recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony One: "Se TV"-aktivitet optimeres, hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony One: "Se TV"-aktivitet optimeres, hvordan?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony One: "Se TV"-aktivitet optimeres, hvordan?
    Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 11:39
Jeg har en Harmony One og har bl.a. lavet en "Se TV" aktivitet på fjernbetjeningen. Den involverer at tænde for fjernsynet, lang pause, "noget" som vælger kanal 1.

Dengang jeg brugte den almindelige tv-fjernbetjening, trykkede jeg normalt blot programvælgeren (+/-) for at starte fjernsynet og så startede det på den sidst brugte kanal.

Jeg kunne godt tænke mig at få aktiviteten "Se TV" på Harmony'en til blot at tænde for fjernsynet og derefter acceptere, hvad fjernsynet nu sidst er blevet brugt til - så skal man ikke vente så længe inden man kan få lov til at styre sagerne selv :-)

Spørgsmålet er så bare hvordan man gør dette?

Mvh Tommy
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 11:54
Jeg mener du bare kan slå fra i softwaren at den skal vælge en bestemt kanal.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 12:10
Jeg har ikke bestemt at den skal vælge en bestemt kanal og kan ikke umiddelbart se, hvor det er muligt at indstille sådan noget?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 00:14
Slet ingen som kan nogle ninja-tricks til en Harmony remote?
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 20:10
Du skal også have den under "devices" og så når du tænder starter den på den kanal du efterlod.
"Se TV" bruger du kun hvis du vil kombinere med en anden aktivitet. Min kone kunne ikke finde ud af at slukke lydet om aftenen så der lavede jeg en aktivitet hvor tv og lys slukker
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 20:17
Spørg logitech support de er utrolige gode til at hjælpe med den slags. Har selv kontaktet dem et par gange vedr. opsætningen af aktiviteter til min harmony 900.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 20:29
lydemann: TV'et er også under devices, men så skal jeg bruge mange tryk på at nå frem til at tænde for tv'et - kan godt lide idéen om et tryk og så tænder det - ligesom det også er muligt med den originale fjernbetjening.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 21:34
dit harmony bruger "ON/OFF" til at tænde for tv skærmen, du kan afprøve "noget som vælger kanal 1" , som nok matcher at trykke på POWER knappen på original remote.

du kan som et trick yderligere optimere varighed, "PAUSE" som du nævner kan minimeres en del, så den reagerer en del hurtigere.
du finder disse indstillinger under de forskellige enheder, så vælge skift indstillinger -> fejlsøgning -> tv reagerer eller sender kombination flere gange -> (herfra kan jeg ikke huske valgene) men du får mulighed for at sætte "delay" værdi som er lagt ind imellem knap tryk.. bliver værdien for lille kan den fejlfortolke og enhed modtager ikke og bliver høj, så får du en utrolig langsom reaktions tid.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 19:31
Dorf: God idé at kontakte supporten - det havde jeg faktisk ikke overvejet!
pendec: Takker - det var dér tingene skulle fikses. Jeg kiggede efter mulighederne for at konfigurere aktiviteten, men de muligheder jeg søgte var ren faktisk under konfiguration af enheden (dvs. tv'et) - da jeg konfigurerede tv'et blev alle aktiviteter som involverer dette automatisk opdateret og nu kører det hele som ønsket!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:14
Du kan til enhver tid omarrangere rækkefølgen af kommandoer så du ikke skal trykke så mange gange. Så kan du få tænd/sluk funtionen om på side 1
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:30
lydemann: Hvor gør man det henne? Det er meget sjældent at jeg bruger touch-knapperne, men de få gange jeg gør, vil det da være rart, hvis det var så nemt som muligt!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:41
Når du sætter den til computeren kan du finde en side der står "arrenger aktiviter på en anden måde" jeg kan ikke lige huske præcis hvor. Det kan også være det er anderledes på din. Jeg har selv en 785. Søg og du skal finde. Men som andre også siger; prøv support de er meget behjælplige.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu