recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune HD Max: Dårlig netværkshastighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDune HD Max: Dårlig netværkshastighed

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DaneX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Februar-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Dune HD Max: Dårlig netværkshastighed
    Sendt: 30-August-2011 kl. 20:01
Jeg har lige fået min Dune HD Max ind af døren i dag og så skulle der jo leges.
Men da den harddisk jeg havde bestilt ikke var kommet endnu, så måtte jeg nøjes med at streame fra computeren. Forbindelsen blev skabt via SMB og streamingen begyndte. Men hastigheden på netværket er alt for lav??

Når jeg laver en READ TEST på en fil, så hiver den kun ca. 1,1 MB/sec i gennem.

Når jeg overfører den samme fil til min bærbare, så flyver den gladeligt afsted med ~50 MB/sec på mit gigabit netværk.

Jeg har prøvet både med Gigabit slået til og fra på Dune boksen. Det gør ingen forskel.
Jeg har også prøvet at bytte netkablet ud med det, jeg havde brugt til min bærbare. Ingen forskel.

Nu har jeg så lige forsøgt at teste fra den bærbare til Dune boksen. Og her får jeg omkring 8,2 MB/sec i overførsel, hvilket altså er rigeligt til HD afspilninger. Men stadig burde den vel kunne trække ~11 MB/sec, når den kører med 100 mbit netværk? Men pyt nu med det. Som sagt er 8,2 MB/sec nok indtil videre. :)

Men er der nogen, der har en idé om, hvorfor den ikke kan få ordentlig hastighed fra min stationære computer?

Både den stationære og den bærbare kører Windows 7.

Redigeret af DaneX - 30-August-2011 kl. 20:02
Til top
thp1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-September-2007
Sted: Denmark
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 20:39

8642 chippen i din Dune understøtter ikke Gigabit, så du skal disable Gigabit. Herfter skal du enable Flow Control på alle porte i din switch, så vil jeg tro det spiller. Smile

Til top
DaneX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af thp1 thp1 skrev:

8642 chippen i din Dune understøtter ikke Gigabit, så du skal disable Gigabit. Herfter skal du enable Flow Control på alle porte i din switch, så vil jeg tro det spiller. Smile

Jeg skrev også, at jeg havde prøvet både med og uden gigabit slået til i Dune opsætningen.:)

Der er ikke noget, jeg kan slå til eller fra på min 3Com switch. Men hvilken forskel skulle det også gøre, når det virker med én computer (den bærbare) og ikke den anden på den samme switch og den samme port? Begge er prøvet med kabel forbindelse, hvor den bærbare sender med knap 100 mbit og den stationære kun 10 mbit (og sagtens kan sende med højere hastighed til andre enheder på netværket).
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 19:02
Har haft samme problem med min dune b1. Jeg havde både en router og en switch mellem dune og pc/nas. Det Kan jeg ikke rigtig læse om du også har?
Til top
DaneX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 21:14
Jeg har en router, som går til en switch, hvor alt sidder koblet til.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 21:26
Ved fuld duplex på ,100.mb ,kan den teoretisk med rette hardware køre 200.mb (reelt Ca.40.mb(megabyte)) . Gigabit kører den ikke uden fejl . (har en popcorn c-200 med 8643.chip ,stort set den samme, som din)
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
DaneX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 21:30
Ok, men jeg er godt nok helt blank på, hvorfor min stationære ikke kan levere bedre hastighed til Dune boksen, når den fint kan levere både 100 mbit og 1000 mbit til andre enheder på mit netværk.

Måske hører spørgsmålet hjemme på et mere EDB orienteret forum, når det vist ikke er Dune boksen i sig selv, der er problemet.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 22:12
jeg har givet min popcorn en fast ip. og registreret ,den på routeren, med fast ip.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
DaneX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 22:14
Okay, det må jeg prøve i morgen, når jeg får tid til at lege med det igen. :)
Tak for budet. :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu