recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par underlige ting med ny MBP 2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEt par underlige ting med ny MBP 2011

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: Et par underlige ting med ny MBP 2011
    Sendt: 21-August-2011 kl. 10:11
Hey!

Jeg har en MacBook Pro 15" 2011 model med specs:

2.2 GHz i7 quad-core
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6750M with 1GB GDDR5
4 GB Ram

Nu har jeg så lige installeret Mac OS X LION, der på og det er jo simpelthen et amazing OS!!! Men der er et par "problemer" ..

Jeg spiller lidt World of Warcraft på den, og der synes jeg virkelig den performer dårligt... kører kun omkring 15-20 FPS inde i Orgrimmar foran banken, og det hakker, sådan virkelig når jeg bevæger min mand, og i raids er det det samme? Den kører spillet dårlige både i Window-mode og Fullscreen, og det er kun med middel grafik settings i spillet.

En så kraftig computer, burde da køre sådan et forholdsvist "low-end" spil meget bedre? Jeg mener, så stort et gfx kort og en i7 quad-core cpu?

Min MacBook Pro mid. 2010 13" med Dual Core CPU og mindre gfx kort kørte faktisk spillet bedre..

Det er nu godt min Mac ikke er ment som gaming pc, det klarer min stationære, men det kunne da være rart man kunne spille lidt på Mac'en, og troede den ville gøre det bedre.

Nogle der ved hvad der sker? Eller er det her Mobile gfx-kort bare det rene bras?
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 10:23
Mon ikke din Macbook kører på det forkerte grafikkort for at spare strøm. 

her er en test fra notebookcheck.net - de grønne tal er FPS.

De tal her passer slet ikke med det du oplever.

Redigeret af Brixen - 21-August-2011 kl. 11:19
Venlig hilsen
KB
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 10:26
Der er næsten lige kommet en ny update til lion det kan være den hjælperSmile
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 10:31
Prøv også at gå ind i Energibesparelse og slå Automatisk grafikskift fra. Så bruges altid det hurtige grafikkort. Men den skulle vel selv skifte, når det er nødvendigt.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 10:53
Brixen, de grønne tal fra den test der, er det hvor mange FPS de oplever, for nej, så performer deres noget kun bedre...

Hmm, hvordan tjekker jeg at den kører på det rigtige grafikkort når jeg er inde i spillet?
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Brixen, de grønne tal fra den test der, er det hvor mange FPS de oplever, for nej, så performer deres noget kun bedre...

Hmm, hvordan tjekker jeg at den kører på det rigtige grafikkort når jeg er inde i spillet?

Ja, de grønne tal er FPS.

Jeg ved ikke hvordan man ser hvilket grafikkort, der kører, da jeg kun har en stationær (og der er kun 1 grafikkort). Men hvis du slår Automatisk grafikskift fra, skulle den køre på det hurtige hele tiden.

Men gør først som McNiklas skrev: Tjek at du har den nyeste Lion.
Dvs. gå i Softwareopdatering i æblemenuen, og se om der er opdateringer.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 15:27
Ok, jeg må prøve at software update når jeg kommer hjem, og så se om det ændrer på noget.. Ellers vender jeg stærkt tilbage
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 22:39
Holy shit, nu virker det bare... Jeg hentede WoW helt færdigt, og opdaterede OS X Lion, og nu ligger jeg på omkring 40 fps hvor der er VIRKELIG mange mennesker, og +100 fps på stille områder.. Så fedt  og det er endda med High settings, men jeg bruger kun Good, så det er jo endnu bedre performance..

Men, når der sker virkelig meget på skærmen, så fyrer blæserne op på max speed og Mac'en blir sådan noget kun varm over F-tasterne.. Er det normalt, og kan den holde til at være så varm?

Redigeret af ladiesman217 - 21-August-2011 kl. 22:41
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 09:49

Holy shit, nu virker det bare... Jeg hentede WoW helt færdigt, og opdaterede OS X Lion, og nu ligger jeg på omkring 40 fps hvor der er VIRKELIG mange mennesker, og +100 fps på stille områder.. Så fedt  og det er endda med High settings, men jeg bruger kun Good, så det er jo endnu bedre performance..

Jamen, tillykke med din "nye" Mac LOL Ny kører den som den skal. 

Men, når der sker virkelig meget på skærmen, så fyrer blæserne op på max speed og Mac'en blir sådan noget kun varm over F-tasterne.. Er det normalt, og kan den holde til at være så varm?

Jeg håber da at den selv skruer ned, hvis den bliver for varm. Min iMac kan blive MEGET varm på den øverste aluminiumskant hvis jeg konverterer noget video til iPad med Handbrake. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 12:26

Tak for det

Altså når der sker virkelig meget på skærmen så skruer den op for blæserne og bliver sådan rigtig varm.. Ca 90 grader cpu temp.. Men zoner jeg så hen til et område hvor der ikke sker noget, så kan man høre den skruer ned for blæserne igen.. Men det skal nok være "Normalt".. er det ikke noget med at Macs godt kan blive varme uden det "gør så meget" ?
          
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 09:51
Jep, det er helt normalt at den bliver så varm, har også haft min oppe og ringe på over 90 grader når den virkelig skal bestille noget. Du kan evt. hente programmet gfxstatus så kan du selv bestemme hvornår den skal bruge de to grafikkort istedet for at lade OSX gøre det.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 10:21
Jeps.. sådan er det med alle laptops. faktisk min gamle Macbook 2010´er lige før Ix modellerne, maxer ved 75 grader, hvilket var lavt i forhold til andre, ved gaming i windows...

Min firma top notch 8540W elitebook (I7 / Quadro / alt hvad man kan smide efter den) bliver en DEL lunere... og lyder som en jetjager..

men problemet ved varmen i macbook´en er skallen er ren alu, så den fordeler sig hurtigt op i hænderne, min brors I5 Macbook pro kan blive RIGTIGT varm et specielt sted, hvilket er direkte ubehageligt.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu