|
Problem med DVB Viewer, recording service + BOXER |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SpinX125 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-September-2011 kl. 20:00 |
Hej Problem med DVB Viewer, recording service + BOXER. Har kørt med følgende setup i snart et år uden problemer: Server: Gl Bærbar PC med Windows XP DVBViewer recording service Terratec H7 tuner DVB-T (kun med FTA kanaler) Klient: Stationær Windows 7 maskine DVBViewer Pro Webadgang til planlægning af optagelser Dette har virker perfekt indtil nu, hvor jeg har købt et Boxer CA-modul + BOXER ekstra kort. Når jeg bruger DVBViewer Pro på klient maskinen (med Unicast Network Device) virker alle kanaler fint FTA+Boxer. (Det krævede lige en opdatering af Terratec H7 driver for at få den til at ”se” CAM+kort) Men når jeg planlægger optagelser i recording service er det kun FTA kanaler der dur. Hvis jeg planlægger en boxer optagelse fylder filen typisk ikke ret meget og når den når noget der ligner 1700kb begynder den på en ny fil, og de kan ikke afspilles. Hvis jeg starter DVBViewer Pro på klientmaskinen mens den (forsøger) at optage en BOXER kanal kan jeg ikke se den aktuelle kanal. Hvis jeg starter DVBViewer Pro på klientmaskinen mens den optager en FTA kanal kan jeg godt se den aktuelle kanal. Det er altså som om recordingservice ikke kan finde ud af at dekode kanalen. Mens DVBViewer Pro godt kan. Det skal lige siges at det en gang imellem lykkes for den at optage en Boxer kanal, men det er mindre en 1 ud af 10 forsøg. Jeg har opdateret så jeg nu køre med: Terratec H7 driver: 1.0.7.601 DVBViewer recording service 1.9.1.0 DVBViewer Pro 4.8.1.0 Hvad kan være galt? Nogen idéer? Håber i forstår problemet. |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du sat x i at Recording Service skal bruge CAM ??
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
SpinX125 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
Hmm, jeg har sat x i "Har CI module" under Hardware, er det den du tænker på? Det virker jo for den engang imellem, at den optager et program på en BOXER kanal.
|
|
![]() |
|
linuxmce ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 1 |
Hej
Jeg har samme problem, fik du det til at virke. |
|
![]() |
|
Hej.
Det virker for det meste... ![]() Hvis jeg planlægger optagelse af et program der kommer om noget tid virker det næsten altid, pc'eren går i dvale, den starter op når den skal optage, og går i dvale igen når den er færdig. Der hvor det plejer at gå galt er når pc'eren er igang og jeg vælger et program der går nu eller starter meget snart, så er det som om der går noget galt. Det er også galt hvis jeg har planlagt to programmer lige efter hinanden, eller med kort mellemrum, på forskellige kanaler, så går det tit galt med den sidste optagelse. Det fungere ikke optimalt, men optager ikke så meget, så det er ikke det store problem for mig.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Dvbviewer har en timer listning, der viser om der er TV-kort nok til optagelserne...
Programmer kan optages efter hinanden uden problemer, hvis der er TV-kort til det..
Ved freetoair programmer kan man desuden udnytte at man kan optage alle programmer inden for et Mux.
Der er ikke noget mytisk i at optage programmer efter hinanden, det er undergivet samme tv-kort resource vilkår som enhver anden optagelse..
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |