recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer Billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer Billedkvalitet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten14 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer Billedkvalitet
    Sendt: 28-September-2011 kl. 23:15
Hejsa. Jeg har de sidste par timer kæmpet for at få samme billedkvalitet i DVBViewer, som den billedkvalitet der er når jeg bruger min indbyggede tuner på tv'et (LG PK950N). Billedet bliver aldrig ligeså flydende på computeren som på fjernsynet når jeg ser fodbold på 3+. Jeg har prøvet alle mulige decodere i stedet for ffdshow som er standard. Jeg har bl.a. prøvet PDVD11 og Lav Cuvid. Det hjalp betydeligt på hvor flydende billedet blev, men det er stadig hverken ligeså flydende eller med ligeså høj billedkvalitet som den indbyggede tuner.

Processoren i computeren er en Intel I3-370M, og grafikkortet et Nvidia GeForce 425M.

Hvordan får jeg billedet til at blive bedre? Jeg går ud fra, at en computer der har så meget mere power end et fjernsyn, skulle være i stand til at producere et flottere billede, men her tager jeg måske fejl??

Nogen forslag til, hvordan jeg får billedet i DVBViewer til at blive mindst ligeså flot som billedet på den indbyggede tuner i fjernsynet?

TV-Tuneren til min computer, er for resten en Terratec H6. Kunne denne være flaskehalsen?

Redigeret af Morten14 - 28-September-2011 kl. 23:17
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 07:41
Cpu'erne i et fjernsyn er lavet specifict til billedbehandling, så der er meget hurtigere til det de skal lave end en pc cpu der er lavet til generelt brug.
/Peter
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Morten14 Morten14 skrev:

Processoren i computeren er en Intel I3-370M, og grafikkortet et Nvidia GeForce 425M.

Hvordan får jeg billedet til at blive bedre? Jeg går ud fra, at en computer der har så meget mere power end et fjernsyn, skulle være i stand til at producere et flottere billede, men her tager jeg måske fejl??

Du har rigeligt med CPU og GPU kapacitet til at se DR HD. Du ser formentlig en CPU belastning langt under 100% når du afspiller? Ellers skal du kigge på din opsætning. ffdshow har dog ikke særligt godt DXVA understøttelse (GPU), men det har MPC-HC.

Problemerne er snarere
1) Frame rate konvertering da TV er 50Hz og din skærm kører nok 60Hz
2) Dårlig de-interlacing hvis vi taler om SDTV eller 1080i HDTV

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Morten14 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2011
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 20:21
CPU belastningen ligger kun på omkring 4-5%. Jeg benytter mig nu af Microsofts DVD-DTV Video Decoder, da jeg her føler jeg får størst billedkvalitet og mindst judder. Men billedet er stadig ikke i nærheden af samme kvalitet som den indbyggede tuner på fjernsynet. 

Du har ret i, at skærmen kører 60hz. Jeg prøver her til aften at få den til at køre 50hz når jeg ser TV. Du snakker desuden om dårlig de-interlacing. Hvordan får jeg god de-interlacing?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu