recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp mig - Internet og anlæg driller for vildt !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp mig - Internet og anlæg driller for vildt !!

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp mig - Internet og anlæg driller for vildt !!
    Sendt: 13-April-2012 kl. 13:09
Hey Recordere.dk


Jeg har : 

Router fra Stofa ( Thomson )
Time Capsule ( Apple )
Philips Hts 9540/12

Det er sat til på følgende måde :

Min router fra Stofa er sat direkte i væg for at få internet. Fra Router er den så kablet til min Time Capsule for, at bruge Time Capsule, som trådløs router. ( Trådløs er slået fra på Thomson router fra Stofa ). Det hele virker også fint og kører bare derud af. 


Jeg er så ved at blive sindssyg over følgende :

Alle mine enheder, såsom Macbook, Iphone, ipad, Apple tv osv er logget på det trådløse netværk ( Altså min Time Capsule ), og det virker bare. 

Mit Philips Hts 9540/12 logger jeg så også på det trådløse netværk, men så snart jeg gør dette, mister jeg min internetforbindelse. Hvis jeg så slukker mit anlæg igen, så kommer nettet igen i løbet af 1 minut.

Hvad kan der være galt ? ( Har snakket med stofa og de siger der ingen porte er lukket og alle er åbne - Dertil har jeg snakket med Philips, som siger det ofte er fordi en bestemt port er lukket hos udbyder, men det er den så ikke ifølge udbyder jo. 

HJÆLP MIG !! 




Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 14:40
Ikke at det er til nogen hjælp som sådan, men jeg har set det samme ske med en PS3 og en bestemt Router model. Når PS3'en kom på det trådløse, så mistede alle de andre enheder deres internet forbindelse. Der var mange som oplevede dette problem og eneste løsning var at skifte til en anden router model.
 
Prøv at aktivere og bruge det trådløse via din Thomson og se om det virker (ja, så var der måske lidt hjælp alligevel :))
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Ikke at det er til nogen hjælp som sådan, men jeg har set det samme ske med en PS3 og en bestemt Router model. Når PS3'en kom på det trådløse, så mistede alle de andre enheder deres internet forbindelse. Der var mange som oplevede dette problem og eneste løsning var at skifte til en anden router model.
 
Prøv at aktivere og bruge det trådløse via din Thomson og se om det virker (ja, så var der måske lidt hjælp alligevel :))

Hej igen .

Det er netop prøvet ! Og nej.

Nu kommer det mest mærkelige, mit anlæg er nu ikke på nettet eller på det lokale netværk og hver gang jeg tænder anlæg, ja så ryger forbindelsen, ligemeget om det trådløse kører via min stofa router eller via min time capsule router ...

Jeg kan simpelthen ikke se/forstå, hvad problemet er ..

Det har virket før, og det er virkelig irriterende, da jeg bruger min iphone/ipad til at høre wimp ud igennem min Airport express som er sat til anlæg, kun med lydkabel. 


Hvad gør jeg ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 16:11
Hvis din Stofa router stadig kører som router, dvs. det eneste du har gjort er at slå Wifi fra, så skal din TimeCapsule ikke også være router.

Det rettes i Airport værktøj under Nætværk. Sæt den på Fra (brofunktion)




Jeg bruger Fullrate, og har gjort modsat. Fullrates router er sat i brofunktion (Bridge mode) - og Time Capsule fungerer så som router i stedet.

Venlig hilsen
KB
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 16:17
Min Time Capsule bruges som router, det er hvertfald den jeg logger på . Det eneste man kan slå fra på Stofarouteren er "trådløs fra" og det har jeg så gjort, så man ikke kan finde dens SSID. 

Jeg har så en airport express på badeværelse som er bro indtil soveværeslet ..


Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Min Time Capsule bruges som router, det er hvertfald den jeg logger på . Det eneste man kan slå fra på Stofarouteren er "trådløs fra" og det har jeg så gjort, så man ikke kan finde dens SSID. 

Jeg har så en airport express på badeværelse som er bro indtil soveværeslet ..

Så prøv at slå Routerfunktion fra på din Timecapsule. Der skal kun være én router mellem dig og Stofa.

Der er sikkert nogen der er klogere end mig og kan fortælle noget mere om det, men jeg synes det giver problemer med router efter router. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 17:05
Jeg glemte noget.

Når TC skal fungere som bro, skal kablet fra Stofa routeren ind i en af de tre ethernetporte i TC, ikke i den port med et cirkelsymbol.
Venlig hilsen
KB
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg glemte noget.

Når TC skal fungere som bro, skal kablet fra Stofa routeren ind i en af de tre ethernetporte i TC, ikke i den port med et cirkelsymbol.

Jeg har været inde på mine sider på stofa.dk og slå routerfunktion fra ( Der står dog jeg så ikke er beskyttet ud mod internettet ) . ?

Så nu er den slået fra og router er som altid sat til Time Capsule i hullet med cirkel.

Hvis Time Capsule står som bro, hvad funktion har time capsule så udover timemachine ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 17:54
og hvad skal time capsule stå på, hvis den skal fungere som router ?

Dhcp
DHCP og Nat
Eller Fra ( Brofunktion ) 

Har prøvet med kun DHCP, hvor den så siger følgende : 

Deling af et udsnit af IP-adresser kun vha. DHCP kræver manuel konfiguration af WAN IP-adressen. Hvis din internetudbyder giver dig et udsnit af statiske IP-adresser, skal du manuelt konfigurere basen med den første IP-adresse og distribuere resten via DHCP.
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 18:25
Der var jeg ikke klar over at man kunne hos Stofa. Så skulle det hele være meget lettere.
Så er Stofa boxen en bridge nu.

Og kablet skal blive i det stik med ringen.

Så skal TC i Netværk stå til Routerfunktion: DHCP og NAT (NAT beskytter mod internet, det gjorde Stofa før.)

I Internet skal der stå Opret forbindelse vha. DHCP
Primær DNS
Sekundær DNS
skal være Stofas, men jeg ikke hvad de er.

Måske kan man bruge OpenDNS i stedet, men jeg er ikke sikker. 
Primær DNS 208.67.222.222
Sekundær DNS 208.67.220.220

Det gør så at TC bliver router i stedet.

Venlig hilsen
KB
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Der var jeg ikke klar over at man kunne hos Stofa. Så skulle det hele være meget lettere.
Så er Stofa boxen en bridge nu.

Og kablet skal blive i det stik med ringen.

Så skal TC i Netværk stå til Routerfunktion: DHCP og NAT (NAT beskytter mod internet, det gjorde Stofa før.)

I Internet skal der stå Opret forbindelse vha. DHCP
Primær DNS
Sekundær DNS
skal være Stofas, men jeg ikke hvad de er.

Måske kan man bruge OpenDNS i stedet, men jeg er ikke sikker. 
Primær DNS 208.67.222.222
Sekundær DNS 208.67.220.220

Det gør så at TC bliver router i stedet.

Så primær og sekundær må ikke være tomme ? Er de nemlig nu ...

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Der var jeg ikke klar over at man kunne hos Stofa. Så skulle det hele være meget lettere.
Så er Stofa boxen en bridge nu.

Og kablet skal blive i det stik med ringen.

Så skal TC i Netværk stå til Routerfunktion: DHCP og NAT (NAT beskytter mod internet, det gjorde Stofa før.)

I Internet skal der stå Opret forbindelse vha. DHCP
Primær DNS
Sekundær DNS
skal være Stofas, men jeg ikke hvad de er.

Måske kan man bruge OpenDNS i stedet, men jeg er ikke sikker. 
Primær DNS 208.67.222.222
Sekundær DNS 208.67.220.220

Det gør så at TC bliver router i stedet.

Så primær og sekundær må ikke være tomme ? Er de nemlig nu ...



Så primær og sekundær må ikke være tomme ? er den nemlig nu ...
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu