Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tbp3
Bruger
Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
|
Emne: Valg af router med USB Sendt: 03-August-2011 kl. 23:54 |
Har kigge på denne router med USB som skal bruges til en fælles printer, men der er kun nævnt at den (USB Porten) kan bruges til et USB modem. Kan den bruges til printer og harddisk? Og kan man sætte en hub i den så man kan have begge dele?
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19805
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 06:09 |
tbp3 skrev:
Har kigge på denne router med USB som skal bruges til en fælles printer, men der er kun nævnt at den (USB Porten) kan bruges til et USB modem. Kan den bruges til printer og harddisk? Og kan man sætte en hub i den så man kan have begge dele? |
Blot fordi der er et USB stik på routeren, betyder det ikke at du kan slutte alt muligt udstyr til, som bruger USB (Printer, harddisk, kamera osv osv), det skal være understøttet af softwaren i routeren før du kan, så led efter routere der har printserver indbygget. Klaus
|
|
 |
tbp3
Bruger
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 07:41 |
Nej det var også det jeg frygtede, men der kommer ikke rigtigt noget frem hvis man søger samme sted på printserver i "fritekst" Hvad skal man så søge efter?
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 08:15 |
Jeg har med fordel benyttet Asus routere med printerunderstøttelse. Det er godt nok nogle gamle wl500 i forskellige versioner men det kunne være de har nogle nye i deres sortiment. Det var måske værd at kigge på.
BS
|
|
 |
yffer
Junior bruger
Oprettet: 09-April-2008
Point: 46
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 10:57 |
Hvilken printer snakker vi om ? Fabrikat og model, serie
|
 |
tbp3
Bruger
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 11:11 |
Er det ikke lige meget? Troede at enten kan en router håndtere en printer eller også kan den ikke?
Ellers skal man jo også passe på ikke at skifte printer efterfølgende? Det er en Brother dcp-145c det er vist en gammel en men der er da driver til Win7!
|
 |
yffer
Junior bruger
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 11:56 |
Nej, routere er ikke indrettet til USB som standard. De kører som standard RJ45 kabling
Enten kan du anskaffe dig en standard router med risiko for at den ikke kan printe ud, så skal der tilkøbes en USB -> RJ 45 adapter :
http://www2.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=40102&agid=115&pvid=9lkh29scf_gqxhculq&ref=27&lb
Pris ca. 50 kr. eksl transport
Alternativt kan du købe en router med printserver funktionalitet og mulighed for USB tilslutning :
http://www.amazon.de/dp/B002DXVT7K/?smid=A1ALAIMIS4A7T9&tag=mainseek-new-21&linkCode=asn&creative=6742&camp=1638&creativeASIN=B002DXVT7K
Pris ca. 550 kroner inkl. transport til DK.
Spørgsmålet er om det så ikke er bedre at investere i en ny netværksprinter, selvfølgeligt afhængigt af dit behov.
Du kan få en HP Officejet 4500 :
http://www.cyberport.de/?DEEP=6I01-127&APID=6
Leveret til adressen i Danmark for : 560 kroner
Eller samme pris som routeren koster. Printeren er set hos Merlin til 571 kr læg dertil porto :
http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=387138&prodid=318196
De nævnte priser er nogle af de billigste priser du kan finde på nettet og jeg tror ikke, du kommer længere ned i pris på pirnteren, hvis den skal kunne det som den gamle kan.
|
 |
tbp3
Bruger
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 12:02 |
Tak for svaret. Det vil jeg lige kigge nærmere på. Det første vidste jeg nu godt
|
 |
Beanie
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 13:30 |
Har du overvejet en Airport Exxpress fra Apple? Den understøtter USB-printere og virker både på PC og MAC. Desuden får du en lydudgang, hvis du engang overvejer et trådløst musikanlæg. Bare husk at USBporten kun er for printere.
http://store.apple.com/dk/product/MB321Z/A/AirPort-Express-AirTunes?fnode=MTY1NDA0Mg&mco=MTA4NTc4MTE#overview
Foma kører af og til kampagne på denne til 599,-
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 14:06 |
Jeg vil også foreslå en netværksprinter, som fx den HP ovenfor.
Selv om du kan sætte din gamle printer til med usb på en router, er det ikke sikkert at du kan scanne.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Juleulven
Super bruger
Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 15:52 |
@tpb3: en ekstremt vigtig ting som folk MEGET ofte glemmer når de begynder, at smide lokal printere til netværk adaptorer....
hvis printeren kommunikerer via en "speciel" porttype så får du en masse kommunikationsproblemer med din printer...
De fleste netværksprintere kan "bare" modtage information fra program & driver men mange "små hygge produkter" har stort behov for 2vejskommunikation og sådanne USB-værts enheder i routere eller f.eks HPJetdirect har store vanskligheder med sådanne enheder....
som printerteknikker igennem 10 år vil jeg KRAFTIGT anbefale dig 1 af 2 ting:
1. installere printeren på en computer og dele den ud (sørg for den PC er tændt) og tilslut de andre computere til "server computerens" share.
2. få bekræftet via www at den brotherprinter HELT konkret kan arbejde med den hardware du hjemkøber.
bemærk du kan måske godt printe, men blækinformation, scan m.f ting til IKKE virker
Redigeret af Juleulven - 04-August-2011 kl. 15:54
|
 |
yffer
Junior bruger
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 18:10 |
Som tekniker, hvilket jeg iøvrigt også er, så ville jeg ikke forslå en sharing da de 560 kroner jo ikke er en bondegård for en ny printer og man slipper for at rode med printer/computer løsning
|
 |