|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() Sendt: 11-August-2011 kl. 10:39 |
Jeg har nogle få DVD'er som ikke findes på blu-ray (og som nok heller ikke kommer). Jeg ser kun HD formater, og ingen af mine afspillere (Samsung Blu-ray, WD TV Live) synes at levere en rimelig opskalering.
Mit spørgsmål er derfor om der findes noget offline (dvs det behøver ikke køre i realtid) software der ud over at rippe også opskalerer til fx 720p med en kvalitet der er sammenlignelig med fx dvdo edge og lignende produkter. Jeg er klar over at det kan virke lidt fjollet at bruge ekstra lagerplads på information der i virkeligheden ikke findes i forvejen, men diskplads er trods alt nogen billigere end hardwareprodukter med gode opskalerings-egenskaber.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Dit TV vil automatisk Upscale hvad der sendes til det, så er det et Full HD vil der blive Scalet til 1920x1080.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg er ikke 100% sikker da jeg ikke selv har brugt det så meget.. men jeg mener du i handbrake godt kan vælge en output opløsning som ligger højere end originalen, men hvor god selve opscaleringen er er et godt spørgsmål....
Redigeret af rhsin - 11-August-2011 kl. 11:04 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Næppe bedre end det som Hardwaren kan gøre.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
SD bliver aldrig HD
så spild af tid, efter min mening
|
|
![]() |
|
![]() |
Helt enig. Afspil det som det er, og lad TVet eller afspiller (hvis den er stillet til det) om at lave den Scaling det nu alligevel gør med SD materiale.
|
|
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Mon ikke trådstarter er utilfreds med den opskalering som hans afspiller laver? Det er ikke alle mediebokse der kan lave passthrough af videoformatet, så hvis den altid smider 1080p ud, så skal boksen både de-interlace og opskalere. Med en hardkodet 576i->1080p så har computeren masser af kræfter til at gøre det ordenligt.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
Det er lige præcis det som er tilfældet. Afspiller det i øvrigt på en Optoma HD65 projektor (har ikke noget TV). I øvrigt så er fx en dvdo edge eller lignende jo også software-baseret det er bare embedded. Hvis TV, projekter etc. gjorde arbejdet ordentligt ville der jo heller ikke være noget marked for fx dvdo edge ![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Så vidt jeg kan se, så kan Handbrake ikke gå højere i opløsning end kildematerialet (det virker i hvert fald ikke her). Den kan dog godt de-interlace filen, men det er jo ret ligegyldigt hvis størrelsen ikke bliver ændret.
Et hurtigt Google-opslag gav eksempelvis følgende: http://www.infognition.com/VideoEnhancer/ Redigeret af Yakken - 12-August-2011 kl. 09:38 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |