recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bruger jeg det forkerte antennekabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbruger jeg det forkerte antennekabel?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
EjvindDOTnet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-August-2011
Sted: Vejen, Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: bruger jeg det forkerte antennekabel?
    Sendt: 24-August-2011 kl. 20:12
Jeg har fællesantenne ved http://www.antenneforeningenvejen.dk/ og har et Sony Bravia KDL 40V4000 som desværre kun har mpeg 2 og ikke mpeg4 :-( Jeg har desværre ikke 1000 kr til en boks så jeg kan tage DR HD og lign kanaler. Nå men det var egentlig ikke problemet.

Jeg oplever nogengange problemer med en slags LAG ligesom i spil når jeg ser digital tv hvor når jeg ser digital så tager den 6-8 sekunder som at gøre det jeg taster på betjeningen. Det er KUN digital. Analog så er alt fint ligesom computeren som er sat til via HDMI. 

Det samme når jeg prøver at sætte til en usb tv kort og prøver at finde kanaler via digital DVB-C. Min tanke er om det måske kunne være pga min antennekabel? Jeg bruger en god gammeldags færdigkøbt antennekabel på 10 meter som kan man købe billigt hos jern&fix. Jeg kom til at tænke på. 

Kan den gode gamle 10 meter antenne kabel som går direkte mellem 1. stik i væggen og direkte over bag i tv eller i tv kort hvis jeg prøver at bruge det. Jeg skifter hvis det er. Det er ikke andre ting imellem som 3 stik eller noget. Det er direkte en kabel mellem væg og tv enhed. Kan det være signalet det er for svagt pga det ikke er et kabel som er forberedt til digital tv med afskærmning og filter. Kan det være derfor at min LCD-TV på 40" nogen gange lagger og mit usb tv kort ikke kan finde ret mange kanaler??? Jeg håber på et hurtigt svar Smile
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 21:14
Det lyder ikke som problemet ligger i kablet, for så ville du have "sne" på de analog kanaler.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Jonathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 21:22
Det kan godt værd kablet og nu koster det ikke det store, så jeg ville skifte det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 21:33

Da det Analoge signal er fint, og er der ikke er Pixelering eller anden forstyrrelse på Digital, så er det ikke et kabel problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu