|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() Sendt: 09-September-2011 kl. 12:08 |
Hey,
Jeg har et (parallelimporteret) Samsung LE-46M86BD TV fra 2007, købt i daværende shg.dk, nu proshop.dk. TV'et begyndte for ca. 5 måneder siden at slukke lige efter det blev tændt og så stod det sådan i 5 min. tændte og slukkede med det samme gentagende gange indtil det til sidst tændte. Nu er de 5 min. blevet til 20 - 25 min. og det kan jeg ikke leve med mere. Så mit spørgsmål er om der nogen der har oplevet noget lignende eller kender til noget lignende og om det kan betale sig at få det fikset? Det skal siges at hvis TV'et har kørt i noget tid og jeg slukker og tænder det et par minutter efter så tænder det med det samme. Jeg takker. Mvh. Hessi
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Uden at jeg med sikkerhed kan fortælle dig hvad der er galt, så er det overvejende sandsynligt at det er strømforsyningen den er gal med. Samsung er berygtet for at levere TV med dårlige/underdimensionerede elektrolytter i stræmforsyningen. Disse kan skiftes relativt let, for billige penge, hvis du kan holde på en loddekolbe. Man kan typisk se på komponenterne om de er ved at "stå af" ved at de er misfarvede eller bulne.
Du kan prøve at søge på "samsung tv repair" på youtube. Så får du en ide om hvad det er jeg skriver om.
f.eks her:
MVH Redigeret af tvkartoffel - 09-September-2011 kl. 12:19 |
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
Mange tak - Det er præcis det problem jeg har.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Så er strømforsyningen pillet ud og det viser sig at 3 elektrolytter er defekte.
![]() |
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
.
Redigeret af Kampus - 09-September-2011 kl. 13:56 |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Så er du nok på rette vej. Hvis du har en elektronikforretning i nærheden kan du tage hele printet med, så kan de se hvad du skal bruge. Lad være med at blive nærrig, skift alt hvad der ser mistænkeligt ud. Det er ikke ret dyrt. Der sker heller ikke noget ved at vælge typer der kan tåle en højere spænding, så holder de sandsynligvis lidt længere. Pas på med om de så rent faktisk kan være der. Der er ofte ikke ret meget plads til større typer.
Held og lykke med det :-)
MVH
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er nogle der kan holde til 10v. maks.... Bliver skiftet ud til nogen magen til dem omkring på maks 25v.
|
|
![]() |
|
![]() |
Strømforsyningen er fuldstændig magen til denne og det er præcis de 3 samme elektrolytter der er defekte.
Bliver som sagt skiftet ud med 3 der kan holde til maks 15/20/25v. Hvad vil i anbefale? De andre der sidder omkring de defekte er på 25v. Overvejer at skifte alle i området ud til nogle der er af bedre kvalitet og kan holde til maks. 35v. Tror i det ville være overkill?
Redigeret af Hessi - 09-September-2011 kl. 14:26 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg synes ikke der er over kill at skifte dem alle sammen til nogle der er lidt bedre. De er ikke ret dyre.
Pas i øvrigt godt på at du ikke får stød. Der er høje spændinger på den ene side at printet og HUSK at vende elektrolytterne den rigtige vej i forhold til + og -.
MVH Redigeret af tvkartoffel - 09-September-2011 kl. 14:50 |
|
![]() |
|
![]() |
Kigger lige på det... ved godt at komponenterne ikke er så dyre, men skal lige finde et sted i Århus de kan anskaffes. ![]() Ved godt jeg skal passe på hvor jeg berøre strømforsyningen og at polerne skal vende rigtigt... ellers tak.
![]() Redigeret af Hessi - 09-September-2011 kl. 16:32 |
|
![]() |
|
![]() |
Okay... Jeg har ingen loddekolbe selv og har egentlig aldrig selv loddet noget.... så ville høre om der er nogen her i Århus der har forstand på den slags, som har en loddekolbe og vil hjælpe mig med at udskifte disse elektrolytter?
![]() Redigeret af Hessi - 09-September-2011 kl. 16:32 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |