Hej
Mit Samsung fjernsyn kan afspille film via USB stick, hvilket jeg bruger i stor stil til børnene. De fleste er i AVI format. Fjernsynet understøtter ikke alle formater.
Jeg vil gerne have en fil-størrelse på 650-700 MB, da de giver en (til børnene) henlt fin kvalitet for tegnefilm. Og jeg derved kan have mange film på USB-stick'ene.
De film man tilegner sig via nettet er ofte i netop 700mb størrelse, og i AVI format.
Og - her kommer det vigtige - de har ikke en eneste fejlagtig de-interlacing effekt.
(spørg mig ikke hvordan jeg ved det...)
Vi har en ordenligt stak DVD'er jeg gerne vil have rip'et til 700MB AVI. Så man ikke skal vente minutter på antikopierings-morale-klip for at starte, og ikke skal i menuer for at vælge sprog. Og for at have dem på USB-stick'en direkte til fjernsynet.
Er det en film der ligger i progressiv format, gør jeg det let som en leg med "Free DVD Video Converter". Men den er dårlig (ubrugelig) til interlaced film.
- Hvilket program er hurtigst og nemmest - ja, plug-and-play - til ripning af DVD til 700MB AVI uden de-interlacing artifacts?
- Og hvilke indstillinger skal der eventuelt bruges?
Mvh
Jens