recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PANA TX-P42G30Y vs SAMSUNG UE46D6505
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPANA TX-P42G30Y vs SAMSUNG UE46D6505

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Emne: PANA TX-P42G30Y vs SAMSUNG UE46D6505
    Sendt: 08-August-2011 kl. 13:12
Hej.

Overvejer at købe nyt, og har kig på følgende to

PANASONIC TX-P42G30Y (42" plasma, fundet til ca. 6000)

og

SAMSUNG UE46D6505 LED-tv  (46" LED, fundet til ca 8800)

Jeg modtager meget gerne kommentarer for og imod de to, men er mest interesseret i kommentarer der vedrører selve billedkvaliteten. Jeg så dem begge to i HFK i Aalborg, sælgeren mente at Samsung var klart bedst, men jeg var lidt i tvivl om hvad jeg egentlig synes - måske fordi jeg har panasonic plasma i forvejen og er vant til plasma.

Fordelen ved Samsung er bedre features, meget bedre design, og at man får 46" på samme plads som Panasonics 42" (fordi rammen er smallere).

Men som sagt hører jeg gerne andres mening.

EDIT: Jeg håber ikke at dette starter en ny Plasma vs LED krig. Jeg skriver indlægget fordi jeg lige har stået og kigget på dem begge to. De var begge kalibreret "til husbehov", så der var ikke tale om "out-of-the-box". Der var himmelvid forskel på de to billeder - jeg synes bare det var svært at afgøre hvad jeg egentlig foretrak.

Redigeret af pianomartin - 08-August-2011 kl. 13:19
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 08:34
øv, havde virkelig håbet på et par gode råd fra et par kloge-åger!!
Ha' en go dag.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 09:24
Det kan godt være, at folk ikke ønsker at starte en Plasma vs LED krig. Men som udgangspunkt er begge skærme rigtige gode, så du skal nok blive glad for dem begge, selvom de gør det forskelligt. Men hvis du selv har plasma i dag og vant til det billede det giver, så ville det jo være nærliggende at vælge en Pana G30. Men det er kun dig, som kan afgøre hvad der bedst for dig. Så jeg ville nok tag ned til HIFIKlubben igen, med en Blu-Ray skive du kender godt og se den på begge skærme.  

Redigeret af kskruger - 15-August-2011 kl. 09:27
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 15:58
Jeg har en kammerat som lige har købt samsungen. Fin kvalitet, gode skarpe billeder, men den har altså det der "håndholdte" billedfænomen, som al den billedbehandling, de spækker nye LED med, giver. Min kammarat så det ikke rigtigt selv, men jeg har en plasma pio5090H derhjemme, og så det med det samme.

Det er samme fænomen, der kom med B&O, og jeg skal ikke sige, at det er en ulempe, det giver bare ikke den samme naturlige billedvisning for mig.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu