recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Xbox som Media Center Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Xbox som Media Center Extender

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Xbox som Media Center Extender
    Sendt: 09-August-2011 kl. 22:01
Hej

Jeg overvejer at investere i en Xbox som Media Center Extender (Windows 7 vært). Er der nogen, der har positive/negative erfaringer med dette? Man er vel stadig nødt til at have en eller anden universel remote og MKV er så vidt jeg kan læse mig til ikke understøttet? Jeg bruger Media Browser plugin. Det skulle vist fungere?

På forhånd tak for info.

Morten
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 22:20
Køb en decideret media-afspiller. Den koster mindre og afspiller alt....
Til top
Kalle Ferm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juli-2008
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 01:36
Jeg er vældig tilfreds med det, fungerer fint. Dog er den lidt sensibel i forhold til netværk. Men sålænge det er kablet og ikke bliver flyttet for meget med, så fungerer det udmærket.
Savner at kunne skrue op og ned for lyden som på PC'en.
Bruger indtil videre Xbox controlleren, det fungerer nogenlunde.
Til top
RasmusR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Hej

Jeg overvejer at investere i en Xbox som Media Center Extender (Windows 7 vært). Er der nogen, der har positive/negative erfaringer med dette? Man er vel stadig nødt til at have en eller anden universel remote og MKV er så vidt jeg kan læse mig til ikke understøttet? Jeg bruger Media Browser plugin. Det skulle vist fungere?

På forhånd tak for info.

Morten
Jeg har lige købt en XBOX 360 til at spille på. Jeg har i forvejen en PS3 slim som er et par år gammel. Da jeg pakkede XBOXen ud, blev jeg lidt halvskuffet, for selv om selve XBOXen er ca samme størrelse som PS3, så er der herudover en ekstern PSU på størrelse med en almindelig mursten, og for at det ikke skal være løgn, så har PSUen en indbygget blæser med et ikke uanseeligt støjniveau. Tænk at MS vil være det bekendt - jeg ville i hvert fald ikke kunne holde ud at bruge den som extender i soveværelset eller lignende, så den skal kun bruges til spil.

/Rasmus
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af RasmusR RasmusR skrev:

Hej

På forhånd tak for info.

Morten
Jeg har lige købt en XBOX 360 til at spille på. Jeg har i forvejen en PS3 slim som er et par år gammel. Da jeg pakkede XBOXen ud, blev jeg lidt halvskuffet, for selv om selve XBOXen er ca samme størrelse som PS3, så er der herudover en ekstern PSU på størrelse med en almindelig mursten, og for at det ikke skal være løgn, så har PSUen en indbygget blæser med et ikke uanseeligt støjniveau. Tænk at MS vil være det bekendt - jeg ville i hvert fald ikke kunne holde ud at bruge den som extender i soveværelset eller lignende, så den skal kun bruges til spil.

/Rasmus

Er det så xbox360s du har købt?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
RasmusR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af RasmusR RasmusR skrev:

Hej

På forhånd tak for info.

Morten

/Rasmus

Er det så xbox360s du har købt?
Det kunne godt se sådan ud - jeg ved det ikke med sikkerhed, men det var et sæt med Kinect. Lidt søgning på nettet siger at XBOX 360s har touch-knapper til power og eject, og det passer på min.

/Rasmus
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 20:19
Jeg har min Xbox i et skab, så er det problem løst. Men ja, den larmer lige en anelse mere end PS3.
Til top
RasmusR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Kalle Ferm Kalle Ferm skrev:

Jeg har min Xbox i et skab, så er det problem løst. Men ja, den larmer lige en anelse mere end PS3.
Det er også en fin løsning, men så vidt jeg ved kan man bruge en almindelig infrarød media center remote til XBOX? Denne løsning afskærer man sig så fra, medmindre det er et skab med glaslåge.

/Rasmus
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 08:30
Ja, korrekt.

Til top
vizz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2009
Sted: Denmark
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 17:52
Jeg bruger en XBOX 360 4GB Slim som Extender til Windows 7 MCE / HdHomeRun - Den virker helt kanon - Købt for 999kr i El giganten i forrige uge.
Den siger en smule - men alt virker perfekt.
Jeg har købt en XBOX remote for 99kr i El giganten, men du kan også bruge en standard pc mce remote (den vil også virke).

Selv wakeup af min mediacenter virker uden at der skal sættes noget op.

Desværre er menuerne ikke danske, men det er eneste som jeg kan sætte en finger på.

Clap
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu