recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger god højttaler til bærbare PC.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSøger god højttaler til bærbare PC.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4718
Direkte link til dette indlæg Emne: Søger god højttaler til bærbare PC.
    Sendt: 25-August-2011 kl. 11:06

Hej

Undskyld hvis jeg har oprettet denne tråd det forkerte sted.

Jeg leder efter en god højttaler til vores bærbare PC. Højeste prioritet er at den ikke har, hvad jeg vil kalde 'plastik' lyd.

Den behøver ikke at kunne spille særligt højt, den skal bruges når vi bruger den bærbare PC i stedet for en radio/CD afspiller.

Da vi flytter den bærbare PC meget rundt vil en løsning samlet i en enhed være bedre end løsninger med 2 - 3 separate enheder. Hvis lydkvaliteten er den samme, vil vi nok foretrække en løsning med USB stik til PC'en.

Hvad kan I anbefale, når den skal flyttes rundt sammen med PC'en?

I må igen undskylde at jeg opretter tråden her, men jeg tror at nogle af jeres bud vil være iPhone/iPod højttalere med 3,5mm mini jack indgangs stik. Mener I de vil kunne opfylde vores behov?

Hilsen Carsten.

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 11:26
Hvad vil du gi?

Det er ret essentielt om du har et budget på 200,- eller 2000,- til formålet.

/ask
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 11:40
Hej.

Budgettet er nok, hvad der er nødvendigt. Jeg vil ikke bruge 500 kr på noget der ikke opfylder vores behov. Så vil jeg hellere finde 1200 kr til det.

Carsten.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 11:57
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 11:58
Hvordan skal det flyttes rundt? I samme rum, til et andet rum eller udenfor?
Mht. prissætning er det nok osse relevant at spørge hvor meget du kommer til at benytte dig af og om du har et andet primært anlæg?
Min egen erfaring er at det altid er bedst at lave et budget som egentlig ligger 20 % over hvad man egentlig ville have givet i første omgang, så får du noget du ikke behøver at udskifte lige foreløbig :)
Eventuelt vente de måneder og spare de penge op hvis det slet ikke kan lade sig gøre.
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af serano serano skrev:

Hvordan skal det flyttes rundt? I samme rum, til et andet rum eller udenfor?
Mht. prissætning er det nok osse relevant at spørge hvor meget du kommer til at benytte dig af og om du har et andet primært anlæg?
Min egen erfaring er at det altid er bedst at lave et budget som egentlig ligger 20 % over hvad man egentlig ville have givet i første omgang, så får du noget du ikke behøver at udskifte lige foreløbig :)
Eventuelt vente de måneder og spare de penge op hvis det slet ikke kan lade sig gøre.

Hej

Jeg syntes du stiller nogle rigtige gode spørgsmål.

PC'en bliver flyttet rundt i en 2 værelses lejlighed på 98 m2. Den bliver flyttet mellem stue, køkken/alrum og soveværelse.  Er lige flytet ind i lejligheden og har endnu ikke fundet en fornuftig placering til det ældre primære anlæg. Det er nok en erstatning vi søger.  Ja, vi søger noget der ikke skal skiftes ud lige med det samme og har derfor ikke lagt os fast på et budget.

Carsten.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 14:30
Nu er det på ingen måde for at pushe dem (har lige anbefalet storebroren i en anden tråd i dag), men jeg stod selv i nogenlunde samme situation for 6  måneder siden, og havde efterhånden fundet frem til, at en meget oplagt kandidat ville være audioengine A2 hvis den skulle være lille, men stadigt god.

Jeg endte så selv med A5'eren da jeg fik lidt ekstra penge, og pladsen ikke var det store issue.

/ask
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 14:45
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Hvis du har mønten er dette et godt bud: http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-hifi-maerker-a-z/vassago-hifi-avi/avi-display/archive/1970/01/01/article/avi-adm91t-1332.html

Tror lige at du missede prisen med en faktor 10.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

PC'en bliver flyttet rundt i en 2 værelses lejlighed på 98 m2. Den bliver flyttet mellem stue, køkken/alrum og soveværelse.  Er lige flytet ind i lejligheden og har endnu ikke fundet en fornuftig placering til det ældre primære anlæg. Det er nok en erstatning vi søger.  Ja, vi søger noget der ikke skal skiftes ud lige med det samme og har derfor ikke lagt os fast på et budget.

Jeg vil anbefale dig at lade være......

Med et par aktive højttalere, skal du have strøm og et stik i din computer. Hvor mange gange falder du/i ledninger, får trukket stik i stykker osv osv. "Flytten rundt" er noget rod.

Prøv om du kan skære det end til 1 sted og sæt så det gamle anlæg op et andet sted. Hertil køber du to airport express (eller lignende), så kan du ved hjælp af din computer afspille den musik du har, flytter rundt med computeren og vælge, hvor du vil høre lyden.

En airport express sammen med et par udemærkede aktive højttalere det ene sted og en airport express sammen med "det gamle anlæg" i det andet rum.

Ingen kabler, du kan sidde i sofaen, eller ved spisebordet og skifte numre, uden at skulle tage stilling til om kablerne kan nå, eller om du vælter noget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 17:52

Hej.

I har vist mig nogle aktive højttalere som jeg slet ikke kendte og som sagtens kan opfylde vores behov. Mange tak.

Da jeg googlede Bose Computer Musicmonitor checkede jeg også på eBay.de, co.uk og com om der var nogle på tilbud.

Det fandt jeg ikke, men de fleste til salg var nogle der blev solgt brugt. Er der nogle der har et godt bud på hvorfor
ejerne ønsker at sælge dem, kommer der måske en ny model?

Jeg læste med begejstring om audioengine A2, indtil jeg fandt ud af at den har separat strømforsyning samt at forbindelsen mellem enhederne er med skrue terminaler. Det syntes jeg måske ikke er den ideelle løsning til at flytte rundt. Og totalt bliver det til 3 enheder.

Her er et billed af bagsiden: http://www.amazon.com/gp/customer-media/product-gallery/B000VKEFN2/ref=cm_ciu_pdp_images_3?ie=UTF8&index=3

Det gør måske ikke så meget at enheden bliver større, det jeg kunne ønske mig var en enhed hvor både højre og venstre højttalere var bygget sammen og gerne med indbygget strømforsyning. Er det muligt?

Den bærbare PC er koblet på vores trådløse netværk, hvis jeg lige skal en lille tur i køkkenet, bliver den placeret på kogeøen hvor den så kører på dens indbyggede batteri.

Det er den flexibilitet jeg søger, men med bedre lyd.

Carsten.

Redigeret af csell - 25-August-2011 kl. 17:53
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 19:27
Et vildt alternativ kunne være en Sonos løsning nu hvor du siger ordet flexibilitet.. Det lyder ikke som om du decideret sætter dig ned kun for at lytte musik uden at lave andet + du vil have noget der er mobilt(trådløst).
En mulighed du kunne overveje var en Sonos S5 + Sonos Bridge. Prisen er forholdsvis høj (3400 kr.) så vi begynder at bevæge os et stykke over dit budget eller??? Bridge sætter du til din router og derefter kan du oprette forbindelse til S5en således at du kun behøver at løfte den ind i stuen. Din computer fungerer herefter til at bestemme hvilken slags musik du vil lytte til og du slipper for en hel del kabler. Sonos S5 skal kun have strøm og den spiller faktisk udmærket efter min mening.

Ekstra Bonus
Har du så en Ipod, Iphone, Ipad eller Android kan du bruge disse som fjernbetjeninger i forbindelse med dit Sonos anlæg, dvs du faktisk bare behøver at have din computer til at stå tændt, derved kan Sonos hente dit musik fra harddisken.

Link til det omtalte:
Lagde lige mærke til den faktisk har en slags "hank" bagpå, hvilket gør transport lidt lettere Wink

Redigeret af serano - 25-August-2011 kl. 19:29
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu