|
TV2 Sport SD = ufattelig dårlig billedkvalitet? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-September-2011 kl. 15:37 |
Hej,
Jeg sidder og ser håndbold, Frankrig mod Tyskland men gælder svjv. alle kampene, og væmmes over billedkvaliteten, det ligner mest et 80'er signal fra østblokken. Jeg anvender DVB-C og der er ingen pixelleringer. Det modtages fra en lokal antenneforening(Vejen antenneforening). Andre der modtager et mildest talt ringe billede? Mvh Kim |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HHmmm
Endnu ingen rigtige kommentarer ____ mystiskt
![]() |
|
![]() |
|
Ulle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2005 Status: Offline Point: 289 |
Haha, jeg har diskuteret billedekvaliteten med deres pressechef Bo Andersen optil flere gange, for et par år siden, mht. kvaliteten på SD kanalen. De var meget overrasket over at jeg fandt kvaliteten forfærdelig. Jeg fik at vide at de sender med en bitrate som følger den danske standard (som så også er pænt ringe), og at de aldrig går på kompromis med kvaliteten.
"Jeg sad så sent som i aftes hjemme og så Wimbledon på TV 2 SPORT og
var overrasket over, hvor god billedkvaliteten var. Jeg har også HD derhjemme samt et 42" fladskærm, og på afstand var det faktisk svært at se forskel mellem SD og HD. Og nej, vi går ikke på kompromis med kvaliteten for at spare båndbredde og penge." Overstående var en del af et svar jeg fik. Jeg tænkte ved mig selv: "På afstand, ja, det skal da mindst være 10-15m før TV2 Sport HD og SD kan forveksles på et 42" TV.
|
|
![]() |
|
Tvixen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 53 |
Ja nu du siger det, så lagde jeg her til aften (da jeg sad og så Liebehaverne) mærke til at TV2's billede når de panorerer hen over de flotte indrettede huse, blir udvisket og grumset. Men kun når
billede bevæger sig hurtigt (fra den ene væg til den anden).
Jeg benytter YouSee's signal og det er TV2 digitalt, men om det er deres skyld at det er så dårligt, eller det er mit sprit nye Samsung tv, ved jeg ikke. Irriterende er det i hvertfald.
Er der nogen der ved hvorfor ?
|
|
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2 |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Her hos os er TV2 også meget ringere en f.eks DR.
Har flere gange næsten opgivet at se håndbold på TV2 sport pga. den dårlige kvalitet. |
|
![]() |
|
WooPes ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
Har samme problem på mit sprit nye samsung d7005 - TV2 HD fungere ikke optimalt ved visning af håndbold - bolden hænger altid efter slowmotion billeder - og ja dårlig kvalitet ved nærbillede mv. Utroligt.
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
WooPes...... Har du justeret din skærm efter de indstillinger Flatpanels har vist. Det er vist godt nok en 8005 men det er vist samme skærm i et andet design?
Hvis ikke, så prøv dem. Er sikker på at det vil hjælpe |
|
Ning
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
7005 og 8005 er ens i elektronikken... |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Der kan være mange årsager/parametre til, at en specifik kanal ikke vises i ordentlig kvalitet. Bl.a. signalforhold i og uden for ens beboelse. Men også hvordan selve udsendelsen er optaget og med hvilket udstyr.
Har ikke oplevet generel dårlig kvalitet på nogen af de HD kanaler, vi har i vores bebyggelse. Ej heller på TV2 Sport HD.
Vi fik så udskiftet hele vores TV-anlæg (kabelføringer, switche, fordelere og forstærkere o.lign.) for ik' så lang tid siden, da vi blev en del af Antenneforeningen Brøndby, der får signaler fra YouSee.
Så hvis evt. anlægget i en antenneforening er af ældre dato og derfor ikke kan håndtere det efterhånden krævende digitale flow. Kan signalerne i dette anlæg, inden de når ens fjernsyn, jo sagtens være præget af dette.
En anden ting der evt. kan være årsagen til, at nogle af udsendelserne ikke kommer i en ordentlig kvalitet. Kunne jo være, at det ikke er alle lande, der har det ypperste indenfor digitale optage remedier.
Slet ikke, som tilfældet er fra Serbien, hvor EM holdes. Et land som nok må betegnes som et knap så udviklet land, set ift. den digitale verden.
Det er desværre kendetegnende for en hel del lande, hvor teknikken endnu ikke er up to date. Den slags udstyr koster jo og hvert land prioriterer teknik, udstyr o.lign. - på hver deres måde.
Jeg har set mange fine HD udsendelser på Tv2 Sport HD - bl.a. lige nu, hvor der er NHL direkte mellem Montreal og Detroit. Lige så på Eurosport 1 og 2 HD - bl.a. Australien Open, som har kørt i en uges tid. Altsammen i flot HD kvalitet - her på mit halvgamle Panasonic PX70 plasma Tv.
![]() |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Tvixen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 53 |
Men nu snakker jeg signalet på TV2 (nu TV2HD) og ikke fra "Serbien" . Men det kan selvfølgelig godt være dårligt udstyr TV2 benytter. Igen her til aften da jeg sad og så Liebehaverne lagde jeg mærke til at TV2's billede når de panorerer hen over de flotte indrettede huse, blir udvisket og grumset. Men kun når billederne bevæger sig hurtigt fra den ene væg til den anden. Jeg benytter YouSee's signal og det er TV2 HD, men om det er deres skyld at det er så dårligt, eller det er mit sprit nye Samsung 6205 TV, ved jeg ikke. Irriterende er det i hvertfald. Redigeret af Tvixen - 26-Januar-2012 kl. 11:02 |
|
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2 |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Det er jo ikke TV2, der leverer signalet fra Serbien. Det sendes af det serbiske tv, går jeg stærkt ud fra.
Omkring Liebhaverne, så tvivler jeg på, at denne produktion er optaget i højeste kvalitet.
Men det ka' være andre ved noget omkring dette.
Redigeret af Roland - 27-Januar-2012 kl. 18:04 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |