Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Renos
Ny bruger
Oprettet: 22-August-2011
Status: Offline
Point: 12
|
Emne: Hjælp til RIP Nybegynder Sendt: 22-August-2011 kl. 00:19 |
Hej Alle. Jeg har netop bygget min første HTPC, og skal til at igang med at smide film på.
Jeg skal ikke bruge den til at se TV den har derfor ingen tuner, jeg og min kone har en ret god DVD samling. ca 2000stk. og vi vil godt havde dem smidt på vores MCE, vi er starte ud med at købe 3TB hdd til den og skal naturligvis udvide efterhånden. Den er sat til et 42"HD tv.
Jeg had store problemer med at finde det korrekte at rippe vores film i, jeg har fundet et addon Mymovies som er helt fantastisk til covers osv.
Mine forventninger er at hver film skal fylde max 3,5gb og være så pæne som muligt. Jeg ved at jeg ikke for HD kvalitet. Det må også meget gerne tage mindre en 1,5time at rippe dem, har prøvet i AVI 720p men det tager omkring 1t30-50min hvilket er alt for længe når der skal over 2000film ind. og det gerne må være indenfor de næste 5år :D
Hvilket format er best at rippe til. jeg bruger Windows 7 MCE, og DVDfab 8.
håber i kan hjælpe og mit indlæg er til at forstå ellers forsøger jeg gerne at beskrive det igen :)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 00:45 |
Lyder som om at et besøg hos Slysoft ville være en god ide
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Renos
Ny bruger
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 01:06 |
Hej.
Ok kan se at det er dem der laver Anydvd. Men hvilket program mener du jeg skulle bruge ? Og har du et forslag omkring hvordan jeg bør rippe mine film, tænker op format.
Jeg er ret ny omkring det at rippe film. og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal vælge som passer bedst til de krav jeg har. max 3,5GB og fornuftig kvalitet. Og de må meget gerne kunne streames via Remotepotato
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 01:23 |
Renos skrev:
Hej.
Ok kan se at det er dem der laver Anydvd. Men hvilket program mener du jeg skulle bruge ? Og har du et forslag omkring hvordan jeg bør rippe mine film, tænker op format.
Jeg er ret ny omkring det at rippe film. og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal vælge som passer bedst til de krav jeg har. max 3,5GB og fornuftig kvalitet. Og de må meget gerne kunne streames via Remotepotato |
Jeg skal være ærlig og sige at jeg intet ved om Remote P... Jeg ved bare at AnyDVD sammen med CloneDVD er perfekt for mig. Bruger så VirtualCloneDrive til at Mounte det rippede. Ved ikke om de fungerer med MCE, men det tror jeg, idet VirtualCloneDrive fremstår som et DVD drev i Enhedshåndtering Det bedste format er .iso, idet det er en tro kopi, men det fylder slevfølgelig. Hvis dit karav er max 3,5 gb, er det vel fint, idet det er hvad en singlesided DVD ca. er. Ellers må du igang med CloneDVD der kan klippe det unødvendige fedt fra. Prøv dem begge. De kan prøves gratis
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Renos
Ny bruger
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 01:28 |
Ok jeg vil tjekke dem i morgen. Hvis i skulle vælge et format som eks, AVI MPEG4 MKV osv, nogen der ved hvilke af den slags formater der vil passe bedst til mit behov. og hvilke resolution man bør rippe det i ?
|
 |
Sylvest
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 06:12 |
Renos skrev:
Ok jeg vil tjekke dem i morgen. Hvis i skulle vælge et format som eks, AVI MPEG4 MKV osv, nogen der ved hvilke af den slags formater der vil passe bedst til mit behov. og hvilke resolution man bør rippe det i ? |
MKV er ikke et format, det er en container som kan indeholde videofiler i fx. avi, xvid, vob etc. Jeg havde tidligere mine film i avi på max 2,5gb men blev træt af kvaliteten og de enkelte dårlige rips hvor lyd og billede pludselig ikke passede sammen, så jeg er selv gået over til 1:1 kopier men med alt det overflødige skåret fra. Hvis du skærer menuer, ekstra materiale, ekstra lydspor og overflødige undertekster fra, så kommer du langt ned (i snit ca. 25% af en skives totale indhold). Eksempelvis har jeg pt. 825 film liggende som alle er skåret til og de fylder i snit 4,55 gb. til gengæld tager det kun 15-20 minutter at rippe en film (jeg bruger dvdfab) og harddisk plads koster jo stort set ikke noget nu om dage.
|
 |
Renos
Ny bruger
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 11:02 |
Hej Sylvest,
Det lyder som noget for mig, hvilken funktion bruger du i DVDFab, er det Main movie du bruger ? Lægger dine film så bare i 2 mapper, Video_TS / Audio_TS ? det vil jeg nemlig helst undgå da Remote Potator ikke kan afspille filerne sådan.
Dine 825 film hvor mange TB har du brugt til dem ?
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 11:10 |
Hvad er 4,55 gb * 825 ?
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 11:21 |
Renos skrev:
Hej Sylvest,
Det lyder som noget for mig, hvilken funktion bruger du i DVDFab, er det Main movie du bruger ? Lægger dine film så bare i 2 mapper, Video_TS / Audio_TS ? det vil jeg nemlig helst undgå da Remote Potator ikke kan afspille filerne sådan.
Dine 825 film hvor mange TB har du brugt til dem ? | Til DVD-film har jeg med stor succes brugt DVD Shrink, som også kan hive main-movie ud og derefter gemme det som en .iso-fil. Det tager ikke mere end 20-30 minutter inkl. den tid den bruger på at scanne disc'en.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
Renos
Ny bruger
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 12:43 |
Hov hov nu ikke så fræk. Men du har ret :) jeg regnede det også ud lige efter jeg havde trykket post :).
Jeg vil ikke havde dem som iso. De skal kunne spilles direkte fra win7 mce uden de skal mounted først. I et af de første svar for jeg afvide mkv kun er en kontainer. Kan man lave ts mapperne om til en eller Anden kontainer for som virker med nymovies addon som i sikkert kender ?
Beklager for stavefejl osv denne post er skrevet fra min telefon
|
 |
madslundt
Bruger
Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 13:04 |
Har aldrig brugt det, men nogle af mine venner har brugt det til blu-ray. De bruger makeMKV (http://www.makemkv.com). Så får du én MKV fil. Problemet er at den ikke komprimerer filmen.
Ellers så kig på MKV toolnix (http://www.bunkus.org/videotools), der kan du selv vælge hvilke lydsporog undertekster du vil have med i mkv'en.
Alle mine film er mkv, da det er skide smart at undertekster, lydspor osv. bare ligges i én fil.
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
|
 |
AarhusBruger
Bruger
Oprettet: 06-September-2009
Point: 118
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 15:36 |
Jeg bruger også MakeMKV til mine DVD'er.
Hvis man kun beholder et lydspor og danske undertekster, så kommer de fleste film til at fylde mellem 4-5 GB uden nogen komprimering - altså i fuld kvalitet. Det tager ikke mere end 10-15 min pr. DVD.
|
 |