recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket setup skal vælges til udelukkende film...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket setup skal vælges til udelukkende film...?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket setup skal vælges til udelukkende film...?
    Sendt: 19-September-2011 kl. 23:05
Hej. Jeg ville hør om nogen havde en god ide til setup af følgende karakter:

Jeg ønsker at ligge mine film ind på en samlet hdd. Har tidligere rodet med ideen om en NAS men ville høre om nogen havde nogle andre smarte ideer til et andet setup.

Jeg skal kun bruge lagerpladsen til film og herefter afspilning af film herfra.

Kunne det være noget med en ekstern hdd 2,5 tommer sluttet til en form for medieafspiller som efterfølgende er tilsluttet projektor??

Eller er NAS kun den eneste vej... Er gået lidt fra det pga. jeg kun vil kunne afspille film. Og larmen fra NAS ville jeg gerne være foruden.

håber på lidt gode hints.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 23:33
Hvor store mængder film taler vi lige om? En lille 2,5" harddisk kan der ikke være vildt mange film på.
Til top
Pukmons Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2011
Sted: Esbjerg
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 23:34
Hej

Jeg har selv en NAS til at stå i et "teknik" rum, derved undgår jeg lyd gener fra disken. 
Fordelen ved at streame dine film fra en NAS kunne være, at denne ikke nødvendigvis skal flyttes rundt hver gang du skal have en ny film ind på den.

En medieafspiller er som sådan ligeglad med hvor filmen kommer fra. En 2,5" disk kan sagtens bruges, men den kan hurtigt blive fyldt op, og som sagt skal den flyttes hver gang du får en ny film.
Har du eventuelt overvejet en Medieafspiller med disk i? 

Håber det kunne bruges.

Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 21:52
Hej. Ja et teknik rum kunne være fedt har bare svært ved at få trukket net osv ind til et rum. Hvilken medieafspiller kunne være relevant? Jeg har ca 3 tb film... Og den samling vokser jo frem i tiden.
Til top
asmusu2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Juni-2011
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 09:20
Jeg er glad for min AC Playon HD mini 2.

Den er dejlig lille.

Hilsen

Steen
Til top
Pukmons Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2011
Sted: Esbjerg
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 09:33
Hej

Med så stor en samling er du nok nødt til at overveje NAS. 
Som du selv siger bliver samlingen kun større, og du kan ikke få så stor en samling på én disk.
Har du trådløs net i det hus?
Så kunne du jo købe en afspiller med wifi og streame dine film fra en NAS den vej.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 22:07
Ja. Jeg har trådløst net. Kører 10/1 nu. Satser på at få fibernet med 40/40 snarligt. Pt har jeg en trådløs router stående forbundet med et cat5 kabel til et ligeledes trådløst accesspoint stående i en garage hvor jeg har bio. Men jeg skal jo nok opgradere mine routere hvis streaming skal have en chance...? Ellers kan jeg ikke trække ethenet kabel fra en NA's som er forbundet med accesspoint til en medieafspiller som videre sender signal videre? Håber det giver mening...
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 22:22
Af NA's har jeg overvejet synology 411++ll. Den skal primært bruges til film, men også billeder. Evt musik. Nogen som har nogle gode points jeg skal gå efter ved valg af nas?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Ja. Jeg har trådløst net. Kører 10/1 nu. Satser på at få fibernet med 40/40 snarligt. Pt har jeg en trådløs router stående forbundet med et cat5 kabel til et ligeledes trådløst accesspoint stående i en garage hvor jeg har bio. Men jeg skal jo nok opgradere mine routere hvis streaming skal have en chance...? Ellers kan jeg ikke trække ethenet kabel fra en NA's som er forbundet med accesspoint til en medieafspiller som videre sender signal videre? Håber det giver mening...

Hastigheden på din internetforbindelse har intet at gøre med streaming på dit lokalnet.

Trådløs streaming af film vil jeg ikke anbefale, specielt hvis der er tale om HD film (blu-ray). Det er simpelthen for langsomt/ustabilt til kontinuerligt at streame store datamængder.

Jeg har en trådløs router som teoretisk kan køre 300 Mbps, men det er ikke stabilt nok til problemfri streaming af HD film. Kablet LAN er den eneste sikre mulighed.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 12:11
Ok. Ja det tænkte jeg. Men kan jef så ikke trække kabel fra accesspoint til afspiller eller hvordan sættes det bedst op?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Hej. Ja et teknik rum kunne være fedt har bare svært ved at få trukket net osv ind til et rum. Hvilken medieafspiller kunne være relevant? Jeg har ca 3 tb film... Og den samling vokser jo frem i tiden.

Kender ikke kvaliteten af afspilleren (endnu - har en model u. HD på vej i posten), men du kan godt stoppe et 3 TB drev i ind i en Mede8er 500X2 (fylder 22,5 x 16 x 6 cm), så alt er samlet i samme enhed. Kan suppleres med eksterne drev. 

vh
Lars

Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 22:33

Det lyder som noget der kan bruges! Forstået ret kan man isætte en 3.5 tommer hdd i den på 3 tb og så kører det.. Du skriver man kan tilslutte eksterne hdd - vil det sige man kan købe en usb hdd og koble på gennem usb 3.0 port og kører den samtidig med den som sidder i? Tror du et ekstern hdd kører på strøm gennem medieafspilleren eller skal den have egen strømforsyning?

Kender du prisen på produktet og et sted de forhandler den i dk? kunne ikke finde noget info om det...

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu