recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af router med USB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af router med USB

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af router med USB
    Sendt: 03-August-2011 kl. 23:54

Har kigge på denne router med USB som skal bruges til en fælles printer, men der er kun nævnt at den (USB Porten) kan bruges til et USB modem. Kan den bruges til printer og harddisk? Og kan man sætte en hub i den så man kan have begge dele?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 06:09
Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

Har kigge på denne router med USB som skal bruges til en fælles printer, men der er kun nævnt at den (USB Porten) kan bruges til et USB modem. Kan den bruges til printer og harddisk? Og kan man sætte en hub i den så man kan have begge dele?

Blot fordi der er et USB stik på routeren, betyder det ikke at du kan slutte alt muligt udstyr til, som bruger USB (Printer, harddisk, kamera osv osv), det skal være understøttet af softwaren i routeren før du kan, så led efter routere der har printserver indbygget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 07:41
Nej det var også det jeg frygtede, men der kommer ikke rigtigt noget frem hvis man søger samme sted på printserver i "fritekst" Hvad skal man så søge efter?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 08:15
Jeg har med fordel benyttet Asus routere med printerunderstøttelse. Det er godt nok nogle gamle wl500 i forskellige versioner men det kunne være de har nogle nye i deres sortiment. Det var måske værd at kigge på.

BS 
Til top
yffer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-April-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 10:57
Hvilken printer snakker vi om ?
Fabrikat og model, serie
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 11:11
Er det ikke lige meget? Troede at enten kan en router håndtere en printer eller også kan den ikke?
Ellers skal man jo også passe på ikke at skifte printer efterfølgende? Det er en Brother dcp-145c det er vist en gammel en men der er da driver til Win7!
Til top
yffer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 11:56
Nej, routere er ikke indrettet til USB som standard. De kører som standard RJ45 kabling

Enten kan du anskaffe dig en standard router med risiko for at den ikke kan printe ud, så skal der tilkøbes en USB -> RJ 45 adapter :

http://www2.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=40102&agid=115&pvid=9lkh29scf_gqxhculq&ref=27&lb

Pris ca. 50 kr. eksl transport

Alternativt kan du købe en router med printserver funktionalitet og mulighed for USB tilslutning :

http://www.amazon.de/dp/B002DXVT7K/?smid=A1ALAIMIS4A7T9&tag=mainseek-new-21&linkCode=asn&creative=6742&camp=1638&creativeASIN=B002DXVT7K

Pris ca. 550 kroner inkl. transport til DK.

Spørgsmålet er om det så ikke er bedre at investere i en ny netværksprinter, selvfølgeligt afhængigt af dit behov.

Du kan få en HP Officejet 4500 :

http://www.cyberport.de/?DEEP=6I01-127&APID=6

Leveret til adressen i Danmark for : 560 kroner

Eller samme pris som routeren koster.
Printeren er set hos Merlin til 571 kr læg dertil porto :

http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=387138&prodid=318196

De nævnte priser er nogle af de billigste priser du kan finde på nettet og jeg tror ikke, du kommer længere ned i pris på pirnteren, hvis den skal kunne det som den gamle kan.
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 12:02
Tak for svaret. Det vil jeg lige kigge nærmere på. Det første vidste jeg nu godtSmile
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 13:30
Har du overvejet en Airport Exxpress fra Apple? Den understøtter USB-printere og virker både på PC og MAC. Desuden får du en lydudgang, hvis du engang overvejer et trådløst musikanlæg. Bare husk at USBporten kun er for printere.

http://store.apple.com/dk/product/MB321Z/A/AirPort-Express-AirTunes?fnode=MTY1NDA0Mg&mco=MTA4NTc4MTE#overview

Foma kører af og til kampagne på denne til 599,-
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 14:06
Jeg vil også foreslå en netværksprinter, som fx den HP ovenfor.

Selv om du kan sætte din gamle printer til med usb på en router, er det ikke sikkert at du kan scanne.

Venlig hilsen
KB
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 15:52
@tpb3: en ekstremt vigtig ting som folk MEGET ofte glemmer når de begynder, at smide lokal printere til netværk adaptorer....

hvis printeren kommunikerer via en "speciel" porttype så får du en masse kommunikationsproblemer med din printer...

De fleste netværksprintere kan "bare" modtage information fra program & driver men mange "små hygge produkter" har stort behov for 2vejskommunikation og sådanne USB-værts enheder i routere eller f.eks HPJetdirect har store vanskligheder med sådanne enheder....

som printerteknikker igennem 10 år vil jeg KRAFTIGT anbefale dig 1 af 2 ting:
1. installere printeren på en computer og dele den ud (sørg for den PC er tændt) og tilslut de andre computere til "server computerens" share.
2. få bekræftet via www at den brotherprinter HELT konkret kan arbejde med den hardware du hjemkøber.

bemærk du kan måske godt printe, men blækinformation, scan m.f ting til IKKE virker

Redigeret af Juleulven - 04-August-2011 kl. 15:54
Til top
yffer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 18:10
Som tekniker, hvilket jeg iøvrigt også er, så ville jeg ikke forslå en sharing da de 560 kroner jo ikke er en bondegård for en ny printer og man slipper for at rode med printer/computer løsning
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu