recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex medieserver på NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlex medieserver på NAS?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Plex medieserver på NAS?
    Sendt: 02-September-2011 kl. 00:43

Er det rigtig forstået, at man skal have Plex medieserver installeret på sin NAS for at nyde godt af cover art, film resume og andet godt fra imdb?

Jeg har mine film på en Qnap TS110 turbo, men tror ikke den kan klare en plex medieserver, da det er en ARM processor. Kan den så kun bruges til networks shares - altså mappestruktur?

Hvis ja til ovenstående, hvilken NAS vil I så anbefale - f.eks. en readyNAS?

Mvh
Niels
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 08:15
Nej - det er ikke rigtigt. Jeg har Plex på min MacMini.
Hvilken afspiller vil du benytte.
Det er forholdsvis nyt at Plex understøtter NAS. Ind til videre tror jeg kun det er intel basserede NAS'er der understøttes.
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 13:11
Plex skal være på en Mac mini, men alle film skal ligge på min nas. Skal nas'en ikke have plex medie center installeret for at plex på mini'en kan se filmene på nas'en?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 13:30
Nej, når du installere Plex kommer du igennem en guide hvor du angiver hvor filmene ligger. Her angiver du din NAS. Ifm. Plex nine er Plex delt op i 2 dele en klient del (afspilleren som ikke er ændret meget siden Plex eight) og PMS (Plex Media Server). Det er PMS der indeholder alle data, covers m.m. til dine film. Og den ligger også på din Mini. Om det er fra NAS, eksterne HDD'er eller andet sted du har dine film liggende er PMS faktisk ligeglad med - hvis du bare har adgang til filerne i Finder.
Så selv om din NAS er slukket har du stadig adgang til PMS med covers m.m.. Nå du vil afspille en film får du bare at vide at den ikke kan finde filen.

Det er så det problem jeg har. Min NAS kører ikke om natten, og jeg ønsker at smide mini'en i sleep mode. Men OS X smide alle shares hvis den ikke kan finde dem. Dvs. selvom du tænder for NAS'en igen skal man manuelt ind og oprette forbindelsen igen. Man kan smides share nid som auto login, men jeg har ingen PW på min bruger så auto login køres ikke - kun når man tænder for maskinen efter den har været helt nede.

Redigeret af kim.t - 02-September-2011 kl. 13:33
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 13:43
Mange tak for det svar - det er perfekt. Kan se jeg kommer i samme problem - mon ikke der findes noget software der kan mounte dem igen?!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 00:16
Det skal dog siges at den centrale database som plex mediaserver består af faktisk er ved at blive integreret hos flere produccenter af NAS. Dette er blandt andet nødvendigt for at kunne stoppe og videre afspille på flere forskellige enheder i huset. Det bliver meget spændende at se. Læs eventuelt deres blog. Det ser ud til de har gang i en del spændende ting.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu