Jeg vil gerne skifte til HTPC fra dedikeret afspiller hardware.
Jeg vil gerne have an HTPC der arstatter min bluray, wd tv live og min yousee dvb-c HD boks. Jeg bruger ikke kort til yousee og har ingen planer om at få det. Jeg skal ikke spille på den så det er ikke vigtigt om grafikken er hurtig til det. Det vigtige først og fremmest Billedkvalitet og et bruger interface der virker kvikt.
Jeg har to skærme der skal tilsluttes og jeg har ikke umiddelbart mulighed for skifte i reciveren da den ikke har hdmi indput, så det vil være optimalt hvis jeg kunne tilslutte begge direkte til HTPC. Kan det evt være en løsning at kombinere indbygget grafik med et indstikskort?
Kravet er at mine filer, bluray film og tv kan spilles uden framerate konvertering og uden frame drops og at scaler og deinterlacer virker ordentligt. Automatisk skift af framerate er vigtig da der skal afspilles både tv og film, men det kan vist lade sig gøre i mediaportal.
Kan indbygget Intal grafik løse den opgave? Jeg har læst flere steder at den nuværende generation stadig ikke kan aspille ved mindre end 24,000Hz og at dette giver anlednig stil at blyray skipper en lille smule.
Hvis det bliver nødvendigt med et ekstra kort hvilke serier skal jeg så kigge efter med ovenstående krav in mente.
MVH