Spørgsmålet drejer sig om et LG 50PX950N
Af uforklarlige årsager har jeg formået at skade den ”true colour black” film som sidder på mit tv. Det uheldige er at det sidder lige i højde med undertekster, så det generer en smule som det er nu.
Jeg har snakket med support hos LG, som fortæller mig at filmen ikke kan erstattes. Det vil sige at der skal et nyt stykke glas på, hvilket vil koste i omegnen af + 4000 kr. Det har jeg ikke lige umiddelbart tænkt mig at investere, så derfor kommer mit spørgsmål nu:
Tror i at jeg bare kan fjerne filmen, og så leve uden dette ”filter”.
Hos supporten kan/vil han ikke svare på spørgsmålet, men forklarer at funktionen af filmen/filtret er at gøre den sorte farve dybere. Det må være sådan at det fungerer lidt som en slags ”anti-solskin” film. Lidt noget ”bull” hvis du spørger mig.
Det er primært af æstetiske årsager at jeg gerne vil pille filmen af. En stor flot overflade af glas, som nu er præget af et relativt stort mærke. Som udgangspunkt er funktionen af tvet ikke nedsat drastisk, hvorfor jeg er meget i tvivl om hvad jeg bør gøre.
ALLE kommentarer er velkomne, så jeg kan finde ud af hvordan jeg skal forholde mig til det.