recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mymovies VS. Mediabrowser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mymovies VS. Mediabrowser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Munken17 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Sted: Vanløse, DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munken17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mymovies VS. Mediabrowser
    Sendt: 02-September-2011 kl. 17:36
Som Rookie i opsætningen af mediacenter (læs: WMC 7 baseret). Er jeg nu kommet så langt at der skal styr på beholdningen af film.

Jeg har rodet lidt med mediabrowser, og fået dette til at virke "so-so".

Mit spørgsmål til jer er nu:

1.) Hvilken bruger du og hvad er dine pro's og con's ved hhv. Mediabrowser og Mymovies - og hvad bruger i dem til hver i sær.

2.) Hvordan er din opsætning - hvilke plugins og themes og hvordan har du sat de forsk. lag/oversigter op? eks. thumb på film og thumb list på  tvserier??

Jeg håber i vil give jeres besyv med, gerne suppleret med screendrops af jeres opsætning, som inspiration til nybegyndere.

På forhånd tak  Morten.
Til top
haar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2009
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 13:43
jeg var lige ved at oprette en tråd med samme spørgsmål, da ejg fandt den her.
Er der nogle der kan komme med input?
jeg har selv kørt med MediaBrowser i ca 1½år. Meget stabilt, men jeg har aldrig fået metadata til at virke på den. Jeg har så nu prøvet at installere Media Center Master, til at hente metadata. Det virker fint, men MediaBrowser kan stadig ikke finde dem.
Jeg overvejer at skifte til MyMovies, men vil lige høre om der er nogen der har input til Mymovies VS. Mediabrowser ?
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 14:44
Bruger MyMovies og er super tilfreds !
Nem at installere på Win7. Den finder jo selv titler og tilføjer dem - enkelte skal rettes da der er flere med næsten samme titel.
Win7 MCE
MyMovies 4.02
 - AnyDVD til at mounte ISO'er i MM
FFDshow

Film ligger i hver deres mappe på NAS via (kablet)netværksdrev.

Redigeret af espersen - 08-Februar-2012 kl. 22:01
;o)
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 15:18
Jeg har brugt begge og bruger PT kun mediabrowser. Har kørt med dette i nogle år nu.
Henter metadata med mediacenter master og det virker perfekt.
Dog er det mest engelsk meta data, så hvis du foretrækker dansk, så er det mymovies vejen du skal gå.

Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 11:12
Hvis man gerne vil bruge Media browsers udseende, så kan man bare installere Mymovies og bruge det som backend, så har du et nice look, med meta data fra Mymovies :)

Redigeret af vacDK - 10-Februar-2012 kl. 11:12
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Hvis man gerne vil bruge Media browsers udseende, så kan man bare installere Mymovies og bruge det som backend, så har du et nice look, med meta data fra Mymovies :)

Det kan du ikke længere efter den seneste version, da den seneste version af My Movies krypterer de gemte meta-data, da MediaBrowser igennem flere år ikke har ønsket at understøtte et alternativt filnavn end vores "mymovies.xml" filer, hvilket har tvunget andre programmer til at gemme med dette filnavn, som igen gav problemer for My Movies brugere.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Det kan du ikke længere efter den seneste version, da den seneste version af My Movies krypterer de gemte meta-data, da MediaBrowser igennem flere år ikke har ønsket at understøtte et alternativt filnavn end vores "mymovies.xml" filer, hvilket har tvunget andre programmer til at gemme med dette filnavn, som igen gav problemer for My Movies brugere.
>Okay, det viste jeg ikke :( brugte også kun media browser en månedstid :)
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 12:16
Jeg bruger Mymovies og har efterhånden gjort det en del år. Det funger ganske glimragende til mit forbrug, selvom jeg har været lidt efter Brian med nogle uhensigtsmæssigheder.

Media Browser kender jeg slet ikke, og føler ikke et behov for at rode mig ud i det, da min HTPC ikke bruges til at eksperimentere med.
Mymovies fik et gevaldigt løft i udnyttelsen hos mig, da jeg skiftede min server fra traditionel server til WHS. Alting foregår langt mere glidende og hurtigere nu, plus jeg har 3 klienter på server/database. Næste skridt er at få min WHS 2011 op og køre, og så koncentreret omkring MyMovies. Serveren er forhåbentligt rykket inden for de næste ugers tid, (hardwaren kom på plads i sidste uge). Der er lige en hel det GB film der skal flyttes, samt en pokkers masse almindeligt server opsætning, (Web, Mail osv.).
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 12:47
Der er ingen tvivl om at der hvor My Movies i forhold til MediaBrowser efter vores egen mening giver en ekstra værdi lige så meget er de omkringliggende ting:

1. Meta-data på flere sprog og den største database der findes over danske titler.

2. Muligheden for at tilkoble iPhone, iPad og Android enheder, og bruge disse som fjernbetjening til Media Center også, fx. starte en film på herfra til afspilning på PC'en.

3. Den fuldautomatiske disk kopiering på Windows Home Server, hvilket gør at du bare indsætter CD'ere, DVD'ere eller Blu-ray's i et drev, og så foregår alting automatisk, du skal bare fjerne disken igen når den kommer ud.

4. Automatisk video konverting på Windows Home Server 2011, som kan konvertere kopierede DVD og Blu-ray's til MP4 filer til brug for mobile applikationer. Den næste version af programmerne til Android, iPhone og iPad giver mulighed for at downloade titlerne fra WHS'en til mobil enhederne.

5. Online samlingen hvor du får en webside med dine titler som du kan dele med familie og venner.

Der hvor MediaBrowser hovedsageligt er anderledes er at hvor My Movies er bygget efter at skulle give dig en brugerflade der ligner resten af Media Center fuldstændigt, så har MediaBrowser forskellige "teamaer" som gør du kan få det til at se anderledes ud.

Hvorvidt man syntes det med temaer er en god idé er meget individult - personligt mener jeg at tingene skal hænge sammen og se ens ud, så man ikke hopper imellem forskellige brugerflader, og jeg anser lidt MediaBrowser som lidt et forsøg på at lave en XBMC i Wndows Media Center, da ideén omkring "skins" er den samme, og mange af de skins der er tilgængeligt er kraftigt inspireret af XBMC.

Generelt set, så er MediaBrowser nok mest anvendelig for folk med materiale der er downloaded fra nettet, hvor My Movies er meget baseret på folk der har de originale DVD'ere og Blu-ray's.

Redigeret af Binnerup - 10-Februar-2012 kl. 12:48
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu