recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektorhylde??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektorhylde??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobi1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektorhylde??
    Sendt: 22-September-2011 kl. 09:36
Hej

Jeg har lige byttet min gamle projektor ud med en ny Epson 3200 og den er en del større end den jeg før havde (sanyo plv z5). Jeg har nu fået den nye hængt op i det gamle ophæng, som er et standard ophæng, købt i Hifi klubben. Men det er meget ustabilt, det tager en krig at få det til at hænge ordentligt og skal man så lige tørre støv af, eller andet, så skal man igen bruge en masse til på indstillingen igen.

Så var det jeg tænkte om der ikke findes en projektorhylde i stedet for, det kunne være en hjemmelavet en, eller købt, men jeg har googlet et døgns tid nu og er ikke rendt ind i noget endnu der kunne bruges.

Nu skal det siges at vi har projektoren i vores stue, som er 45 m2. med træloft og huset er 10 år gammelt i ét plan. Så det skal være noget der ikke skæmmer alt for meget, for så er det dødsdømt fra starten, da fruen i huset også skal godkende det, men lige nu ser det nu heller ikke specielt godt ud, da det store lokum, det bare hænger midt i stuen. Og der er nok ikke mere end 2,5m til loftet.

Lad mig endelig høre hvis i kender til ophæng der bare dúr, eller hylder der ser nogenlunde ud.Smile
Mvh.

jacobi
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 10:05
I selv samme HIFIklub har jeg købt en vm acoustics S1 glashylde der passer i størrelsen til en tw3200. Det virker fint:

MVH
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

I selv samme HIFIklub har jeg købt en vm acoustics S1 glashylde der passer i størrelsen til en tw3200. Det virker fint:

MVH
Ja sådan én bruger jeg også til min JVC (cirka samme størrelse) og det virker helt fint.
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
jacobi1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 12:02
Den glashylde ser fint ud, men har måske ikke formuleret mig godt nok. Det skal være noget der kan hænge i loftet, da jeg har 8 m til bagvæg.
Mvh.

jacobi
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 15:55
Jeg er ikke stødt på en hylde til loftet, så jeg har en der er hjemmelavet:

Gennemgang til kabelføring:

Pladen er lavet af et plastisk materiale der er lakeret. Hvis det skulle laves om, ville jeg nok vælge noget der ikke gav sig så meget. Problemet ses på det første billede. Alternativt skulle ringen i bunden have været større.

Det har i øvrigt en teleskop funktion. De to rør kan køre inde i hinanden og er samlet med pinolskruer. Jeg har ikke behov for at højde kan justeres, men så er det forberedet til når jeg skal have en anden projektor.

Før havde jeg et ophæng fra Vogels:

Det var smart med et forlængerrør hvori kabler kabler kunne skjules, hvis det da ikke var fordi der ikke var plads til mine kabler i røret...

I alt stod mig i over 1500 kr. da jeg købte det. Jeg har givet under en 1/3 for det jeg har nu.

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 16:56
Du kan også vende projektoren om og gøre som jeg har, se link

Det er enkelt, virker og ( syntes jeg selv ) ser pænt ud
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 16:58
Har du prøvet at søge på google? (seriøst ment). Jeg synes der er rigeligt at vælge imellem. Der er flere gør-det-selv løsninger incl. fra hifi4all.dk

Til top
jacobi1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Du kan også vende projektoren om og gøre som jeg har, se link

Det er enkelt, virker og ( syntes jeg selv ) ser pænt ud

Det ser faktisk rigtigt godt ud, det er enkelt og ligetil, det var lige nøjagtigt sådan noget jeg søgte. Der man man jo indstille den 100% og så bliver den der, ser det ud til.Smile

Kaizer det bliver nok en andelse for stor, da en Epson er noget stor i det, synes jeg, ellers godt lavet.

Anima, ja..... jeg havde googlet en del, men fandt ikke meget der kunne bruges, andet end de standard løsninger der er til flere tusinde kroner, men nu prøver jeg lige igenWink
Mvh.

jacobi
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu