder og artikler = tiltrækker flere læsere, og dermed mere attraktiv for sponsorer)?
Det er selvfølgelig en balancegang. Spørgsmålet er om forumet har en reel værdi for CMS delen, eller om det kan leve uden forum. Derved kan man måske argumentere for, at man henter ind på gyngerne, hvad man mister på karusellen. 

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 16:28

Hej. Det kommer til at tage noget tid. Jeg vil først sætte mig ind i det, og så skal der skrives en exporter / importer fra WebWiz. Den findes ikke nu, og da jeg skal finde ud af hvordan jeg flytter kodeord osv. så er det ikke noget man lige gør.

Nej det er en stor opgave af konvertere. Overvejede også at skifte til Xenforo for nogle år tilbage, men det var så stor en opgave, at jeg droppede det.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Nej det er en stor opgave af konvertere. Overvejede også at skifte til Xenforo for nogle år tilbage, men det var så stor en opgave, at jeg droppede det.

OK. Vi regner nu med at kigge på det - Men ikke noget vi laver på en weekend :D

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 18:10

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Uanset hvilken ændring i vælger Jens, så vil det koste brugere!

M.v.h.

Vi har jo valgt løsningen, så er det op til brugerne.

Vi driver forum som et af benene i recordere.dk. Og i skarp konkurrence med sociale medier. Og når forretningen ikke hænger sammen mere, så lukker vi forumet. 

Og sådan fungerer fora. Fora er drevet af brugere til brugere, men platformen er drevet af os. og vi betaler regningen hver måned. 
Jeg synes i skal dele forummet fra resten af siden og lukke recordere.dk

Det er kun forummet som har interesse hos mig, alt det andet kan jeg læse mig til i dagblade eller andre steder på nettet.
Jeg er herinde for at modtage hjælp og give hjælp som i de gode gamle erfa-grupper. Det kan jeg kun gøre i forummet, resten er irellevant.

Jeg har ikke behov for at læse på forsiden om diverse ting.

Et forum driver sig selv, men koster selvfølgeligt noget at drifte. Jeg kan dog ikke forestille mig at nogle giver 19 kroner for at vise mig en reklame. Jeg kan heller ikke forestille mig at i skal have 19 kroner for at jeg kan slippe for reklame, for at drifte en forum del.
Et slag på tasken er vel at et forum koster 1500-2000 kr at drifte rent server mæssigt. Så skal der ikke Så 2 kroner om måneden og 1000 brugere, så er den hurtigt tjent ind.

Redigeret af Cyberguyen - 09-Marts-2016 kl. 18:15
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg synes i skal dele forummet fra resten af siden og lukke recordere.dk

Det var en alternativ løsning Wink

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er kun forummet som har interesse hos mig, alt det andet kan jeg læse mig til i dagblade eller andre steder på nettet.
Jeg er herinde for at modtage hjælp og give hjælp som i de gode gamle erfa-grupper. Det kan jeg kun gøre i forummet, resten er irellevant.

Jeg har ikke behov for at læse på forsiden om diverse ting.

Det var præcis det jeg mente med mit forrige indlæg, at brugere af forumet er her oftest med et decideret formål, der ikke er sammenhængende med CMS delen. (Nogle gange kan de dog høre sammen, men kommentarer muligheden i CMS delen smadre dette, for debatten foregår i kommentarene og ikke i forumet).
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 14:03
Jeg har det som Cyberguyen, forumdelen er den jeg frekventerer næsten hver dag. Mens forside og div. artikler er noget jeg sjældent bruger tid på.
Jeg mener dog ikke at recordere.dk hverken skal lukke eller splittes op.
Ift. reklameflytningen, så tja, hva' ska' jeg sige, den er jo en forudsætning for at det hænger sammen.
Så no big problem imo. Ihf ikke noget jeg gider bruge krudt på.
Til gengæld ville det være rart, at kommentardelen i CMS delen blev modereret, så alle de perfide og nationen-agtige kommentarer blev udelukket. For det kan da næppe gavne recordere.dk positivt ! 

Redigeret af Roland - 14-Marts-2016 kl. 06:16
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 22:06
Var lige inde i mit "kontrolpanel" for, at slette nogle af mine uploadede filer.
Men det kunne ikke lade sig gøre ! ?
Ikke fordi det er så vigtigt, da der stadig er masser af plads. Men bare lige en orientering.

Redigeret af Roland - 15-Marts-2016 kl. 22:07
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 21:49
Underligt at "besked boxen" loader så langsomt. Har IOS på iPad.

Og besvar loader slet ikke i Personlig Besked. Må trykke genload et par gange før den er der.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 18:58
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1 101112

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu