recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til rip af DVD til AVI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til rip af DVD til AVI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til rip af DVD til AVI
    Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 16:06
Hej

Mit Samsung fjernsyn kan afspille film via USB stick, hvilket jeg bruger i stor stil til børnene. De fleste er i AVI format. Fjernsynet understøtter ikke alle formater.

Jeg vil gerne have en fil-størrelse på 650-700 MB, da de giver en (til børnene) henlt fin kvalitet for tegnefilm. Og jeg derved kan have mange film på USB-stick'ene.

De film man tilegner sig via nettet er ofte i netop 700mb størrelse, og i AVI format.
Og - her kommer det vigtige - de har ikke en eneste fejlagtig de-interlacing effekt.
(spørg mig ikke hvordan jeg ved det...)

Vi har en ordenligt stak DVD'er jeg gerne vil have rip'et til 700MB AVI. Så man ikke skal vente minutter på antikopierings-morale-klip for at starte, og ikke skal i menuer for at vælge sprog. Og for at have dem på USB-stick'en direkte til fjernsynet.

Er det en film der ligger i progressiv format, gør jeg det let som en leg med "Free DVD Video Converter". Men den er dårlig (ubrugelig) til interlaced film.

- Hvilket program er hurtigst og nemmest - ja, plug-and-play - til ripning af DVD til 700MB AVI uden de-interlacing artifacts?

- Og hvilke indstillinger skal der eventuelt bruges?

Mvh
Jens
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 20:40
handbrake - lav 2 setups hvor den ene er med de-interlacing. men glem alt om "uden de-interlacing artefakter" - med den størrelse de må have så vil der blive skåret rigtigt meget information væk, og det vil ALTID kunne ses. husk på at interlacing betyder at et billede på 576pixels i højden - reelt kun har noget information for hver anden pixel og det vil altid give problemer da der reelt set mangler information!)
Men mængden det kan ses afhænger af den algoritme (matematiske formel) der anvendes. de bedste kræver en del mere arbejde når der skal reencodes. lanczsos-metoden er nok den bedste, men gør også at det tager en del længere tid at reencode filmen.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

handbrake - lav 2 setups hvor den ene er med de-interlacing. men glem alt om "uden de-interlacing artefakter" - med den størrelse de må have så vil der blive skåret rigtigt meget information væk, og det vil ALTID kunne ses. husk på at interlacing betyder at et billede på 576pixels i højden - reelt kun har noget information for hver anden pixel og det vil altid give problemer da der reelt set mangler information!)
Men mængden det kan ses afhænger af den algoritme (matematiske formel) der anvendes. de bedste kræver en del mere arbejde når der skal reencodes. lanczsos-metoden er nok den bedste, men gør også at det tager en del længere tid at reencode filmen.

Hvad mener du mere præcist med 2 setups - hvordan skal settings være for de 2?

"Artifacts vil ALTID kunne ses". Sikkert. Ikke mindst teoretisk. Jeg går "blot" efter at få den kvalitet som alle dem der laver 700MB downloads ved hvordan man får.

I Handbrake, kan jeg ikke vælge AVI som container. Jeg har installeret KL Codec Pack, men det har ikke afhjulpet problemet. Hvad kan det være?
Jeg skal jo finde et format, som Samsung fjernsynet kan afspille i sin indbyggede mediaplayer.

Thanx
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 12:43
i handbrake kan man lave forskellige enconding profiler.  og du har fuldkommen ret - AVI er et dødt format og kan derfor ikke længere vælges i handbrake - brug enten mp4 eller m4v eller mkv til det. - at du vil lave det samme kvalitet som de professionelle rippere gør, kræver jo så du ved præcis hvilke indstillinger de bruger - og så skal du vide en hel del om hvad det er man gør. - mit bud - lav en DVD-rip med omkring 2mbit så er det en ganske ok kvalitet (læs svært at se forskel på når det er lavet om til h.264) og en dvd fylder så ca. det dobbelte i stedet, men kvaliteten er også ganske fortrinlig.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu