recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvågning af IOS 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOvervågning af IOS 4

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Overvågning af IOS 4
    Sendt: 23-Januar-2011 kl. 11:18
Hej allesammen.

Jeg må indrømme at jeg ikke kan lide at blive overvåget og efter at Apple afslørede at de har overvåget deres kunder via GPS har jeg ikke opdateret til iOS 4.
Men jeg har nu fået af vide at da opdateringen kom ud i sommers, der skulle man acceptere en licens inden man kunne købe noget på app storen, hvor man giver lov til at Apple overvåger en.

Mit spørgsmål er så nu:
Hvornår er det man giver tilladelse til at man bliver overvåget? Er det når man godkender den licens fra app storen da opdateringen kom ud eller er det når man opdatere telefonen til iOS 4?

Tak for hjælpen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 11:55
Location services skal godkendes pr. app der bruger det, og det kan derudover aktiveres/deaktiveres pr. app i Indstillinger.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 12:04
Ja det ved jeg, men det er blevet afsløret at der bliver opbevaret locations 2 gange dagligt selvom man har slår locations fra og selvom man ikke godkender at der bliver taget locations uden for en app.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 12:42
Ingen der ved noget?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 14:04
http://latimesblogs.latimes.com/technology/2010/06/apple-location-privacy-iphone-ipad.html
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 14:10
Okay så bliver jeg også overvåget

Så kan jeg lige så godt opdatere telefonen
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 14:35
Jeg ved godt det er "tanken" der skræmmer/generer, men hvad er du/i bange for?
 
Jeg er personligt fløjtene ligeglad med om Apple "overvåger" mig. Fuldstændig og aldeles ligeglad..
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg ved godt det er "tanken" der skræmmer/generer, men hvad er du/i bange for?
 
Jeg er personligt fløjtene ligeglad med om Apple "overvåger" mig. Fuldstændig og aldeles ligeglad..
 

Det er ikke fordi jeg laver ulovlige ting. Ulovlig download eller nogen anden form for kriminalitet. Jeg er bare lidt bange for at vi alle sammen er blevet narret af folk som har vores informationer. Det er også derfor jeg ikke bruger mit Visa i butikker eller automater. Hvis jeg skal have penge fra kontoen går jeg ind i banken og hæver pengene der. Selvom jeg skal rende rundt med flere tusinde kroner.
Jeg er nok lidt paranoid.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg ved godt det er "tanken" der skræmmer/generer, men hvad er du/i bange for?
 
Jeg er personligt fløjtene ligeglad med om Apple "overvåger" mig. Fuldstændig og aldeles ligeglad..
 

Det er ikke fordi jeg laver ulovlige ting. Ulovlig download eller nogen anden form for kriminalitet. Jeg er bare lidt bange for at vi alle sammen er blevet narret af folk som har vores informationer. Det er også derfor jeg ikke bruger mit Visa i butikker eller automater. Hvis jeg skal have penge fra kontoen går jeg ind i banken og hæver pengene der. Selvom jeg skal rende rundt med flere tusinde kroner.
Jeg er nok lidt paranoid.
Jeg er nok tilbøjelig til at give dig ret i de sidste 5 ord du skriverLOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 15:21
Hvis i lægger mærke til det ,så har man jo bla. her på recordere en bannerreklame der på helt fantastisk vis reklamerer for nogle af de ting man har søgt oplysninger om på nettet.
Eks.
Jeg har indenfor den sidste måned købt flg.
En Harmony One fjernbetjening.
En Nespresso DeLonghi kaffemaskine.
Et 24" Samsung tv til soveværelset.
Alt sammen noget jeg har søgt oplysninger om på nettet, og lige præcist de tre produkter bliver efterfølgende vist i én og samme bannerannonce her på recordere.dk.
Tilfældigt?   Nej vel.
Skræmmende?  Ja måske.
Farligt?  NEJ, overhovedet ikke.
Nyttigt?   Ja, måske.  Jeg kunne måske spare nogle penge...
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:


Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg ved godt det er "tanken" der skræmmer/generer, men hvad er du/i bange for?
 

Jeg er personligt fløjtene ligeglad med om Apple "overvåger" mig. Fuldstændig og aldeles ligeglad..

 

Det er ikke fordi jeg laver ulovlige ting. Ulovlig download eller nogen anden form for kriminalitet. Jeg er bare lidt bange for at vi alle sammen er blevet narret af folk som har vores informationer. Det er også derfor jeg ikke bruger mit Visa i butikker eller automater. Hvis jeg skal have penge fra kontoen går jeg ind i banken og hæver pengene der. Selvom jeg skal rende rundt med flere tusinde kroner.
Jeg er nok lidt paranoid.


Og du er ikke bange for at blive røvet i stedet for?

Derudover benyttes oplysninger som Apple (og Google for den sags skyld) indhenter til at ramme dig med reklamer passende til dig.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg ved godt det er "tanken" der skræmmer/generer, men hvad er du/i bange for?
 
Jeg er personligt fløjtene ligeglad med om Apple "overvåger" mig. Fuldstændig og aldeles ligeglad..
 

Det er ikke fordi jeg laver ulovlige ting. Ulovlig download eller nogen anden form for kriminalitet. Jeg er bare lidt bange for at vi alle sammen er blevet narret af folk som har vores informationer. Det er også derfor jeg ikke bruger mit Visa i butikker eller automater. Hvis jeg skal have penge fra kontoen går jeg ind i banken og hæver pengene der. Selvom jeg skal rende rundt med flere tusinde kroner.
Jeg er nok lidt paranoid.
Jeg er nok tilbøjelig til at give dig ret i de sidste 5 ord du skriverLOL

Jeg ved det godt.

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvis i lægger mærke til det ,så har man jo bla. her på recordere en bannerreklame der på helt fantastisk vis reklamerer for nogle af de ting man har søgt oplysninger om på nettet.
Eks.
Jeg har indenfor den sidste måned købt flg.
En Harmony One fjernbetjening.
En Nespresso DeLonghi kaffemaskine.
Et 24" Samsung tv til soveværelset.
Alt sammen noget jeg har søgt oplysninger om på nettet, og lige præcist de tre produkter bliver efterfølgende vist i én og samme bannerannonce her på recordere.dk.
Tilfældigt?   Nej vel.
Skræmmende?  Ja måske.
Farligt?  NEJ, overhovedet ikke.
Nyttigt?   Ja, måske.  Jeg kunne måske spare nogle penge...
 

Okay det vidste jeg ikke. Men det er jo også det der er problemet, man ved aldrig hvad det er der bare er tilfældigt og hvad der ikke er. Det er den tanke jeg ikke er glad for.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu