recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videokamera - stream via pc (firewire)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideokamera - stream via pc (firewire)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vizz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: Videokamera - stream via pc (firewire)
    Sendt: 20-September-2011 kl. 21:16
Hej.

Jeg har et ældre Sony DV Videokamera som jeg har tilsluttet en pc via Firewire.
På denne måde kan jeg encode Videosignalet direkte via den tilsluttede pc og videre til en streaming server.
Jeg vil gerne have et bedre kamera og jeg ønsker stadig at køre med ovenstående setup, men det er pratisk talt umuligt at købe et nyt videokamera som der understøtter Firewire til under 20000kr - det er ok at kameraet koster f.eks. 5000kr.

Alle nye Videokamera har hdmi out og jeg har set at man kan få enkelte HDMI in indstikskort - men kan jeg bruge det som ovenstående ?

Er der noget af Jer som kender til butikker i Danmark  som stadig sælger Firewire kamera'er (f.eks. videokamera) med Zoom muligheder ?

Tak på forhånd.

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 22:03
Hvad skal det setup helt nøjagtigt bruges til? Med så stort et budget ville jeg nok overveje at se på et ip-kamera som kun behøver blive tilsluttet til dit netværk, nogle modeller kan man vist oven i købet fysisk styre lidt over netværket hvis det er.
Til top
vizz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2009
Sted: Denmark
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 22:05
Vi bruger det til at streame med på mit arbejde fra stormøder.
Vi vil gerne have at der er en der kan styre kameraet samtidigt som et normalt videokamera giver mulighed for.

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 15:38
Du kunne overveje at købe et brugt kvalitetskamera - der findes en del såkaldte semi-professionelle 3CCD-modeller uden harddisk fra bl.a. Sony og Panasonic, som man ofte kan finde rimelig billigt brugt. 

F.eks. ligger der i øjeblikket et Panasonic NVGS-200 på Den Blå Avis til 3.000 kr.

Lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu