recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af TV serier i foldere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlacering af TV serier i foldere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af TV serier i foldere
    Sendt: 23-August-2011 kl. 19:50
Hej

Jeg optager ind i mellem TV serier gennem Windows Media Center. Det kunne eksempelvis være CSI. Jeg konverterer efterfølgende det optagede fra .wtv format til .ts. Til sidst bruger jeg "The Renamer" til at flytte optagelserne til mine mediebiblioteker.

Problemet er, at TV serier navngives på en måde så "The Renamer" ikke ved, at der er tale om en TV serie, så mine optagelser opfattes altid som film, og placeres i foldere baseret på denne antagelse. Eksempel: En optagelse af CSI: New York hedder "CSI- New York_Kanal 5_2011_08_22_16_03_00". Denne fil placerer "The Renamer" i en folder ved navn "CSI- NY (2004)". Det er naturligvis ikke lige noget, der gør det nemt for mine øvrige værktøjer at tilføje metadata, billeder etc.

Er der andre, der har erfaringer med denne problematik og som har fundet en smart løsning?

Pft.
Morten
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
daemon9th Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2010
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 08:40

Hej,

Hvor mange filer har du der skal omdøbes?

Den hurtige (og lidt trælse) er blot manuelt at tilføje *season number**episode number* i starten af filen f.eks 101 (season 1 episode 1) eller S01E01 (standard i therenamer, men 101 er hurtigere at tilføje). Hvis mange filer, kan du evt lede efter en 'batch renamer' på nettet; der er flere af slagsen.

Pga der er mange CSI, bliver du nødt til manuelt at tilføje show ID. Dette gøres ved et hurtigt opslag på tvdb.org, for CSI: NY er det 73696. Når TheRenamer er startet, klikker du "Manual Scraping" og indtaster/paster showID i boksen. Derefter trækker du blot hele mappen med dine filer over i therenamer. Den skulle gerne være i stand til at finde show navne nu.

mvh,

Thomas

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu