recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort opgradering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grafikkort opgradering?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lars78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2013
Sted: Sdr jylland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Grafikkort opgradering?
    Sendt: 02-Maj-2013 kl. 16:26

Halløjsa.. 

Jeg vil gerne ha opgradet min pc lidt på grafik delen, og har derfor overvejet at købe et nyt grafikkort. Jeg har i forvejen et Nvidia Geforce GT 120 med 1gb ram, og vil gerne holde mig under 5-700kr.

Er der overhovedet mulighed for at finde noget bedre i den prisklasse eller skal jeg højere op?

Og specifikke forslag ville være velkomne Tongue

Mvh Lars

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 19:49
Vi skal vide, om det er AGP eller pci-e port du har.
Til top
Lars78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2013
Sted: Sdr jylland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 21:55

Det er en pci port.. Tongue

 

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 22:33
Hvad består resten af computeren af, og hvad skal du bruger det nye grafikkort til af fx spil og hvad opløsning kører din skærm?
Til top
Sifat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark, 2000
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sifat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 06:45
Gå efter et radeon hd 7750. Taget i betragtning af dit tidligere grafikkort regner jeg ikke med at resten af dit udstyr er godt nok til at kunne udnytte bedre grafikkort. Derudover er gt 120 bundskraber i grafikkort hierakiet så medmindre du har en selvbygget computer tror jeg ikke engang din strømforsyning har ekstra strømstrik som bedre grafikkort behøver. 
Til top
Lars78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2013
Sted: Sdr jylland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 12:10

Mit motherboard er et ACER MCP73PV med 2,50 gigahertz Intel Core2 Quad og 4gb ram og min skærm kører fuld HD . Jeg spiller faktisk kun World of Warcraft. Min skærm kører fuld HD  Udover det bruger jeg også Autodesk Inventor i forbindelse med uddannelse.

Men som Sifat var inde på, ser det ikke ud til at strømforsyning har nogen extra stik.

Men ville et radeon hd 7750 forbedre min ydeevne nævneværdigt, eller skal jeg helllere spare op til en ny PC?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 14:26
den vil stadig hjælpe MARKANT også i inventor. der er ca 4 generationer mellem de 2 kort og hvor gt120 er det mindste så ligger ati'et ikke højt men højere og som sagt. du er 4 generationer bagud. så ALT vil være bedre! :D
PS. kortet skal ikke have ekstra strøm ud over det den kan trække fra pci-e porten. du kan sågar få kortet i en "silenT" udgave så der ikke er nogen blæser på og derfor kræver den ikke mere strøm end du kan nøjes med en alm 400W psu og dermed behøves ikke stik fra psu til gfx.



Redigeret af claus_jac - 03-Maj-2013 kl. 14:33
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 15:41
Du kan bruge denne liste som VEJLEDNING, Videobenchmark liste

Nvidia gt 120 får 307 point
Radeon HD 7750 får 1596 point

Det vil du kunne mærke!

Redigeret af Infinity - 03-Maj-2013 kl. 15:42
mvh Infinity
Til top
Lars78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2013
Sted: Sdr jylland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 15:49
Nå men det må jeg da hellere prøve så.. Smile Men når jeg søger på "radeon hd 7750" kommer der 13 muligheder. Er der nået specielt jeg skal være opmærksom, eller nogen specifikke forslag? 
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 16:46
Ja samme gpu hastighed og samme ram hastighed, hvis du skal kunne regne nogenlunde med pointene. Men det er altså kun en vejledning.
Og bemærk at afspilning af film næppe bliver specielt meget anderledes, da det er en hardware acceleration, der er nogenlunde ens i nyere AMD kort og tilsvarende i Nvidea kort. Der kan være forskel ved at skifte fra Nvidia til AMD og omvendt - og det er jo en hel religionskrig, som jeg ikke gider at tage.

Hvis du vil sætte dig grundigt ind i tingene skal du kikke på hardware sites som Tomshardware og jeg bruger særligt AnandTech.

Læs om forskellige kort i din prisklasse og se om de har specielle features du har brug for til dine programmer. Ofte kan man ved sammenligninger få en idé om hvilket kort der er specielt godt i prisklassen.
Radeon HD 7750 er et godt udgangspunkt, men Nvidia har garanteret et kort der er ganske tilsvarende, måske GT630. Men der vil du kunne læse for og i mod hos anmelderne.
mvh Infinity
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 18:47
Vil dog prøve at træde varsomt. Til film er amd bedst, men fleste bliver til nvidia gpu'en
Til top
Sifat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark, 2000
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sifat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 20:54
Der er ikke så meget at være varsom om. Med de begrænsninger som er tilstede er det enten radeon 7750 eller gt 640 som er muligt. Der er ingen tvivl om gt 640 bliver tævet: http://anandtech.com/bench/Product/535?vs=612 og http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GT_640/23.html

Anbefalelsesværdigt er: http://www.edbpriser.dk/grafikkort/xfx-radeon-hd-7750-1-gb-id-7100287.aspx?q=7750 fin producent og med det hurtigere gddr5 ram i forhold til det langsommere gddr3


Redigeret af Sifat - 03-Maj-2013 kl. 20:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu