|
Hovedtelefoner til iPod |
Besvar |
Forfatter | |
Damon
Ny bruger Oprettet: 22-Januar-2011 Status: Offline Point: 4 |
Emne: Hovedtelefoner til iPod Sendt: 30-August-2011 kl. 21:34 |
Jeg har i efterhånden fem-seks år brugt Sennheiser HD 200 tilmin iPod. Jeg synes, det er et par rigtig gode ørebøffer til prisen og formålet, men jeg har et tilbagevendende problem.
Hver sommer, når det er tid til at droppe vinterjakken, propper jeg ipod'en i bukselommen, når jeg cykler rundt i Hovedstaden. Det resulterer ret hurtigt i, at minijackstikket bliver bøjet i en sådan grad, at der opstår løse forbindelser i det. Det betyder, at jeg de sidste tre år har måttet afslutte sommeren med at investere i et nyt minijack-microjack-kabel. Det er selvfølgelig en åndssvag ekstraudgift, men en del af pointen med at have en ipod er jo, at man skal kunne have den med sig på farten - også når det bliver for varmt til at have den i jakkelommen. Sidste år gjorde jeg et større researcharbejde for at se, om jeg kunne finde en måde at undgå at ødelægge flere kabler. Det nærmeste jeg kom en løsning var, at jeg skulle finde et vinklet minijackstik og lodde det på i stedet for det "lige" minijackstik, som kablet er "født" med. Jeg kunne dog ikke finde nogle steder i København, der kunne udføre den service, og jeg har hverken loddekolbe eller evner til selv at gøre det. Derfor vil jeg - inden jeg kaster 200 kroner efter et nyt kabel - høre om nogen har en ide til, hvordan jeg løser problemet. Kender I et sted, der kan løse den her slags små loddeopgaver? Har I et andet bud på, hvordan jeg undgår at smadre flere kabler? Kender I til nogen gode ørebøffer (mine øregange er ikke glade for in-ear), der har vinklet minijack? Ser frem til jeres input. |
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Sendt: 30-August-2011 kl. 21:37 |
Har du overvejet et armbånd til iPod'en?
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 31-August-2011 kl. 03:20 |
Hvis lyd om komfort passer dig, mindes jeg at Grado har nogle tykke stil og kabler, hvilket kunne hjælpe med at undgå dit problem.
Mine egne Audio-Technica CK-10 har et meget tykt kabel hvad angår IEMs, og de har holdt indtil videre.
|
|
Damon
Sendt: 01-September-2011 kl. 19:57 |
Jeg har overvejet armbåndet, men synes det er uhandy og ser også et problem i, hvad jeg skal stille op med det tre meter lange kabel ...
|
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Sendt: 02-September-2011 kl. 16:41 |
Hvad med at finde en kort minijack forlænger ledning med et vinkel hanstik i den ene ende og et hunstik i den anden? Vinklen sætter du i ipod'en, folder ledningen fornuftigt på bagsiden af ipod'en og giver den et stykke gaffa. Enden med hunstikket lader du sidde og dingle lidt og kobler dine lyttebøffer til der. Gaffaen og ledningen virker som en slags trækaflastning så du ikke ødelægger stikket i lyttebøfferne og lur mig om ikke også den lille forlængerledning overlever ret godt når ledningen ikke bukker lige omkring et stik?
|
|
Damon
Sendt: 02-September-2011 kl. 21:56 |
Lyder som en rigtig god plan, Strandvasker!
Har du et bud på, hvor jeg kan skaffe det omtalte forlængerkabel? |
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Sendt: 03-September-2011 kl. 09:45 |
http://www.amazon.com/3-5mm-Right-Female-Headphone-Extension/dp/B002QWKSX4/ref=pd_bxgy_e_img_b ser ud som om den kunne gøre tricket.
|
|
Damon
Sendt: 04-September-2011 kl. 11:20 |
Fedt! Det prøver jeg.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |